Missä sanotaan, että minun pienituloisena
pitäisi tyytyä vähempään esimerkiksi taloa rakennuttaessani kuin suurituloisen? Onko olemassa joku sellainen laki?
Tai missä sanotaan, että juuri minun pitäisi pienipalkkaisuuteni vuoksi olla hankkimatta tiettyjä asioita lapsilleni?
Missään ei sanota niin. Minulla on oikeus täsmälleen samoihin asioihin kuin suurituloisellakin, vaikka sitten osan siitä joutuisi maksamaan yhteiskunta.
Kommentit (15)
keskustalainen Mikko Alatalo vaalikampanjassaan että omakotitalo on jokaisen perusoikeus. Nythän tosin asuntolainan verovähennysoikeuden myötä rahaetua saavat enemmänkin hyvätuloiset, ja sen edun maksaa yhteiskunta mutta jotain myös pienituloiselle!
Kouluttaudu parempipalkkaiseen työhön tai tee enemmän töitä. Sulla ei ole oikeuksia yhtikäs mihinkään kenenkään muun maksamana!
ei yhteiskunta mitään maksa, sinä maksatat leveän elämästi muilla ihmisillä.
Sitä hankitaan mihin on varaa. Yhteiskunta takaa perustoimeentulon, jotta nälkään ei tarvitse kuolla mutta siinäpä se.
Olisit varmaan viihtynyt muinaisessa Neuvostoliitossa, missä siivooja ja lääkäri saivat saman palkan.
on oikeus just siihen mihin sulla on varaa.
Sitä hankitaan mihin on varaa. Yhteiskunta takaa perustoimeentulon, jotta nälkään ei tarvitse kuolla mutta siinäpä se.
ei tätä tajua. Halutaan kaikki, koska siihen on oikeus, mutta ei ole hajuakaan, millä asiat maksetaan.
Siksi, kun minä en viitsi maksaa sitä sinulle?
Mutta menehän Pohjois_Koreaan. Siellä tuo kommarimeininki on vielä käytössä ja hyvin tuntuu menevän.
että joillakuilla on hieno järvenrantatontti ja kauniit maisemat joita katsella. Itse vahtaan vastapäisen rivitalon seinää. Akateeminen tutkinto, pienipalkkainen silti. Ei perintöjä, eikä kultalusikkaa syntyessä suussa.
että joillakuilla on hieno järvenrantatontti ja kauniit maisemat joita katsella. Itse vahtaan vastapäisen rivitalon seinää. Akateeminen tutkinto, pienipalkkainen silti. Ei perintöjä, eikä kultalusikkaa syntyessä suussa.
valita ilmaisen koulutuksen. Turha ruikuttaa.
pitäisi tyytyä vähempään esimerkiksi taloa rakennuttaessani kuin suurituloisen? Onko olemassa joku sellainen laki? Tai missä sanotaan, että juuri minun pitäisi pienipalkkaisuuteni vuoksi olla hankkimatta tiettyjä asioita lapsilleni? Missään ei sanota niin. Minulla on oikeus täsmälleen samoihin asioihin kuin suurituloisellakin, vaikka sitten osan siitä joutuisi maksamaan yhteiskunta.
Normaalille ihmiselle sen kertoo järjen ääni. Sulla sellaista ei ilmeisesti ole.
Sulla ei ole oikeutta yhtään mihinkään, mitä et pysty itse kustantamaan.
valita ilmaisen koulutuksen. Turha ruikuttaa.
Pitää hiukan miettiä älyllisiä kykyjäänkin. Pääsin yliopistoon heittämällä mutta sehän onkin turhanpäiväinen paikka. Amikseen tuskin olisi mua huolittu.
Toiset niin hemmetisti maksaa ja toiset siipeilee. Mutta jokainen saa toki valita tiensä :)
ei yhteiskunta mitään maksa, sinä maksatat leveän elämästi muilla ihmisillä.