Millainen on oinasmies pitkässä parisuhteessa ja rakkaudessa ylipäätänsä?
Kertokaa minulle,millaisia teidän oinasmiehet ovat. Olen ollut mieheni kanssa 11 vuotta yhdessä, vaikka oinaiden 'pitäisi' olla nopeasti kyllästyviä ;)
Kommentit (39)
Täällä myös kaksi oinasta. Kummatkin rakastavia ja sitoutuneita, mutta välillä tulee aika tulisia sanallisia yhteenottoja. Kumpikaan ei halua myöntää olevansa väärässä ja toisen pää on käännettävä. Riidat loppuvat yhtä nopeasti kuin alkavatkin ja meillä on usein yhdessä tosi hauskaa pian yhteenottojen jälkeen. Niinkuin joku sanoi, ruoka on miehelle varsinkin reittäin tärkeää. Hän on hoikka, koska ei suostu syömään muuta kuin huippu hyvää ruokaa, ja sitä ei ole aina saatavilla. Seksi on myös tärkeää ja se ei ole erityisen hellää:)
Hyvä itsetunto, kiivas, kiihkeä, erittäin rehellinen, luotettava. Ei halua tulla neuvotuksi, eikä halua puhua raha-asioista tai varsinkaan tulla opastetuksi rahan käytössä. Tuhlaa herkkuihin. Aina oikeassa, ei myönnä heti virheitään.
Rakastava, nopeasti leppyvä, omistaan huolehtiva ja omiensa puolia voimakkaasti pitävä. Huumorintajuinen, itsepäinen, karismaattinen, seksikäs ja seksistä hyvin paljon pitävä. Olutta ja syviä keskusteluja rakastava.
Kun antaa hänen olla omanlaisensa, eikä hänen elämäntyylistään nipota, mitä parhain kumppani!
Huh huh.. kohta kolme vuotta yhdessä ja ihan ihme vuoristorata kausi miehellä päällä. Saanut jostain päähänsä, että olisin herkästi hänestä mustasukkainen vaikken ole ollut. Kuitenkin kehuu että naisen on oltava itsevarma ja sitähän minä olen. Mustasukkaisuus on ehdoton ei, tästä on toisaalta ollut sen sortin kiistoja että sehän on ok jos nyt välillä vähän olisikin, niin ei. Pitänee pistää välinpitämättömyys draivi päälle, en muka tyypistä sen kummemmin välitä, kerta mustasukkaisuus on millään tasolla kielletty.
Ärsyttää välillä noilla joutavilla luuloillaan, mutta ei kestä jos asiasta sanon, suuttuu sitten. Mitenpä muuten voit parisuhteen konflikteista puhua jos reaktio on tuollaista.
Se tyypillinen, hän on oikeassa -oinasmies.
Loppujen lopuksi kuitenkin niin ihana ja välittävä, että toivoa on että loppuis nuo turhanpäiväiset, minuun kohdistuvat luulot, edes joku päivä.
-Vesimies
Josta 2 vuotta naimisissa. Ihana, hellä, huolehtiva, huomioiva, omistautunut, ahkera ja kaikin puolin kunnollinen mies ja isä. Ei mitään valittamista. No ehkä vähän jörö välillä, mutta ihana.
Itse kehoittaisin pysymään kaukana leijonista... ;-)
Kova valehtelija, seksikäs, kestävä sängyssä, mielenkiintoista seuraa, pitää itsestään huolta, pettävä, rakastettava, äkkipikainen, haluaa kehuja, hyvä luonne, henkisesti vahva, sosiaalinen, tosi aktiivinen, ei aina ajattele loppuun, mitä sanoo.
Olen ihan hulluna, vaikka hän vain kiusaa minua.
Mä olen oinasmies. Mut heivattiin juuri pitkästä parisuhteesta. Itse en kyllästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun oinas on aina menossa,koko ajan täytyy olla jotain tekemistä ja vkl menee ihan pilalle hänellä jos joutuu neljän seinän sisällä kitumaan.
