Miten pääsen näppärästi eroon vaimostani?
Olen jo vuosia halunnut erota vaimostani. Lasten vuoksi en ole niin kuitenkaan tehnyt, sillä tiedän olevani erittäin hyvä isä ja ns. parempi vanhempi lapsillemme. Nyt on vain mitta niin täysi, että olisin valmis vaikka saman tien lähtemään, kunhan saisimme nätisti sovittua lapsista. Onko vinkkejä miten tuo onnistuisi?
Kommentit (30)
Meidän lapset on molemmat vielä ala-asteikäisiä. Mietin miten jotkut äidit pystyvät muuttamaan rakkauden siemenet elämää suuremmiksi kiviksi, joilla pilkkovat lastensa isää. Enkä tarkoita, että tilanteeseen olisi vain yhtä syyllistä.
Todella hämmästyttävän outoja vastauksia seassa! No tietenkään tässä ei voi lähteä yksityiskohtaisemmin asiaa selventämäänkään.
Mutta olemme käyneet esim. perheterapiassa, mutta vaimo katsoi asiakseen sielläkin pitää yllä jotain naamiota. Eli ei ollut rehellinen. Terapiaan mentiin minun toiveestani, joten se on saattanut vaikuttaa asiaan.
Eikä minulla todellakaan ole ketään toista ns. valmiiksi katsottuna. Maailmankatsomukseni ja suhtautumiseni muihin ihmisiin on vain niin tyystin erilainen, että koen joka päivän kidutukseksi. En voi käsittää ihmisiä, jotka ammentavat vihasta, katkeruudesta ja toisten epäonnesta. Jopa toisten kuolemasta.
Syy miksi kysyn näppärää tapaa erota on se, että vaimoni on jo etukäteen ilmoittanut tekevänsä kaikkensa vaikeuttaakseen minun ja lasteni suhdetta. Tämä siis tarkoittaa käytännössä muuttoa johonkin hankalaan paikkaan, tapaamisiin yhtäkkiä tulevia pakollisia muutoksia yms.
Ja vaikka kuulostaa pahalta, haluan myös vaimolleni kaikkea hyvää elämässään. Ja toivon hänelle vain parasta, jota minä en varmasti erilaisuutemme takiakaan ole. Olemme nyt vain suhteessa, jossa molemmat kärsivät.
joku/jotkut nyt ovat niin katkeroituneita etteivät voi miehelle asiallisesti vastata.
Ehkä ei ole sellaista tapaa, jolla pääsisit vaimostasi näppärästi eroon. vaikka hän nyt yht´äkkiä löytäisikin uuden miehen, niin kertomasi perusteella hän ei tule missään olosuhteissa tekemään sinun elämääsi lasten kanssa helpoksi.
Voisitko käydä perheterapeutin luona yksin juttelemassa? Suosittelen myös eroryhmiä.
Minä ja mieheni ollaan käyty yhdessä ja yksin seksuaaliterapeutin luona. Kaikki on niin monimutkaista tässä parisuhteessa vaikka rakkautta meillä onkin mutta arki asettaa niin suuria haasteita, ja seksin puute, että itse en tiedä kuinka jatkan tästä eteenpäin. Siksi käyn terapiassa että saisin omalsta osaltani asioita selvitettyä. En tiedä mihin me lopulta päädymme.
Toivoisin parisuhteeen jatkuvan mutta tälläisenään sillä ei ole mahdollisuuksia.
Voimia sinulle, ajattele elämääsi vaikka parin vuoden päähän. Vaikka mitä tulisi erossasi vastaan niin puske päin tuulta. Mieti vasta sitten kun asiat rauhoittuvat.
Meidän lapset on molemmat vielä ala-asteikäisiä.
Ok, no onko sulla rahaa hyvään juristiin?
Vastauksestasi paistaa läpi sydämen sivistys. En todella kaipaa enempää kivittäjiä. En ole tullut ajatelleeksikaan että perheterapeutille voisi yksinkin mennä. Otan neuvostasi vaarin ja selvitän asiaa. Jännä miten sitä menee lukkoon ongelmansa kanssa, eikä enää näe ratkaisuja..
Kiitos myös rohkaisustasi. Minulla on onneksi ystäviä, jotka eron hetkellä varmasti tukevat minua. Mutta ensin kyllä käyn tuossa terapiassa.
Sinulle toivon sydämestäni ratkaisua ongelmaasi. Teillä on sentään rakkaus! Sen varaan kaikki perustuu.
En voi potkia eukkoa pihalle, vaikka olen synkkinä hetkinä kaikenlaista pahaakin ajatellut. Kuten, että kunpa sille sattuisi kuolettava onnettomuus jne. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa, vaan olen vain purkanut itseäni pahoihin ajatuksiin.
Toki teoriassa olisi mahdollista yrittää potkia eukko pihalle. Mutta kun lapset menisivät samassa, ja pelkäämäni riskit lasten tapaamisiin liittyen laukeaisivat. Mielelläni ottaisin kyllä lapset itselleni ja vaimolle vain joka toinen vkl + lomat. Se on haave, jota ei uskalla edes ajatella.
ollaan heti kannustamassa, että "sulla on vain yksi elämä". Miehien pitäis kestää mitä vaan. En ole ap.
Älä viitti, et voi jättää eukkoasi, mieti mitä se sun eteen tehny ja lapset kärsii!
Menette kesällä soutelemaan ja vain sinä palaat takaisin iloisesti vihellellen.
M.P
Todella hämmästyttävän outoja vastauksia seassa! No tietenkään tässä ei voi lähteä yksityiskohtaisemmin asiaa selventämäänkään.
Mutta olemme käyneet esim. perheterapiassa, mutta vaimo katsoi asiakseen sielläkin pitää yllä jotain naamiota. Eli ei ollut rehellinen. Terapiaan mentiin minun toiveestani, joten se on saattanut vaikuttaa asiaan.
Eikä minulla todellakaan ole ketään toista ns. valmiiksi katsottuna. Maailmankatsomukseni ja suhtautumiseni muihin ihmisiin on vain niin tyystin erilainen, että koen joka päivän kidutukseksi. En voi käsittää ihmisiä, jotka ammentavat vihasta, katkeruudesta ja toisten epäonnesta. Jopa toisten kuolemasta.
Syy miksi kysyn näppärää tapaa erota on se, että vaimoni on jo etukäteen ilmoittanut tekevänsä kaikkensa vaikeuttaakseen minun ja lasteni suhdetta. Tämä siis tarkoittaa käytännössä muuttoa johonkin hankalaan paikkaan, tapaamisiin yhtäkkiä tulevia pakollisia muutoksia yms.
Ja vaikka kuulostaa pahalta, haluan myös vaimolleni kaikkea hyvää elämässään. Ja toivon hänelle vain parasta, jota minä en varmasti erilaisuutemme takiakaan ole. Olemme nyt vain suhteessa, jossa molemmat kärsivät.