Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤MARRASMASSUT UUTEEN VIIKKOON¤¤

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on jo tälle aamulle hammaslääkärissäkin käyty. tuloksena, 3 reikää! ;( sniif. mä vihaan muutenkin niitä käyntejä..ääh. mut lupasvat sit puuduttaa ku uuestaan meen..en jaksa enää sisuilla ja koittaa kestää sitä poraamista. Ja sitten, mua on huijattu, mulle on kerrottu puolin jos toisin et raskaanaolevien hammashoito ois ilmasta..tätä ku tiedustelin ni nauraen vastasvat et juu, oli se joskus 90luvulla..et kiitti.

Hormoonihirviölle tsemppiä!

ite näin viime yönä unta et mulla holahti vessanpönttöön lapsivedet ja kaupanpäälle viel limatulppa. no, mies kysy heti aamust et oliks varmasti unta..kyl se kai oli. aamul sit ku menin suihkuun, tuli paperiin sellanen limaklöntti..en tiiä sit mikä oli..eikai vaan?? unessa myös olin miettiny et ennen tapausta et pitäs sairaalakassi varonvuoks pakata valmiiks mut sit jätin pakkaamatta ku aatteline ettei viel oo hoppu. tuota asiaa olin miettiny eilen illallakin..tuli hieman outo olo kaikest..tänä aamuna on sit mahaankin koskenu, nippaillu tuonne alas. kuten parina muunakin päivänä. ilmaa se ei ole eikä pikkusen liikkeitäkään. mutta mitäs, supistuksia??

olo myös alkaa oleen kovin tuskallinen kaikin puolin, viime yön ihme kyllä nukuinkin vaihteeks hyvin ja ilman paikkojen puutumisia tms. Kaikki vaan, kuten anoppikin toitottaa muka lohdullisesti et kyl se siit korkeintaan kahen kuukauden sisään helpottaa..vittu joo kiitti kannustuksesta.

Toukka myös liikkuu aikas vähän..tai nyt pari päivää on ollu normaalia hiljasempaa..kuten illal viimeks oli " epänormaali" .ei siis yrittänyt häiritä mun nukahtamist liikkumisellaan kuten tavallisesti..pitäsköhän huolestua??

mutta eipä täs taas kai ihmeempiä..lähdetään Selloon hieman ostoksille, jos sais ostettua ne liivit ja alkkareita ku stringei tuskin synnytyksen jälkeen voi käyttää jos on tikkejä.

mut muille hauskaa päivää ja myöhemmin luen hormoonihirviön lääkärikuulumiset.

-neitoperhonen ja Toukka 33+5

Vierailija
22/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HormoonihirviÖ: Onneksi pääsit lääkärille ja paljon tsemppiä sinne!!!

Täällä käytiin Ä-polilla tänään. Paineet on senverran kovassa nousussa että lääkäri olisi ottanut osastolle heti. Halusin kuitenkin tulla vielä kotiin möllöttelemään. Nyt pitää vaan mitata paineet aamuin illoin ja olla periaatteesssa vaan levossa. Tylsää...

Vaaveilla oli muuten kaikki hyvin, kasvaneet taas olivat hyvin ja melko tasaisestikin, painoarviot oli A:2367 ja B:2188 gr. Kolme viikkoa pitäisi kuulemma vielä kypsytellä ja sitten voi olla että käynnistellään.

Eli voipi olla että saadaan lokavauvoja.

Nyt täytynee mennä pitkäkseen ja kokeilla josko virkkaaminen makuuasennossa onnistuu!

Mukavaa maanantaita kaikille,

Sankku ja asukitx2 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin joukon jatkoksi.

Hormoonihirviö: Toivottavasti lääkäri kertoo hyviä uutisia!

Sankku: Toivottavasti pikkuiset nyt vielä sen ainakin kolme viikkoa pysyttelevät masussa.

(.) Tänne ei ihmeitä kuulu. Olen siis sairaslomalla nyt (äippäloma alkaa virallisesti perjantaina), sillä seisomatyö ja hektinen meininki saivat aikaan jo ihan kivuliaita supistuksia useampana päivänä ja jopa yli tunnin kerrallaan. Kohdunsuu oli jo pehmennyt, mutta onneksi vielä kiinni. Vaavi liikkuu kovasti ja kylkiluut + virtsarakko on välillä kovilla;0)

Tänään oli ensimmäinen perhevalmennus. Varasin myös ajan naistenklinikan tutustumiskäynnille. Harmi vaan, että taidan joutua menemään sinne yksin, kun on keskellä päivää, eikä mies taida töiltään päästä:0/ No, jos ei pääse niin ei voi mitään.

Vauvan tavarat alkaa olla paikoillaan ja hankittu, mitä nyt jotain pientä vielä puuttuu. iski se peänrakennusvimma tuossa viimeviikolla kun jäin kotiin ja oli sitten pyykättävä ja järkättävä kaikki mahdollinen kuntoon, vaikka laskettuun aikaan on vielä melkein kuusi viikkoa (ja taatusti vaavi köllii masussa vielä pari viikkoa la:n ylikin).

Huomenna pitäisi mennä viimeistä kertaa työpaikalla käymään tarjoamassa läksiäispullat ja hakemassa työtodistus (en siis äitiysloman jälkeen jatka enää samassa paikassa). Vähön on haikea olo ja toivottavasti en ala vollottaa siellä. On nimittäin itku aika herkässä nykyään.

Tulipa pitkä sepustus;0) Hauskaa päivän jatkoa kaikille!

Hazelhen rv 34+2

Vierailija
24/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei siis..

Täällä ei mitään vaivoja.. oikeesti vallan ihmetyttää, että näinkö vähällä pääsen.. toivottavasti ei kostaudu synnytyksessä tai vauvalla koliikkina :(

Rakentajat: en ole tiennyt että täällä on muitakin samassa tilanteessa olevia? oon viissiin lueskellu liian harvoin.. Mekin rakennetaan omakotitaloa maalle, ei päästä muuttamaan ennen vauvan syntymää, eikä näillä näkymin edes ennen joulua :( meille ei tullut talopakettia, vaan tehdään ns. pitkästä tavarasta. Työmiehet käy tekemässä isoimmat ja vaativimmat hommat ja mies pakertaa loput.. Kyllä on rankkaa ja parisuhde todella koetuksella.. routaeristeet pitäisi vielä ulos laittaa, muuten alkaa olla ulkohommat ok. Sisällä touihutaan parhaillaan välikattojen parissa, että saataisiin sinne villat ja lämmin pysymään vihdoin seinien sisällä :) takka kun jo lämmittäisi muuten..

Mutta eipä kummempia, kun jaksamisia kaikille ja palaillaan!

ainiin tänään rv 33 tasan!

Vierailija
25/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NanaAranel: Joo, MKS:aan oon menossa, en muista onko se synnärilistalla oikein, kun muutto Mikkeliin tuli vähän yllättäen... alun perin piti mennä OYS:aan, vaan näin se elämä paiskoo. ;-)

Tänne ei kuulu ihmeempää, eilen kävimme Ballet Mikkelissä katsomassa Rasputinin (olipas hieno!) ja vaavilla oli massussani melkoiset bileet, kun kuului vaikka mitä patarumpuja ja kirkonkelloja. :-D

Tänään sain äp:n vaatteet ja harsot pesukoneeseen saakka ja ne ovat nyt kuivumassa. Tilasin myös kahdet Engelin villavaippahousut, niillä ja harsoilla meinataan näin alkuunsa kokeilla miltä kestoilu tuntuisi. Ai niin ja onhan minulla kaksi TSI-sisävaippaakin testailtavana... en aio ottaa asiasta paineita, kertiksiäkin kokeillaan ainakin äp:n näytteiden verran. Aika näyttää, kuinka käy...

Huomenna ois taas neuvola, sitten on enemmän kerrottavaa.

T. Moonika75 ja masukki 34 + 6

Vierailija
26/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moonika, olet sitten sinäkin valunut tänne Etelä-Savoon tuolta pohjoisesta, niinkuin meikäläinenkin aikoinaan :)

Kävin siellä äitipolilla, kaikki oli muuten ihan ok, mutta kovin oli lääkäri sitä mieltä, että vauva on hoikanpuoleinen. painoarvio oli monen mittaamisen jälkeen suurimmillaan 2200g ja viikkoja on nyt se 35+3. Ensi viikolla on normaali neuvola ja sitten seuraavalla taas äitipolille seurantaan tuon vauvan painon tiimoilta. Lääkäri näytti käyrältä, että vauvan paino on ihan alarajalla, siinä jos pysyy, niin ok, mutta jos alle menee, niin sitten on kuulemma harkittava käynnistystä. Sinänsä aika kummallista, että kun ensin oksentaa sisuksensa pellolle ensimmäiset reilu 20 viikkoa, niin vauva kasvaa ja voi hyvin, ja sitten kun alkaa ruuatkin pysyä sisällä niin käykin päinvastoin. No, onneksi on jo noita viikkoja noinkin paljon ja vauvalla kuitenkin sen verran kokoa, että eiköhän tämä tästä. Sf-mitta olikin parilla viimeisellä kerralla nytkähtänyt entiseltä linjaltaan alemmas, eli kyllä siellä vähän on kasvun vauhti nyt rauhoittunut. Täytyy vaan nyt keskittyä tuohon vauvan kasvattamiseen, niinkuin lääkäri läksiäiseksi käski. Onneksi on jo vauvaloma alkanut, niin voi ottaa rauhallisemmin kaikin puolin.

Nana ja vauveli 35+3

Vierailija
27/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa päivä täällä kaakon kulmalla ja sellainen on myös tää olotila! Viime yö meni pelastusarmeijalle, nukuin tosi katkonaisesti: vessassa piti ravata, jano, kädet puutu koko ajan, ahistava olo jne...kyllä otti pattiin nousta sängystä ylös, kun tuntui, ettei ollu nukkunu silmänräpäystäkään. Heräsin lopulta pariin aika mojovaan kylkiluu potkuun :). Onneksi masussa kaikki hyvin, vaikka mammalla olo ihan kamala! Mie veikkaan, että turvotukset on kahdella plussalla, kun meen keskiviikkona neuvolaan ja lääkäriin. Onneksi verenpaine ollut ok ja pissa puhdas.

Vauva painaa välillä tosi ilkeesti tuonne alas! Tuntuu, kun joku puukolla iskis, ihan vetää kippuraan. Saas nähdä syntyykö etuajassa, sellainen on tunne, että ei menis laskettuun aikaan asti. Laskettuun aikaankaan ei ole enää kuin muutama viikko...kylläpä on aika mennyt nopeasti.

Miunkin pitäis pakata sairaalakassi valmiiksi. Vauvan laukun olen jo pakannut. Pitää vielä keittää tutit, niin saapi yhden sitten mukaan sairaalaan. Joka päivä on mielessä, että laukku pitää pakata, mutta jotenkin en vaan ole saanut sitä aikaiseksi. Kaikki tarvittavat vauvan tarvikkeet on jo hommattu.

Miulla tuo hikka tuntuu millo missäkin. Vauva on kuitenkin ollut rt:ssa jo viikolta 30 lähtien ja edelleenkin on.

Jeps, pitää yrittää tästä jatkaa päivää eteenpäin! Mieskin tulee kohta töistä kotiin.

Mukavaa illan jatkoa ja jaksamisia!