Ei tykkää että sitä komennellaan ja inhoaa
nöyristelyä,tykkää itse päättää menemisistään ja tulemisistaan...kellokortti elämä ei hänelle sovi,ei myöskään pidä suurista auktoriteeteistä.Hän ei myöskään pidä siitä että asiat täytyy tehdä jollain tietyllä tavalla jos joku niin määrännyt vaan haluaa tehdä ne omalla tavallaan ja usein joutuu selittelemään muille tekemisiään ja sanomisiaan :D On niin kuin ikuinen kapinallinen mutta hyvällä tavalla!Oinas on synnynäinen johtaja ja tykkää olla huomionkeskipisteenä ja saada ihastelua tietämyksellään.
Rakastaa seksiä todella paljon ja on todella tulinen rakastaja...tässä asiassa hän tykkää olla täydellinen ja joskus suuttuu itselleen jos laukeaa omasta mielestään liian nopeasti.
Rakastaa perhettään paljon mutta kaipaa vastapainoksi muutakin,omaa rauhaa esim.kalastaen yms.Ei pidä konflikteistä ja meidän perheessä todella harvoin riidellään...riitelyä saattaa aiheuttaa noi mainitsemani tulemiset ja menemiset kun ei aina tuppaa kertomaan ajasta yms.
Aaa ja viimeinen mikä nyt heti tuli mieleen niin asioiden pitää tapahtua heti,ei kestä odottelua ja jaarittelua.
Oinas on todella hankala luonne...oinaiden sarvista on vaikea saada kiinni mutta kun saa niin suhteesta tulee todella villi,hauska oinaan kanssa ei jäädä neljän seinälle tylsistymään :D
t.pian 7v täynnä :D
:D :D :D eh heh.
Vaikea.
Liian vaikea.
Ei jaksa.
Yritystä oli...muutamaankin kertaan saman tyypin kanssa,mutta ei siitä kertakaikkiaan mitään tullut.
Olin sitte hiljaa tai sanoin mielipiteeni,niin aina jokin vinossa.
Epäili ja alisti...muun muassa,jatkuvasti.
Hyvällä päällä oli huipputyyppi ja rakastettava. Muutoin täys M...ku.
Ei sovi tälle Vaakanaiselle Oikku ei.
Riitaisaa...hauskaa...mut enimmäkseen riitaisaa.
mun poikaystävä on oinas ja minä kalat. Luonne on aivan eri. Hän on seuralaisenaan hiljainen, hyvä kuuntelija ja seksuaalinen .
Olen rakastunut, mutta en ole varma rakastaako mua. Ei ikinä sanonut rakastavansa.. kohta 2 vuotta yhdessä.
Jutellaan enemmän whatsappis ja ollaan tavattu livenä harvoin.
Onko tämä kyseessä seksisuhde? En ymmärrä. Hän on vähän söpö :3
hän on suomlainen ja olen filippiinilainen.
Aika moni sanoo oinaan olevan päällepäsmäri ja dominoiva, sekä hankala ihminen. Itse kyllä allekirjoitan tämän täysin. Olen kohta seurustellut neljä vuotta oinasmiehen kanssa ja on ollut todella riitaisa suhde. Tuntuu että kaiken pitäisi mennä miehen pään mukaan, kompromisseista on ihan turha puhua. Empatiakyky tuntuu puuttuvan myös melkein kokonaan, esim toisen ihmisen pahan olon käsittäminen on hankalaa jos itse pitäisi sillä hetkellä saada jotain tältä henkilöltä. Jos pitäisi tiivistää tuo mies jotenkin niin sanoisin että hallitseva, jääräpäinen, intohimoinen, mustasukkainen ja malttamaton.
Lähes 20vuotta jaksoin.Ehkä maailman itsekkäin tyyppi.Minä,minun,minulle.
Yli 20 vuotta kimpassa ja mies on mitä parhain ja ihanin rakastaja, puoliso ja isä. Joissain asioissa sangen itsepäinen ehkä, mutta samalla määrätietoinen perheen eteen toimija.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni sanoo oinaan olevan päällepäsmäri ja dominoiva, sekä hankala ihminen. Itse kyllä allekirjoitan tämän täysin. Olen kohta seurustellut neljä vuotta oinasmiehen kanssa ja on ollut todella riitaisa suhde. Tuntuu että kaiken pitäisi mennä miehen pään mukaan, kompromisseista on ihan turha puhua. Empatiakyky tuntuu puuttuvan myös melkein kokonaan, esim toisen ihmisen pahan olon käsittäminen on hankalaa jos itse pitäisi sillä hetkellä saada jotain tältä henkilöltä. Jos pitäisi tiivistää tuo mies jotenkin niin sanoisin että hallitseva, jääräpäinen, intohimoinen, mustasukkainen ja malttamaton.
Enpä olisi paremmin voinut sanoa. Viisi vuotta riitti minulle. Kyllästyin ainaiseen riitelyyn ja miehen itsekkyyteen. Oinas=pässi.
Mieheni on oinas ja minä olen rapu - kuulema huonoimmin toisilleen sopivat horoskooppimerkit. Esimerkkeinä ex-aviopari Matti Nykänen (rapu) ja Mervi Tapola (oinas).
Olemme olleet naimisissa pian 24 vuotta ja sitä ennen seurustelleet 5 vuotta.
Mieheni on erittäin sosiaalinen, puhelias, impulsiivinen, ihmis- ja eläinrakas, luotettava, omapäinen, toiset huomioonottava, seksikäs ja tykkää aidosti vaatteista ja kengistä, joita hänellä on varmaan viisi kertaa enemmän kuin minulla. Oikea keikari hän ei kuitenkaan ole, vaikka jaksaakin alati leikata ja sukia tukkaansa. Hiusleikkuri ja kirpputorivaatteet ja -kengät kelpaavat hyvin.
Eniten ärsyttää täällä jonkun mainitsema "valikoiva kuulo": saatat sanoa asiasta parikin kertaa ja mies myöntelee asian olevan ok, mutta annas olla, kolmannella kerralla asia on aivan uusi ja mies väittää ärsyyntyneenä kiven kovaan, ettei ole ikinä kuullutkaan koko juttua. Onneksi olen jämerä ja äkäinenkin.
Välillä ukon akkamainen vaakkuminen ottaa päähän, kun olen keskittynyt johonkin asiaan. Mieheltä ei samanlainen uppoutuminen omaan maailmaan onnistu, paitsi valikoivan kuulemisen yhteydessä. Muulloin television ääni häiritsee aivan kamalasti tietokoneen ääressä autojen ja moottoripyörien myynti-ilmoituksia selaavaa miestä.
Mies ei viihdy kotona, kuten minä. Siksi hän saa minun puolestani vapaasti käydä huoltoasemilla tapaamassa tuttuja, moottoripyörätapahtumissa jne. En ole mustasukkaista sorttia. Yhdessä käymme esim. kirjastossa ja kirpputoreilla. Tulisimme hulluiksi, jos olisimme aina yhdessä. Oikeita riitoja ei juuri ole. Tyhjänpäiväiset rähähdykset muuttuvat aika nopeasti nauruksi, kun jompikumpi näkee tilanteen humoristisen puolen. Tykkään miehestäni, koska hän ei ole p*skantärkeä eikä ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tuttua. Itse olen kauris ja olemme vissiin yksi huonoiten sopiva yhdistelmä. Tämä itsekkyys ja empatiakyvyttömyys on pahinta. Lisäksi koko ajan syyttää mua siitä millainen itse on. Edellisissä suhteissa ei ole ollut vastaavia ongelmia ja näin paljon riitelyä (viikottain). Kun ei riidellä niin menee oikein hyvin. Ei jaksa tällaista vuoristorataa. Ehkä se ero on ainoa ratkaisu. Reilu 2v suhde täällä ja paheni yhteenmuuton jälkeen älyttömästi.
Täällä oinaspari. Kipinät lentää, yhteen otetaan usein sekä hyvässä että pahassa.
Tunnistan itseni monista noista em. kuvauksista. Lyhyttä pinnaa, tulisuutta, itsekkyyttä mutta toisaalta vahvaa tahtoa ja päättäväisyyttä.