Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostatte rippilahjaksi tytölle?

Vierailija
09.07.2010 |

En millään keksi sukulaistytölle rippilahjaa.

Mitä nykyään on tapana ostaa?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle sukulaispojalle annoin lahjan osakkeiden muodossa, koska itsellä oli rahat vähissä enkä halunnut antaa suoraan rahaa. Vuosi oli 2009 ja olin joskus tammikuussa ostanut Harley Davidsonin osakkeita. Lahjoitin 15 osaketta, joista itse olin maksanut 190€. Nyt niiden arvo on jo yli 800€. Ehkä paras antamani lahja ikinä. 

Vierailija
42/53 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ensi kesänä rippikoulun suorittavana tyttönä voin sanoa, että rahaa. Rahalla nuori saa ostaa mitä haluaa tai esim. säästää sitä johonkin isompaan hankintaan. Tällä vältetään myös se, että ostetaan krääsää jota nuori ei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha sijoitetaan johonkin,mistä jää muisto,se on ok. Helppo lahja. Itse arvostan säilyvää muistoa. Omat arvokkaat muistoni ovat mummoni(myös oli kummini)vähillä rahoillaan ostamansa rannekello ja omalta perheeltäni saatu hopearisti,jota olen nyt kantanut kaulassani 50v.

Vierailija
44/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt menossa ripille pian, ja tuon keskusteluun tämän ikäluokan hikkepuolelta.

Mitä rippilahjaksi toivon, ovat lahjakortit, raha, tai muu sellainen, mutta ei tuoksukynttiläkään olisi huono lahja.

Omalla kohdallani ostaisin ehkä rahalla piirustustarvikkeita, joita en voi toivoa suoraan koska olisi liian hankalaa selittää millaiset ovat hyviä jne. tai säästäisin vaan kaiken.

Kaikki kelpaa, mutta raha tai lahjakortti on monen nuoren mielestä oikeasti paras.

Vierailija
45/53 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen rahasumma olisi sitten sopiva teidän mielestä? Meidän suvussa lahjakorttien ja rahalahjojen koko on ollut 50-100€ jo alle kymmenvuotiaille - pelkään että rippijuhlissa kaikki muut antavat jotain 300€+ ja näytän itse nololta kitupiikiltä, jos kuorestani paljastuu merkittävästi vähemmän. Olen kuitenkin pienituloinen ja olin toivonut selviäväni alle satasella. Jos kaikki antaisivat tavaraa niin lahjojen arvoa ei olisi niin helppo vertailla...

Vierailija
46/53 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi kysyä lahjan saajalta lahjatoiveita tai hänen äidiltään? Tämä tapa ei ole väärin ja lahja on varmasti mieluinen.

Sellainen joka ei käytä koruja ei arvosta korulahjoja, marimekko-merkkiä inhova ei arvosta Marimekko pyyhkeitä jne. On siis hyvä kysyä toiveet tai tuntea lahjan saaja todella hyvin...

Nuorelta voi kysyä mitä astia-sarjaa hän haluasi tai mitä hänellä on ja ostaa jotain siitä sarjasta.

Lahjakortteja esim. hierojalle, jälkihoito, kynnet.

Rahan antaminen on aina varmin...

Vierailija
47/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaatia

Vierailija
48/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauru uskovaisille kirjoitti:

En mitään. Jos joku on nykypäivänä vielä niin viiiitun tyhmä että käy rippikoulun, olkoot ilman lahjoja. Hhaaahhahahaha!

Juuri näin. Hah hah hah!

Vierailija
49/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostasin sille kaikenlaisia miehekkäitä tavaroita jotta saataisiin hänestä kunnon äijä ;-D

Vierailija
50/53 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa.

Itse sain aikoinaan ihan turhia koruja joista mikään ei ollut edes mieleinen.

Vierailija
51/53 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 € rahaa ihan hyvä rippilahja.

Vierailija
52/53 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsille olen ostanut rippiristin ja ollaan yhdessä katsottu millainen olisi kiva niin tulee nuoren maun mukainen.

Muiden kanssa mennään riihikuivalla jos ei ole erityisiä toiveita.

Vierailija
53/53 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukan ajattelin viedä, ei muuta. En ole lähisukua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme