Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaminen ja muutto lasten isän luota suoraan toisen miehen kanssa

Vierailija
08.07.2010 |

Siis ollaan eroamassa ja lapsille ei ole vielä kerrottu. Nyt olen löytänyt uuden miehen joka on tosi ihana ja tykkää lapsistani (joskaan heille ei ole vielä myöskään kerrottu että mies on uusi miesystäväni). Olen ajatellut muuttaa suoraan tästä nykyisestä asunnosta tämän toisen miehen luo lasten kanssa. Onko muut tehneet näin ja miten on mennyt? Onko lapset hyväksyneet tilannetta? Lapseni ovat 11, 6 ja 4v.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekevät kyllä omat päätelmänsä asioista. Kyllä hekin jo sen verran ymmärtää.

Alkavat todennäköisesti syyttämään sun uutta miestä siitä että "menettivät isän" vaikkei isä mihinkään kokonaan katoaisikaan.

Viimeistään teini-ikäisinä ollessaan alkavat käyttäytyä eripuraisesti uutta miestä kohtaa lapsuuden muistojen takia ja voi olla että silloin ei elämä todellakaan ole ruusuilla tanssimista..lähelläkään.

Anna lapsille aikaa toipua isän menetyksestä ja teidän erosta, todennäköisesti se tekisi hyvää sinullekin.

Vierailija
22/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti eron jälkeen aloitettu uusi suhde harvemmin kestää. Entinen suhde käsittelemättä.

Kun eroat tästä viimeistään kahden vuoden päästä, otat taas uuden ja muutat yksiin.

Mulla on tuollainen kaveri. 3 vuoden sisällä asunut lapsineen jo 3 miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi minun pitäisi asua ensin jonkun aikaa jossain vuokramurjussa yksinhuoltajana jos olen kumminkin muuttamassa yksiin uuden rakkaan kanssa? Miten lapset kärsisivät siinä jotenkin vähemmän? Perustelkaa.

Kun et selvästikään edes aio auttaa lapsiasi käsittelemään eroa ja HEIDÄN PERHEENSÄ HAJOAMISTA!!!!Sinä haluat vaan elää omaa uutta ihanaa onneasi, ja varmaan selitteletkin asiaa itsellesi, että kun sinä rakastat uutta puolisoasi, niin totta kai lapsetkin, ja kun sinä olet onnellinen, lapsetkin ovat.

Yritä sisäistää tämä ajatus: Sinulla voi elämässäsi olla vaikka 10 eri puolisoa, ja 20 lasta. SInun lapsillasi on kuitenkin vain yksi ainoa isä.

Jos olisit edes siedettävän tasoinen äiti, et ensinnäkään edes kyselisi täällä näin tyhmiä, ja ymmärtäisit todellakin rauhoittaa eron jälkeisen ajan lapsille siihen, että he saavat totutella uudenlaiseen arkeen. Ja ymmärrätkö ,siihen ei riitä mikään viikko tai kuukausi.

Miltä susta ap. tuntuisi, jos sun kotiisi yht´äkkiä muuttaisi vaikka täysin tuntematon lapsi, eikä sulta kysyttäisi yhtään mitään?

Vierailija
24/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta terveeltä, että voisi heti eron jälkeen muuttaa seuraavan luokse. Eikö se edellinen suhde merkinnyt sinulle yhtään mitään, vai miksi et tunne tarvetta selvittää päätäsi ja käsitellä eroasi ennen uuden suhteen aloittamista? Miksi arvelet, että tämä uusi suhde merkitsisi pidemmän päälle sen enempää?

Ihmisen kannattaa ensin opetella elämään onnellisena yksikseen. Vasta sitten voi oikeasti hyötyä parisuhteesta kun on sinut itsensä kanssa.

Vierailija
25/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeita kommentteja. Tuskin kukaan aikuinen (oletan sinun olevan, koska lapsesikin jo noin isoja) ei voi olla tietämättä tänä päivänä, että suhteesta toiseen ei kannata suoraan siirtyä. Jos et tiennyt, nyt ainakin tiedät. Ja se "vuokramurjussa" asuminen on tärkeä aika sinulle ja lapsillesi opetella uutta elämää. Jos ryntäät suinpäin uuteen suhteeseen, elät sen huumassa auttamatta lainkaan lapsiasi yhdessä elämän vaikeimmista kriiseistä. Usko tai älä, täällä on satoja, jotka tietävät, että noin ei kerta kaikkiaan kannata tehdä. Pysähdy. Sinä olet nyt kakkossijalla elämässäsi, lastesi kuuluu olla ykkössijalla. Äiti ehtii rakastumaan myöhemminkin, mutta lapsesi eivät saa takaisin näitä tärkeitä menetettyjä hetkiä koskaan.

Vierailija
26/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeita kommentteja. Tuskin kukaan aikuinen (oletan sinun olevan, koska lapsesikin jo noin isoja) ei voi olla tietämättä tänä päivänä, että suhteesta toiseen ei kannata suoraan siirtyä. Jos et tiennyt, nyt ainakin tiedät. Ja se "vuokramurjussa" asuminen on tärkeä aika sinulle ja lapsillesi opetella uutta elämää. Jos ryntäät suinpäin uuteen suhteeseen, elät sen huumassa auttamatta lainkaan lapsiasi yhdessä elämän vaikeimmista kriiseistä. Usko tai älä, täällä on satoja, jotka tietävät, että noin ei kerta kaikkiaan kannata tehdä. Pysähdy. Sinä olet nyt kakkossijalla elämässäsi, lastesi kuuluu olla ykkössijalla. Äiti ehtii rakastumaan myöhemminkin, mutta lapsesi eivät saa takaisin näitä tärkeitä menetettyjä hetkiä koskaan.

Kerrankin fiksua ja asiallista tekstiä täällä, eikä edes ilkeästi kirjoitettu! Hienoa!

Vierailija
27/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerosta kerrottiin 'meidän elämä ei tule ensi syksynä muuttumaan mitenkään muuten kuin että isi ja äiti eroaa'. Siis sehän muuttaa lapsen koko maailman!

Sain itse murrosikäisenä valita, kumman luokse muutan. Äiti vaan 'unohti' kertoa uudesta miesystävästään, joka myös muutti asuntoon. Vielä muutamina muuttoa edeltävinä päivinä uskoin miehen olevan vain äidin ystävä (tajusin toki että miesystävä), joka auttaa remontissa, mutta ei mennyt kauaa kun mies jo asui virallisesti meillä.

Minä en edes kapinoinut, vaan vedin kaiken pahan olon sisääni. Äitini ei varmaan vielä tänäkään päivänä tajua, kuinka tiukilla minä olin. Asiaa ei mitenkään käsitelty minun kanssani eikä annettu tilaa tunteille. Luulee, että meillä oli oikein 'malliero'.

Vierailija
28/28 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaah... haukotus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän