Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Joko olet ostellut joululahjoja jouluksi 2010?

Vierailija
08.07.2010 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tosi, tosi vanha vihko, johon laitan lahjat ylös.

2010 kohdalla on kaikkien lahjojen saajat ja täytän niitä vuoden mittaan, kun keksin lahjan.

Pojalle ostin heti alkuvuodesta 2 pakettia legoja, kun löytyi - 40 % alesta ja veljeni tytöt kun olivat kylässä, tykästyivät kovasti kivi-tuikkuihin ja päätin samalla että alan antamaan heille niitä jouluina lahjaksi. Ensi jouluna saavat vihreät tuikut ja vuonna 2011 saavat läpinäkyvät. Kaikki tuikut ovat tulleet kaupanpäälle jostain pesuaineen kanssa. Jotain muuta pientä siihen päälle, sitten lähempänä.

Mulla on myös lahjakaappi, jonne laitan lahjat odottamaan. Kun lahja on kaapissa valmiina, laitan listaan nimen perään ok merkinnän.

Joulun 2010 kohdalla on 30 nimeä ja alle 10 lahjaa on hankkimatta. 2011 on 3 lahjaa hankittu.

Vierailija
2/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kertokaa mitä olette ostaneet. Haluaisin myös jo ostella joululahjoja aleista, mutta en vaan keksi mitä nyt voisin kesällä jo ostaa.

Mitä sitten yleensä ostat lahjaksi?

Kaikki minun ostamat lahjat ovat normaaleja tavaroita joita on kaupoissa vuoden ympäri. En siis tykkää että ostetaan jouluaiheisia lahjoja.

Eli voit ostaa kaikkea mitä ostaisit muutenkin!

Voihan olla ettei kaikki pääse lahjojen osto tunnelmaan keskellä kesää mutta kannattaa pitää aina silmät auki hyvien lahjojen varalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tosi, tosi vanha vihko, johon laitan lahjat ylös.

2010 kohdalla on kaikkien lahjojen saajat ja täytän niitä vuoden mittaan, kun keksin lahjan.

Kun lahja on kaapissa valmiina, laitan listaan nimen perään ok merkinnän.

Täällä mennään samalla periaatteella!

Vierailija
4/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kertokaa mitä olette ostaneet. Haluaisin myös jo ostella joululahjoja aleista, mutta en vaan keksi mitä nyt voisin kesällä jo ostaa.

Jotenkin mikään tavara tai asia ei iske sillä lailla, että se mukaan tarttuisi. Ehkä tämä johtuu mielikuvituksen puuutteesta ja siitä ettei ole jouluisia somisteita kaupassa antamassa mielikuvia tavaroista... ? Toki leluja osaisin jo ostaa jollei vaan lapset kulkisi mukana koko aikaa ;)

http://www.vikingline.fi/merella/taxfree/tax_free_bonus.asp

viime jouluna siellä oli Iittalan puisia tarjottimia huippuhalpaan hintaan.

Käydään laivalla n 3 krt vuodessa ja kun tuolla on jotain kivaa, monta kertaa tulee just siihen aikaan myös mentyä.

Puutarjottimet sai viime jouluna joululahjaksi 5 ja yksi sai nyt synttärilahjaksi.

Vierailija
5/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkia ei viitsi ostaa kauan etukäteen, täytyy jättää vähän toivevaraa ;) Jotkut toiveet tulee vasta viime hetkellä (siis lapsilla).

Noin muuten ostelen kyllä sekä joulu- että synttärilahjoja jo etukäteen. Ollaan vähävarainen perhe ja tämä on meidän mahdollisuus saada hyvät lahjat edullisesti. Ei pystyttäisi vastaavia ostamaan jos tehtäisiin kaikki hankinnat vasta juuri ennen juhlia.

Vierailija
6/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niillä alesta löytyy varmaan kaikenlaista...Pari käsityötä on jo aloitettu.

Vierailija
7/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräti lähes kaikki, mutta nyt taitaa olla varastossa vain yksi... apua! Säästän yleensä pitkän pennin ostamalla etukäteen alennusmyynnistä. Toistaalta -ja ehkä ennen kaikkea- säästän hermojani joulun alla ja voin keskittyä itse joulun tekemiseen kotona. Tykkään joulusta, olen jouluihminen:)

Vierailija
8/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ainakin puolet lahjoista. Meillä ei olisi rahaa ostaa niitä lahjoja, jos en aloittaisi heti tammikuussa aleista. Ja kun sopiva sattuu kohdalle, niin ei niitä enään jouluna ole. Mä nautin kovasti tästä tavasta eikä tarvitse joulun alla hikipäässä kauheessa ihmispaljoudessa kiertää ja etsiä kiireellä jollekin jotain. Nyt saa ihan rauhassa miettiä, että mikä olis sopiva lahja kenellekin. Omille lapsille toki ostan joulun alla aina jonkun lahjan, mikä on tullu uutuutena. Yleensä ostan omilleni 5 lahjaa. Olen myös jouluihminen ja nautin siitä joulun tunnelmasta koko vuoden! :)

Vierailija
9/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mikään tavara tai asia ei iske sillä lailla, että se mukaan tarttuisi. Ehkä tämä johtuu mielikuvituksen puuutteesta ja siitä ettei ole jouluisia somisteita kaupassa antamassa mielikuvia tavaroista... ? Toki leluja osaisin jo ostaa jollei vaan lapset kulkisi mukana koko aikaa ;)

Vierailija
10/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tammikuussa jo.

Vierailija
11/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lahjan olen jo ostanut.

Enemmänkin haluaisin saada ostettua/tehtyä hyvissä ajoin mutta aina se vain jää. Jään muka odottamaan että mitä jos tuleekin parempi idea. Ja tietenkin lahjatoiveet otan huomioon.

Nytkin tiedän yhden lahjan jonka jo voisin käydä ostamassa, mutta en tiedä saanko aikaiseksi.

Itse tehtyjen lahjojen kanssa alkaa olla kohta myöhäistä jos meinaa jotain saada aikaiseksi.

Vierailija
12/12 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mitäkö ostan. No ostan yleensä laatua kun sitä näen jossain alessa ja keksin jonkun, jolle voin sen antaa. Esim. olen ostanut Jamie Oliverin paistinpannun tai vaikkapa Iittalan Aalto-tuikkuja tai Pentikin joulukoristeita tai Lapuan kankureiden pöytäliinoja tai Marimekon pyyhkeitä tms.

Kyllä näin kesälläkin löytää lahjoja, jotka menee hyvin jouluna. Esim. just Sokoksella tais olla noita Iittalan tuikkuja ja sitten esim. Marimekon punasävyiset pyyhkeet voi löytyä ihan yhtä hyvin kesäalesta kuin talvellakin. Leluja saattaa löytyä vaikka Hobbarin alesta, itse olen ostanut Emekin pressurekan alesta pojalle ja Sikun traktorin. Asusteita uskaltaudun ostamaan kans ihmisille, esim. pojan kummitädille olen ostanut vaikkapa nahkahanskat. Itse harrastan paljon joululahjoja, joista suurin osa on kyllä halpoja eli lähetän vaikka mieluummin yhden joulukoristeen (minusta kiva, kun ei ole koko vuoden esillä, niin ei tarvitse olla niin 100% tarkka toisen sisustusmaustakaan) kuin vaikka jonkin kaksiosaisen kortin.