T: Näpiskä rv 36+4

Vierailija
28/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn lähinnä lukemassa aina viestit, mutten jaksa kirjoittaa. Kun ei tänne nyt mitään ihmeitä kuulu! Päivät menee ja sitä toivoo, että olisi enää esim. 2 viikkoa ja sitten kaveri syntyisi, mutta kun olen ihan varma, että yli menee parisen viikkoa, joten tässä on vielä 6 viikkoa odotusta ja en halua antaa vielä itseni ruveta " toivomaan" yhtään mitään. Rupean sitten marraskuun alussa pillastuttamaan itseni ja toivomaan ;-) Nyt pitää yrittää vain elää tätä arkea ja keksiä tekemistä (onneksi sitä on ihan riittämiin, kun on tuo esikoinenkin).

Pitäisi levätä itsekin, kun esikko nukkuu, muttei malta... Tylsää... Ja hormoonihirviön kuulumisia minäkin odottelen, kun eilen lueskelin viestisi ja ajattelin, että toivottavasti menet yksityiselle! Ihme touhua sairaalalla, jos eivät heti ultraa ja katso, että mikä on meininki!

Nyt siis täällä aloitettu viimeinen eli 10. raskauskuukausi -menis nopeasti... Ei siis sen kummempia, keskiviikkona lääkäri ja neuvola.

nimba rv 36+0

Vierailija
29/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen synnyttäjä MKS:ssa! Tänään kävin synnytystapa-arviossa ja totesivat vauvan nyt olevan 2,5kg ja synnytyspainoksi 3,5kg. Lantiossa on tilaa. Kaikki hyvin.

Vierailija
30/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun myös MKS synnyttäjäksi (la 21.11.). Muutan tulevana viikonloppuna Mikkeliin. Äitiyslomani alkoi tänään, joten nyt voin keskittyä muuttoasioiden hoitamiseen ja sitten heittäytyä möhköfantiksi ennen vauvan syntymää :) Olemme asuneet mieheni kanssa eri paikkakunnilla, mutta nyt on aika rakentaa yhteistä pesää. Muutto " täältä etelästä" (pääkaupunkiseutu) Etelä-Savoon tuntuu jännittävältä, vaikka Mikkeli ei enää olekaan ihan vieras paikkakunta.

Onko teistä kukaan tulossa 17.10. alkavaan perhevalmennukseen?

Rapis rv 34+0

Vierailija
31/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapis:

> Onko teistä kukaan tulossa 17.10. alkavaan perhevalmennukseen?

Juuri silloinhan se alkaa ja tulossa ollaan, paikkana meillä itäinen neuvola.

T. Moonika75

Vierailija
32/32 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin just töistä ja aattelin tulla nyt kertomaan tän pvän neuvola uutiset.

Painoa oli tullu 3vkos 3kg, mutta johtuu suurimmaksi osaksi turvotuksesta, paineet oli normaalit ja vaavin syke 145. sf oli 31.

Ennen mulla ei ollu turvotusta, mutta ku viime vkonloppuna tehtiin sellanen reilu 1000km sukulaisreissu, ni johan alko turvottaa :(

Vauva liikkuu paljon ja potkut on alkanut olla kipeitä. Ja hikkaa vaavilla on usein. Onneksi nukkuu mun kanssa samaan tahtiin yöllä ja päivällä..

Äippäloma alkaisi tänvkon perjantaina. Jaksais vaan huomenna mennä jo 6.00 töihin ja loppuvkon iltaan.

En tiiä mistä johtuu, mutta päivällä ei koske tonne alapäähän, mut oottakaahan kun menen nukkumaan niin alkaa kauhee jomotus ja yöunien saanti kestää vähän aikaa. Eikä yöllä saa kunnolla käännettyä kylkeä ton kivun takia.. kai ne on niit liitoskipuja..?

Sit mulla on 24.10 äippäpolille aika, missä ne kattoo vaavin painoarvion, ottavat sydänkäyrää, ja ultraavat istukkaa sen kalkkeutuman takia ja jotain muita juttuja joita en nyt muista..

Mutta eipäs tääsä muuta... taidan mennä treffaa nukkumattia :)

jaksamista kaikille marrasmammoille näille viimesille viikoille.

t.Nia ja toukka 34+