Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa KELA

Vierailija
07.07.2010 |

Heti kun menin töihin aletaan itkemään asumistukea takaisin. Varmaan kohta sossukin on kimpussa. Ne varmaan lulee että teen töitä 250 euron hyödyllä kuukaudessa. Olen osa-aikaisena töissä ja palkka noin 1000e/kk. Sain saman verran tukia, mutta nyt jää suhteessa enemmän käyttörahaa, koska asumiskulut ovat 190e kuukaudessa (mieheni omistaa tämän asunnon).

Sain sossusta toimeentulotukea 417e kuukaudessa (tai se jäi vuokran, sähkö-, vakuutus yms. laskujen jälkeen).

Jos jään työttömäksi, otan oman asunnon, en jää tähän miehen omistamaan...en anna kelalle ja sossulle sitä iloa että ne ei myönnä tukia, koska mies muka tienaa liikaa (keskipalkkainen).

Olin 3v työttömänä, koska ei oikein napannut työnteko. Minulla ei ole koulutusta, joten en saa isopalkkaisia töitä.

Opiskelin sairaanhoitajaksi, mutta jätin koulun kesken, koska ei ollut varaa opiskella. Olisi tietenkin pitänyt ottaa opintoLAINA. Ja olisin maksanut sitä varmaan 2 vuotta takaisin. Tuntuu ettei Suomessa saisi rikastua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelet tosi lyhytnäköisesti ellet sitten ole provo.

Vierailija
2/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pitkäaikaistyötön saa työllistyttyään vielä 3 kk:n ajan sitä tukea?

Ainakin kaverini puhui jotain tällaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kait sitten.

Koska pitäisi olla lääkäri/juristi/todella hyvän liikeidean keksinyt/arkkitehti/ekonomi/johtaja/kansanedustaja

että rikastuisi.

Suomessa ei duunari rikastu. Ei tavallaan kannata käydä pienipalkkaisessa työssä jos ei ole halpoja asumiskustannuksia.

Vierailija
4/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..monet maksaa opintolainaa kymmeniä vuosia takaisin. Kaikki tuet, mitä lypstä yhteiskunanlta, on poissa tavallsien veronmaksajan pussista. Pienikin työ on arvokasta.

Tulen saamaan vanhuseläkettä noin 1000 euroa kuukaudessa 40 vuoden työstä. teevee yks maisteri

Vierailija
5/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan niinkuin tuhannet muutkin.

Vierailija
6/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä sanonut että voisin rikastua asumistuella.

Vaan mietin että kannaatko työnteko ollenkaan jos saan vain 250e hyötyä siitä kuukaudessa? Aika huono palkka jos on osa-aikainen...

Vierailija
7/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Onhan sekin ponniostus, joka pitää suhteuttaa opintoihin ja tuleviin tuloihin.

Itse olen työtön jo neljättä kesää peräjälkeen ja opintolainojani aloitin maksamaan vuonna 2001. Viimeinen erä tulee maksettua vuonna 2016, eli maksan opintolainojani takaisin 15 vuotta.

Pari vuotta opintolainaa, jonka jälkeen sitä vastaava summa jää elintason korotukseen. Musta tuo kuulosta hienolta diililtä. Suurimmalla osalla opiskelijoista on tilanne, että opintotuella ei elä.

Jatka vain sitä opiskelua. Itse aiankin uskon, että opiskeluni tuottavat opiskelemattomaan kanssasisareeni hyötyä vasta noin 58 ikävuoden kohdalla.

Koulutamattomat tienaavat suomessa paremmin, vasta siinä eläkeiän kynnyksellä tuottaa opiskelu oikeaa rahallaista tuottoa.

Vierailija
8/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko tän homman idea on että ansaitset palkkaa enemmän kuin nostat tukia, saat lomarahaa, työyhteisön ja osallistut yhteiskunnan pyörittämiseen. Onhan se ikävää kun joutuu melkein joka päivä käydä töissä, mutta rahan eteen täytyy hiukan nähdä vaivaa. Voisi tehdä sinulle ihan hyvää.

Vierailija
9/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten voi syyttää vaan itseään jos on rahat lopussa.

Vierailija
10/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olisin voinut rahoittaa opiskeluni itseäni myymällä. MUtta löysin mieheni, se on siis poissuljettu.

Sain kerran 120e panosta, 45-50v herralta, aika hyvä hinta 20min hommasta. Kumi oli tietenkin.

Siis hän tuli itse kohteliaasti kysymään. Olen aika tavallisen näköinen ja hoikka, ammattilaisen meikkaamana peräti kaunis.

Vierailija
11/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti lääkitys tepsii.

Vierailija
12/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on se että miksi tehdä töitä jos siitä ei hyödy rahallisesti kunnolla?

Vierailija
13/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin, jos se ei sulle tuo mitään helpotusta, niin mitä sitä sitten tienaaaan.

Vierailija
14/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ap valitti, ettei Suomessa duunari rikastu.)

Täällä minimipalkat ovat kuitenkin reilusti suurempia ja sosiaaliturva parempaa kuin esim. USA:ssa ja suuressa osassa EU-maita. Sen sijaan korkeasti koulutettujen asiantuntijoiden palkat ovat Suomessa selvästi muiden länsimaiden tasoa matalammat.

Vierailija
15/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työnteosta karttuu eläkettä ja kesälomaa.

Tärkeää on sekin, että parin vuoden päästä on huoamtavasti helpompi hakea töitä, jos on jo ollut töissä sen sijaan että olisi ollut työttömänä kotona.

Työpaikka on muyös hyvä paikka rakentaa sosiaalisia suhteita. Se että siitä saa enemmän rahaa kuin naapureoden elättinä oleminen on siten ihan huippu extraa. Se että on mahdollisuus nykypäivänä työntekoon on parasta mitä voi olla, varsinkin jos ja kun koulutuskin on aika retuperällä.

Viiden vuoden päästä maailma on aivan toisenmoinen, kun on kunnon työhistoria takana.

Vierailija
16/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse menin työkkäri-harjoitteluun ansiosidonnaisella. mitä "hyödyn" rahallisesti?

noin 200 e enemmän joka menee lasten hoitomaksuihin et + - 0.

mutta mä saan Kokemusta, ja mahd. töitäkin!

mietippä sitä..

Vierailija
17/17 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettiä ihan ITSENSÄ elättämistä, ennenkuin rikastumista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä