Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin kieltäytyä lastenhoidosta ystäviäni loukkaamatta?

Vierailija
07.07.2010 |

Olen suurperheen äiti, jolla on ollut pieniä lapsia perheessä jo yli 15 vuotta. Monet ystäväni ovat vasta nyt heränneet lasten hankintaan. He yrittävät tyrkyttää esikoisiaan ihan jatkuvasti minulle hoitoon. En halua kuitenkaan kuitenkaan vetäistä esiin sitä, että he eivät ole koskaan suostuneet lapsettomina minun lapsiani hoitamaan, koska se ei syy miksi kieltäydyn. En yksinkertaisesti jaksa hoitaa enää vieraita lapsia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä sen ihmeempää ole. Ota se luottamuksen osoituksena, että ehdottavat, mutta kieltäydyt silti ystävällisesti.

Vierailija
2/6 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loukkaantuvat, eivät ole oikeita ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sinulla on lastenhoitoa jo omissasi ihan omiksi tarpeiksesi.

Minä olen sanonut näin, eikä kukaan koskaan ole loukkaantunut.

Vierailija
4/6 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se innostaa heitä sanomaan, että heidän omansa "menee siinä sivussa" tai että minullahan voi jo isommat lapset vahtia heidän lapsiaan. ap

Vierailija
5/6 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen jo oman osani lastenhoidosta tehnyt kuten varmaan uskotkin kun lapsikatrastani katsot ja en kyllä enää halua hoitaa yhtään ylimääräistä lasta".

Jos mainitsivat tuosta "kyllä ne meidänkin menee siinä samalla kuin omat" niin ehdota että "no mutta hienoa, saisiko meidän kaksi nuorinta tmv tulla teille viikonlopuksi". Ei varmasti saa. ;)

Vierailija
6/6 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulle tyrkytettiin lapsia hoitoon, kysyin miten vastavierailu, otatko meiltä lapsen tai enemmänkin ensi viikolla ? Kun selvästi vastaus ei ollut mitä odotettiin, vaihdoin sujuvasti puheenaihetta.

Nykyään Helsingissä saa NIIN helposti MLL:n hoitajan, joten mä autan, jos on hätä, mutta mä en halua olla ilmainen lastenhoitaja.

Lisäksi kesäisin on niin paljon ohjelmaa, helposti voin sanoa sorry, maanantaina mennään Särkänniemeen ja meillä ei ole yhtään ylimääräistä silmäparia eikä autoon mahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi