Mun miesystäväni on ihana, mutta oikeasti tosi tyhmä.
Ihan mikä tahansa käytännön asia olisi hoidettavana, niin ei meinaa onnistua sitten millään.
Esim. työkkäriasiat, kurssiasiat, Kela-asiat jne... Mä sitten selittelen sille monta kertaa, kuinka asia hoidetaan. Selityksen jälkeen se kysyy jotain, mistä huomaan ettei tuo tajunnut koko asiasta mitään. Vaikka kuinka rautalangasta vääntäisin. Olenkin täytellyt nyt hänen papereitaan, jotta saisi asiat hoidettua ajoissa, eikä aina tulisi paperit bumerangina takaisin, kun on puutteellisesti täytetty tai puuttuu liitteitä.
Saa välillä hävetä tuota tyhmyyden määrää. Esim. eilen työkkärissä hän kysyi virkailijalta, että miten sinne kurssipaikalle oikein pääsee. Siis täh? Aikataulu käteen tai netistä katsomaan tietty. Virkailija sitten printtasi karttoja ja aikatauluja hänelle. Toisekseen hän mm. käy maksamassa kaikki laskunsa pankista, ja siihen menee 3,5 € / lasku. Ei suostu opettelemaan nettipankin käyttöä, vaikka auttaisin alkuun. Menee kuitenkin kuulemma väärille tileille ne rahat.
Kohta ei jaksa....
Kommentit (12)
kaikilla ei ole neuvojen kuunteleminen kovin helppoa.
olisi hyvä hekeutuakin kurssille tietokonetaitoja hankkimaan.
jonkinasteinen luki- ja/tai kirjoitushäiriö sekä hahmotusvaikeuksia. Monesti sellaisesta kärsivät leimataan tyhmiksi aivan liian helposti, eivätkä he puolestaan välttämättä kehtaa tunnustaa asiaa kaikille (aikuisiällä), koska yleinen asenne on, että "Suomessahan kaikki osaa lukea".
onko sillä jotain hahmotus- tai keskittymisvaikeuksia vai eikö vaan muuten usko itseensä?
Minun exäni nimittäin oli vähintään yhtä tyhmä. Omalla tavallaan herttainen mutta juutas miten tyhmä ja "kädetön". Kovat oli puheet itsestään että miten MINÄ teen sitä ja tätä ja miten MINUSTA tulee sen ja sen paikan pomo..
Todellisuudessa kuitenkin mies oli kumisaapastakin tyhmempi ja sen kyllä huomasi; onnistui sössimään parikin hyvää työtä, ihan vain sillä että myöhästyi liian usein ja töissä teki hommat huonosti koska ei ymmärtänyt ohjeita, ja teki ensin ja mietti vasta sitten. Ja ei kestänyt sitten neuvoja, vaan heti oli valittamassa että pomo haukkuu.. Rakennuspuolelta oli valmistunut mutten olisi kuunaan antanut meillä kotona mitään remontoida, aina mitä teki kuului jossain vaiheessa HUPS tai OHO.. Muistan vielä oikein elävästi kun ostettiin lipasto ikealta, ja mies sitten tuskaili sen kanssa varmaan lähemmäs kaksi tuntiä eikä saanut kasattua, sanoin monesti että saanko auttaa tai edes katsoa, ei kuulemma ollut naisten homma. Mies lähti jossakin sitten välillä käymään ja minä kasasin lipaston sillä aikaa, ohjeiden mukaan eikä mitään ongelmia.
Lopulta en enää kestänyt miestä kun tuntui ettei oikeasti ymmärtänyt mitään mitä sille puhui eikä mitään osannut tehdä, uhosi kyllä koko kylän edestä mutta tyhmä mikä tyhmä.. Ero tuli ja nykyinen ukko kyllä on mies niinkuin miehen kuuluukin olla, kyllä miehellä pitää porakone sen verran pysyä kädessä että edes vaimolle saa taulukoukut seinään laitettua.
voihan olla, että mies ei vaan usko oppivansa tai ei vain ole tottunut käyttämään päätään.
Jos häneen on aina suhtauduttu kuin tolloon niin siihen alkaa uskoa vuosien saatossa itsekin.
Mun on pakko sanoa, nyt kun olen kuukauden verran tätä sivustoa selaillut, että toivottavasti tänne kirjoittelevat ei ole kattava otos suomalaisista. Aivan käsittämättömiä viestiketjuja! Mitä toisten haukkumista ja arvostelemista!
Saatteko energiaa tästä kaikesta vai mikä tänne ajaa? No, minä olen täällä ollut lopputyöni takia. Olen tutkinut myös muita oletusarvoisesti perhekeskeisiä keskustelusivuja, ja tulema on sama myös niissä.
En ole pekkaa pahempi nyt, mutta tänään otin stressiini pari siideriä ja siksi purkaudun.
Itse aihe, eli oman miehen haukkuminen täällä: Siis kuinka ..tanan tyhmä on sellaisen miehen nainen? Eikö ole tullut mieleen että asialle on joku selitys? Entä tuliko mieleen että ehkä kaikkien ei tarvitse osata maksaa nettipankin kautta laskujaan? Saisimmeko olla sellaisia kuin olemme?
Laitan tännekin sivustolle linkin lopputyöhöni,kunhan se valmistuu..
mä en kyllä kestäisi noin tyhmää ihmistä poikaystävänäni, ystäväni tai työkaverinani tms. Hermo menis, jos yksinkertaisia asioita joutuu selittämään.
Uskon, että on silti varmasti ihana ja hyväsydäminen ihminen.
Mitä se susta mahtaa ajatella?
Miten se on tyhmyyttä kysyä neuvoja? Ei tarttenu itse alkaa stressaan asiaa ja ihmetteleen kotona kun kerran tiedon saa joltain ihmiseltä!
Ei se virkailija varmaan pahaa ajatellut: sehän teki TYÖTÄÄN! :D
On se kai vieläkin, muttei enää mun:( Ei se tyhmyys ole pahinta ihmisessä, kunpa mä saisin oman ääliöni takaisin...
tai muualta kesäheilaksi houkuteltu. Vai että oikein Kela- ja sossuasioissa pitäisi auttaa. Onko teillä yhteinen kieli? Kokeile esperantoa niin jo ymmärtää mistä rahaa saa. Suomalaiselta tyttöystävältä tietenkin; ei se sossu sentään mitään rastapäärakastajaa täällä elätä :)
Ihana mies sulla AP! samanlainen kuin omani, omani kyllä käyttää tietokonetta sujuvasti, mutta minä maksan laskut yms.
ja täytän myös lomakkeet ja hakemukset ja kirjoitan miehen puolesta työhakemuksia :P
Miehelläni on lukihäiriö ja lievä hahmotushäiriö. Ei se minua haittaa, eikä juuri näy kuin ns. paperihommissa.
Mieheni ei ole lainkaan tyhmä, ehei, maailman kultaisin mies on. Työskentelee hyvässä asemassa, on kohtalaisen hyvin kouluttautunut. Ja silti kuitenkin käytännön töitä, paljon käsillä tekemistä, vähemmän niitä lomakkeita.
Ja olen huomannut että nyt kun mies on alkanut lukemaan lapsille 3 ja 1 v, niin ääneen lukeminen on parantunut huomattavasti.
Ikävää tässä on ainoastaan se että tosiaan luullaan helposti tyhmäksi ja näyttää olevan perinnöllistä.
Että vähän armoa antakaa rakkaille miehillenne! monella voi olla erilaisia luki yms. häiriöitä ilman että niitä on tutkittu ja diagnosoitu. Nykyään onneksi puututaan herkemmin!
onko sillä jotain hahmotus- tai keskittymisvaikeuksia vai eikö vaan muuten usko itseensä?