Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostatte rippilahjaksi tytölle?

Vierailija
09.07.2010 |

En millään keksi sukulaistytölle rippilahjaa.

Mitä nykyään on tapana ostaa?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa siksi ,että nuorilla on nykyisin jo paljon kaikkea ja kukaan ei halua turhaa roinaan kaappiin. Ne ajat ovat takanapäin. Miksi ostaa tavaraa, jota kukaan ei käytä.

Nomination: eikö kaikilla ripari-ikäsillä ole jo?

(Marimekon) pyyhe: kiva sitten, kun tulevassa kodissa kaikki pyyhkeet ovat erilaisia ja eri kokoisia. Meillä ainakin halutaan yhtenäisyyttä ja kauneutta. Ei Marimekkoa kiitos!

Astiasto: hyvä idea, jos merkki on kysytty. Älä päätä ominpäin mitä astiastoa keräät. Ei välttämättä miellytä lahjan saajaa. (olen itse saanut aikoinaan kummeiltani lasistoa, joka jäi käyttämättä ja myyty aikoja päiviä sitten)

Koru: ok. jos olet varma lahjansaajan tyylistä.

Bodyshopin tuotesetti: arvaatko montako suihkusaippuaa ja vartolovoidetta löytyy kahden teini-ikäisen kaapista jo ennestään?

Me toivoimme rahaa häälahjaksi (pitkään yhdessä olleina). Osa noudatti toivetta ja ne rahat käytettiin huonekaluihin. Osa haluaisi antaa tavaraa ja kaikki saatu "roina" on mennyt eteenpäin kiertoon. En halua täyttää kaappejani tavaroilla, joita en käytä. Esimerkkinä tummanvihreät lakanat ja tummanpuna/vihreät pussilakanat, joissa ei minulle tulisi edes uni.

Kyse ei ole kiittämättömyydestä vaan halusta vähentää turhaa tavaraa ja käyttää vain mitä oikeasti tarvitsee ja mistä pitää.

Vierailija
22/53 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kummi, niin rippiristi, kultainen tai hopeinen, olisi ihan paikallaan. Nuoret tuntuvat nimittäin nykyään olevan sitä mieltä, että joko kummi tai vanhemmat ostavat ristin. Minä sain aikoinani vanhemmilta hopeisen ristin ja kauniin virsikirjan, muilta sukulaisilta sain myös pari korua ja tietysti kukkasia. Rahaa sain vasta ylioppilasjuhlissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ostaa rannekorun, sillä koruista tuli toive ja kaulakoruja ja korviksia sain sisareni kanssa isot kasat. 

Astiaston kerääminen on hyvä idea mutta astiasto pitää valita yhdessä saajan kanssa. On mukava muuttaa sitten aikanaan omaan kotiin kunnon astiaston kanssa. Itse sain astiastoa vielä ylioppilaslahjaksikin ja vasta sitten astiasto oli täynnä.

Vierailija
24/53 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vaan sitä rahaa, sitä me nuoret halutaan ja käytetään. Ite pyysin rippilahjaksi rahaa ja ostin niillä kameran ja kävin ravintelissa syömässä kaveriporukalla. Loput laitoin säästöön matkaa varten :)

Vierailija
25/53 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti ripille pääsystä muistoksi isältäni saamani kultainen risti, muut lahjat olivat rahaa, joka tuli kipeästi tarpeeseen, koska en saanut koskaan viikko- tai kuukausirahaa. Olisi ihan älytönä, jos korurasia pursuaisi jotain halpis enkeli- tms. koruja, joita en käyttäisi kuitenkaan. Tai kaapin perällä olisi sellasia kamalia tinasta tehtyjä esineitä (esim. ruusu) tai kuvakehyksiä. Kivahan olisi ollut kerätä rahaa jotain tiettyä asiaa varten, mutta minulla ei sillä hetkellä ollut sellaista. Mieluummin käytin rahat teinijuttuihin, joista olisi jäänut muuten kokonaan paitsi.

Pikkusiskolleni, joka ei olisi halunnut mitään, sanoin että mennään valitsemaan astiasto, jota sitten pyydät lahjaksi näissä tilaisuuksissa joita tulee. Hänen olikin ihana muuttaa kotoa, kun oli laadukas ja kestävä astiasto valmiina ja vieraiden oli kiva tuoda konkreettisia lahjoja.

Vierailija
26/53 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joku nuori haluaisikin jtn mariskooleja tai pyyhkeitä kaappiinsa pölyyntymään ei se tarkoita että kaikki sitä haluaa. varmin tapa on kysy nuorelta itseltää ja jos hän ei osaa sanoa mitä haluaa antakaa rahaa! ei lahjakortteja tai mitään koska saattaa osua väärää kauppaan.

