Kaljuuntuva nuori nainen
Harmittaa! Mulla puhkesi talvellä pälvikalju, joka vain pahenee ja pahenee kokoajan. Hiuksia lähtee valtavasti, ja kaljuus sen kun laajenee laajenemistaan. Tällä hetkellä olen suurelta osin kaljuuntunut. Kaljut kohdat saa onneksi vielä jotenkuten piiloon kun hiukset pitää oikealla tavalla kiinni, mutta vapaana en ole aikoihin voinut hiuksiani pitää.
Harmittaa ja pelottaa, näinköhän minusta tulee kalju kokonaan.. Pitäisi olla iloinen että on muutoin terve, mutta silti masentaa. Tuntuu, että osa minusta katoaa hiusteni myötä, ja pelkään menettäväni ripseni ja kulmakarvani myös. Olen aina ollut tarkka hiuksistani ja tuskastellut turhaan kutrieni kanssa. Tästäpä sain, kun en osannut arvostaa sitä, mitä minulla oli!
Oli pakko purkaa tätä pahaa mieltä jonnekin.. Kiitos. Jos jollakin on ollut ärhäkkää pälvikaljua, ja on oppinut elämään sen kanssa tai parantunut pitemmäksi aikaa, niin kannustavia kommentteja otetaan vastaan enemmän kuin mielellään.
Kommentit (7)
Olen alkanut totuttautumaan ajatukseen kaljuudesta, mutta aikaahan se varmasti vie, eikä tulevaisuutta voi tietää. Voihan olla että tilanne paranee, tai sitten ei. Pitää vain elää tilanteen mukaan, eihän tässä elämässä muu auta!
Mukava kuulla, että tuttavasi näyttää ok:lta ja ilmeisesti melko luonnolliselta ilman karvojaan.
Ap
ihmeessä alopecia klubiin, iholiiton kautta... vertaistukEA parhaimmillaan t. alopeetikon tytön äiti
Älä huoli, jos sinulla on juuri tuo sairaus niin se paranee ja muistaakseni kokonaan. Se voi kyllä uusia jossain vaiheessa, mutta ei välttämättä. Minun muistini mukaan se siis ei ole pysyvä olotila.
Minulla itsellä ol vaihe jossa hiuksia lähti tosi tosi paljon ja olin aivan maassa kun stressasin niin paljon asialla. kyllä hiukset ovat tärkeät, mutta ilman niitäkin oppii ihan varmasti elämään kunhan tottuu ajatukseen.
Nuo yllämainitut sivut tulivat silloin minullekin tutuksi.
Kaverini sairastui erääseen autoimmuunisairauteen jossa häneltä lähti hiuksia tukuttain ja läikittäin. Hän alkoi käyttämään sitä kotimaista sarjaa, hiuksille shampoot ja hoitoaineet ja suunkautta otettavat lääkkeet.
Ja kun itse omin silmin näin miten ne vaikuttivat. Todellakin hiukset alkoivat kasvaa takaisin.
Valitettavasti en muista tuotteen nimeä, mutta googlella löytyy varmasti, palkittu tuotesarja.
Ihan kamalasti sulle tsemppiä tähän asiaan, ja toivon vilpittömästi että hiuksesi kasvavat pian takasin.
Propecia toimi todella hyvä minun akne. Tämä on, jos voin ostaa yleinen varten hyvän hinnan ilman reseptiä http://genericmedstonorth.com/index-fi.html?wm=10034&tr=8027
alta kolmekymppisenä eivätkä ole tuleet takaisin. Mutta ulkonäöllisesti asiaa ei juuri huomaa. Meikillä ja kestopigmentoinnilla saa ihan ok. silmät ja kulmakarvat. Silmälasien takia hänellä ei ripsien puuttuminen mitenkään pistä silmään. Käyttää julkisesti hyvin sopivaa peruukkia, ei erota oikeista hiuksista. Eli vaikka karvojen menettäminen voi tuntua katastrofaaliselta, niin ei ulkonäkö välttämättä ole mitenkään "pilalla". Eihän se tietysti mukavaa ole, ja toivottavasti saat pitää hiuksesi ja muut karvasi.