Jätätkö 2-vuotiastasi hetkeksikään ulos yksin?
Jättääkö taapero hetkiseksi yksin riskillä, vaiko päästellä itse housuun?
Tätä pohdin kun pihalla ollessamme tuli yllättäen itselle pakottava tarve heti vessaan ja 2v:lla leikit kesken. Tiedän entuudestaan, että jos kesken raahaa sisälle, tulee hurja huuto, uhmakohtaus ja ilman perusteellista pudistelua vielä kilo hiekkaa sisälle. Ja siis hätä niin pakottava että en olisi ehtinyt pudistelemaan huutopotkuraivarilasta. Katsoin viisaammaksi antaa lapselle puhelimen ja avaimet jotka häntä kiinnostavat, juoksin 15m sisälle katsoen vielä ennen wc:tä, että lapsi istuu maassa tutkien puhelinta. Tein hätähädän ja suunnilleen housut kintuissa jo kuikuilin ikkunasta että lapsi näkyy edelleen ja on paikallaan, jollei olisi ollut, olisin varmaan sännännyt ulos housut kintuissa. Onneksi pysyi paikallaan ja sain tilanteen hoidettua ja huijattua leluilla vielä kännyn ja avaimetkin sovulla takaisin. Nyt, kivittäkää ja kertokaa arvon mammat kuinka olisi pitänyt toimia?
olen jättänyt pojan nassikat hetkeksi kahdestaan ulos, juuri sen takia jos vessahätä tai juotavan tarve. Asumme suht vilkkaan tien varressa, mutta takapiha suojaisa. Isoveli pitää huolen veljestään sen aikaa ja jopa toisinkinpäin. Ja olen sitä mieltä että jos pienestä pitäen muksut saa olla pihalla ja kertoa säännöistä he oppivat varomaan paremmin vaaroja kuten liikennette.
nimimerk. 3v ja 4v poikien mamma ja lokakuussa yksi nassikka lisää