Vierailija
27/53 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsen tällä viikolla ripiltä ja minusta nuorille on raha enoten tärkeä lahja. Kummeilta risti + muuta korua (paitsi jos risti oli kallis). Vanhemmilta uutta mopoa toivonkin. Ja sukulaisilta "bensa" rahaa. Muuta kivaa tytöille on parturi tai joku kosmetologi koruja ja muute sellaista :)

Vierailija
28/53 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2011 klo 14:18"]

Minä sain rippilahjaksi astiastoa ja koruja. Lisäksi sain lahjakortin kirjakauppaan. Itse valitsin astiaston ennen rippijuhlia ja ylioppilaaksi päästessä sarja oli valmis. Oli helppo muuttaa omaan kotiin, kun ei tarvinut alkaa keräilemään kippoja ja kappoja vasta silloin. Vanhempani säilyttivät kaikkien kolmen astioita joka kapiokirstuissa (sain muuten sellaisen rippilahjaksi) tai Ikeasta hankituissa säilytyslaatikoissa vaatekaapissa.

Olen ehkä erilainen nuori, koska olen onnellinen, etten saanut rahaa rippi- tai ylioppilaslahjaksi. En koskaan olisi osannnut päättää mitä niillä rahoilla hankkisi. Ylioppilaslahjaksi sain 350€ ja niillä taisin sitten ostaa sohvan. Suosikaa mielummin lahjakortteja jos ette tiedä mitä hankitte, niin saatte ohjattua, ettei rahat mene vaan ulkona syömiseen. Mielstäni silloin jos nuori itse pyytää rahaa jotain tiettyä asiaa varten voi antaa rahaa. Eräs ikätoverini tahtoi ompelukoneen ja pyysi lahjaksi rahaa, jotta saisi ostettua sen. Paljon kivempi antaakin rahaa jos tietää, että toinen aikoo ostaa niillä vaikka mopon, eikä niin että tässä rahaa osta jotain.

[/quote]

Minusta astiastot eivät toimi. Sain sukulaisilta astiaston alkua, koskaan sitä ei tietenkään täydennetty eikä koko sarjaa enää tehdä.

Kaikilla perheillä on kotona ihan tarpeeksi astioita antaa opiskelevan nuoren kotiin, ei tarvita monia eri astiaston alkuja, joita sukulaiset kantavat rippi ja ylioppilaspäivänä.

Tytöt ovat ehtineet ostaa kasan koruja ennen rippipäivää, täysin turhia ja kaikki tytöt eivät halua edes koruja tai käytä eikä ole edes reikiä korvissa.

Raha on paras lahja koska nykynuorilla on oma makunsa, mutta ehkä myös lahjakortit tai kirjat tai käyttötavarat kuten lakanat ok.

Vierailija
29/53 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoima kunnon RISTEJÄ

ebay.com ja hakusanoilla gold cross necklace tai silver cross necklace. Tai google.com ja käyttää kuvahakua ja samoilla hakusanoilla, ja klikkailee sieltä sitten liikkeen kotisivuille ja visalla maksaa tulee postissa yleensä Amerikasta missä kaikki on hienompaa. Suomesta ei löydy kun mummojen kaulaan Ristejä lyhyt ketju jaa tyyliton risti kuka noita muka pitäs.

Vierailija
30/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MISSÄÄN NIMESSÄ ASTIASTOA! Ei niillä kupposilla ja kipposillakaan tee yhtään mitään kolmeen-viiteen vuoteen, ja se tuntuu yleensä teini-ikäisistä turhauttavalta. Lisäksi ostat hyvin herkästi vääränlaisia astoita, jotka sitten myydään eteenpäin tai pahimmassa tapauksessa pölyyntyvät kellarissa/ullakolla loppuelämänsä. Lahjakortitkin ovat huono idea, koska vaatekauppoja on nykyään enemmän kuin 2, ja niillä on aina erilaiset tyylit. Joku saattaa myydä "punkkarikamaa" kun taas joku toinen "skeittivaatteita". Jos kortti osuu väärään kauppaan, sillä ei tee mitään. Lisäksi sinne jää aina ylimääräisiä hiluja, joilla ei kortilla tee mitään, kun taas käteisenä ne saa yhdistettyä jo olemassa oleviin varoihin, ja voi ostaa niillä jotain hyödyllistä. Lahjakortit ovatkin aika lapsellisia nykymaailmassa. Koruja en itse toivonut ollenkaan, en eds rippiristiä, sillä mitä minä niillä tekisin? Varmin lahja on raha, sillä tällöin saaja voi itse ostaa astiastonsa ja lakanansa tai korunsa tai muut haluamansa esineet ilman turhia pölynkerääjiä kaappien pohjilla.

Vierailija
31/53 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvatkaa ettette koskaan osta kenellekään huonoja kokkikirjoja.

Olen hyvin kiinnostunut ruoanlaitosta ja leipomisesta ja sen seurauksena minulla on kymmenen, jopa enemmänkin huonoja, laaduttomia leivontakirjoja.

Ei kiitos.

Asiaa ei yhtään ole auttanut, että hymyilen aina kauniisti ja sanon, että

"Täähän on oikein mainio"

Saan nyt kaikkina merkkipäivinä saman sarjan keittokirjan.

Ymmärrän, että kaikki eivät halua käyttää vähiä rahojaan lahjoihin, mutta joskus tuntuu vaan, että tulee paha mieli lahjasta, kun se on "krääsää". En kaipaa sellaista.

Itselleni mieluisia ovat Kalevala-korut (ei nyt tietenkään kaikki) ja olen pyytänyt esim. korukauppaan lahjakorttia. Tulee varmasti mieluinen koru, kun saa itse valita.

Ja jos ei muu, niin kukat ovat ihania♥

Ja "hienompi" suklaa.

Vierailija
32/53 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha muuttaa kotoa aikaisintaan vasta kaksikymppisenä. Itse ainakin muutan heti peruskoulun jälkeen opiskelemaan toiselle paikkakunnalle :)

Vierailija
33/53 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 15-vuotias tyttö ja parhaillaan käymässä rippikoulua. Tuosta raha-asiasta sen verran, että kyllä saa tyhmä ja huonokäytöksinen olla jos raha on ainoa asia mitä lahjaksi vaatii... Minulle kummit on luvanneet siis hankkia ristin, mutta kaikki sellainen joka on muisto tästä kokemuksesta, tai kaunis ele sukulaisilta, on ihana juttu! Vaikka se olisi jalkapallo, se on silti kaunis ele.. Ihan oikeasti, miettikää lastenne kohdalla just sitä että raha ei oo koko elämä. Niin mulle on se opetettu pienestä pitäen:)

Vierailija
34/53 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tänä vuonna rippikoulun käyvänä 15-vuotiaana tyttönä sanoisin että ei ainakaan astioita,maljakoita , lakanoita yms. "omaan kotiin muuttamista varten" mikäli  niitä ei nimenomaan pyydetä, koska sitten tätä tavaraa täytyy säilyttää se viisi vuotta eikä se ole edes mieleistä,oma astiasto olisi kiva valita itse aikuisena ja astiasto ei paljon lohduta jos on toivonut korua,rahaa polkupyörään tai kielimatkaan.

Vierailija
36/53 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kummitytölle nomination -rannekorun ja kovasti tykkäsi siitä. Sai myös paljon rahaa. Raha on helppo lahja, mutta siitä ei jää välttämättä mitään muistoa ripillepääsystä. -K-

Nomination on sellaisten 30-45 vuotiaiden lempparikoru..

Vierailija
37/53 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ostaisi kaunista astiastoa jo tulevaisuutta varten?

N. parikymppiset entiset rippilapset myy näitä astioita nykyisin facen ryhmissä ja kirppiksillä..

Vierailija
38/53 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAHAA RAHAA RAHAA RAHAA RAHAA RAHAA RAHAA RAHAA

-kuulostaako ihan fiksulta

Vierailija
39/53 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tunnevammasina te nuoria pidätte?? Tottakai nuoret tarvii rahaa kun ne ei ole vielä kokopäiväisessä työssä mutta ei se tarkoita että raha on kaikki mitä ne haluaa. Siis tavara tai joku kokemus esim. matka, koru, joku kauneudenhoitotavara tai leffaliput on hyvä lahja. Kyllä rahaakin on kiva antaa mutta jostain muusta voi jäädä edes kiva muisto.

Vierailija
40/53 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut jonkun Kalevala-korun. Ihan periaatteesta en halua antaa rahaa rippilahjaksi, koska ripillä käyminen ei ole mikään saavutus. Omalle tytölle en ostanut edes lahjaa, koska hän ei mennyt kasteelle, kävi vaan riparin eikä muuta. Käytiin kuitenkin perheen kanssa syömässä vähän fiinimmin, kun oltiin kuitenkin konfirmaatioon (niiden muiden riparilaisten) tälläydytty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme