Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muokkaatteko te koko elämänne lasten ehdoilla

Vierailija
07.07.2010 |

meillä lapset sopeutuu aikuisten / vanhempien menoihin ja arkeen. Ei me ostettu asuntoa lasten takia, vaan meidän työpaikkojen ja vapaa-aikatottumusten mukaan. Siksi kaupungista. Lapset kulkevat mukana

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihan hyvä että lapsikin joustaa välillä?

Ja itse olen elänyt muuten ihanan lapsuuden Helsingin keskustan tienoilla :)

Miksi tehdä lapsia jos ei ole valmis joustamaan heidän hyväkseen?

Jos lapsi sanoo, että haluaa syödä tänään hampurilaisia ja aikuinen oli ajatellut kesäkeittoa, niin kaiketi mennään aikuisen ajatuksen mukaan? Tai jos lapsi haluaa uimaan, kun juuri tuli uimasta, niin aikuinen päättää ettei mennä. Tai jos lapsi haluaa kaupassa karkkia, eikä aikuinen ajatellut, että ostetaan karkkia, sitä ei osteta.

Mutta jos kyseessä on perheen yhteisen kulkuneuvon valinta: iso farkkuvolvo vai moottoripyörä, taidetaan valita se volvo. Ymmärrätkö, mitä lasten mukaan elämänsä muokkaaminen hyvässä tarkoittaa?

Vierailija
22/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin aikuinen joustaa. Eikö tämän pitäisi olla itsestäänselvää?

Eikö ole ihan hyvä että lapsikin joustaa välillä?

Ja itse olen elänyt muuten ihanan lapsuuden Helsingin keskustan tienoilla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs tässä sanottiin, että vain pitkään vanhempana olleet saa vastata? Tietenkin vastaan nykyisen tilanteeni mukaan.

Vierailija
24/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta muiden tarpeisiin pitää sopeutua kehitystasonsa mukaan, eli pikkuvauva sopeutuu vain vähän, isompi lapsi enemmän ja aikuiset eniten. Siksi en ymmärrä niitä jotka sanovat tekevänsä KAIKEN lasten ehdoilla, kun siitä tulee minulle sellainen olo että aikuisten tarpeita ei oteta huomioon oikeastaan ollenkaan jos on pientäkin ristiriitaa lapsen tarpeiden kanssa.

Siksi sanon että meillä eletään perheen ehdoilla, eli pyritään ottamana huomioon sekä aikuiset että lapset. Ja kummatkin joutuvat joustamaan.

Ymmärrätkö, mitä lasten mukaan elämänsä muokkaaminen hyvässä tarkoittaa?

Vierailija
25/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset "hengailevat" mukanamme kuten eräänlaiset lemmikkiapinat.

Vierailija
26/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 70-luvulla syntyneenä lapset oli välttämätön paha ja aina tiellä, ei tullut kuuloonkaan että heidän tarpeet olisivat muokanneet mitään. ( Muistan esim ettei ison maatalon pihaan saanut keinua kun ei ollut sopivaa puunoksaa ja teline olisi ollut tiellä)

Itse pyrin ehkä hiukan enemmän elämään myös lasten tarpeet huomioiden, mutta en todellakaan ole valinnut asuinpaikkaa tai työpaikkaa lasten tarpeiden mukaan.

Aikuiset on aikuisia ja lapset on lapsia, ei mitään pikku diktaattoreita. Mitenköhän nämä lapsuudessaan kaiken saaneet aikanaan saa työelämän toimimaan keskenään, kun kaikki eivät oikeassa elämässä voi saada kaikkea kuitenkaan?

Vierailija
27/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sim. kaipaan välillä aikaa olla poissa perhene luota ja käyn kerran viikossa tanssitunneilla. Lapsen mielestä olisi varmasti mukavampa ajos olisin kotona leikkimässä hänen kanssaan, joten tässä asiassa lapsi joustaa. Toisaalta jaksan paremmin kun saan käydä rakkaassa harrastuksessa joten lapsikin hyötyy siitä välillisesti.

Isompi asia: lapsesta olisi mukavampaa jos lomailisimme koko perhe yhtä aikaa. Minä en kuitenkaan voi juuri nyt pitää lomaa (aloitin uudessa työssä) joten lapsi joutuu sopeutumaan siihen että äiti käy töissä eikä ole työttömänä kotona samaan aikana kun isällä on loma.

silloin aikuinen joustaa. Eikö tämän pitäisi olla itsestäänselvää?

Vierailija
28/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moniin ratkaisuihin ja päätöksiin on vaikuttanut se, että perheessä on lapsia. eikö se nyt ole aivan luonnollista?

sen sijaan vauvan ehdoilla on eletty aina silloin, kun perheessämme on ollut vauvaikäinen lapsi.

Vierailija
29/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on meidänkin motto

Vierailija
30/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me ollan vielä nuoria, joten ehkä joskus keretään vielä elää enemmän omilla ehdoilla. Nyt kuitenkin onnellisia näin:)

Vierailija
31/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset "hengailevat" mukanamme kuten eräänlaiset lemmikkiapinat.

Toi meidän keskimmäinen lemmikkiapina tuli just tohon viereen roikkumaan kun luin tätä:)

Vierailija
32/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niin että ihan kaikki tehtäisiin lasten ehdoilla. Kaikkien tarpeet huomioidaan, sekä lasten että aikuisten.

tämä on meidänkin motto

Vierailija
33/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummella rivitalossa. Täällä on väljää ja lapsilla tilaa leikkiä. Ulkoilumahdollisuudet ovat mahtavat. Järvi on kävelymatkan päästä, samoin ulkoilureitit. Koulu on myös lähellä sekä päiväkoti. Harrastusmahdollisuudet hyvät.

Ilman lapsia asuisin Helsingin keskustassa kerrostalossa.

Missä päin Kirkkonummea?

T: toinen Kirkkonummelainen :)

Vierailija
34/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän sitä vielä LUULEE kun on vauva, että kaikki pysyy ennallaan...:-DD Kyllä meillä muillakin on ollut vauvoja ja ne piruviet tuppaa kasvamaan! Nytkin kattelen tota eteisen kenkäröykkiötä, lenkkareita vino pino ja minun kengät ovat ne pienimmät :-) täytyy kyllä sanoa, että elämä on täysin erilaista kuin 10v sitten. ONNEKSI!!!

t. kolmen pojan äitee

Vasta yksi lapsi (6kk), mutta ihmettelin itsekin, kuinka vähän elämä muuttui lapsen syntymän myötä. Tulihan siihen paljon lisää, mutta edelleen ihan samat asiat minua (ja miestäni) kiinnostaa ja samoja asioita teemme kuin ennen lastakin.

viestillesi parin vuoden päästä. Hassua, että ihmisellä on noin vähän kokemusta jostain asiasta ja tulee tähän kommentoimaan.

Vierailija
35/35 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivat he itse ymmarra, mita vanhemmat ovat tehneet heidan vuokseen, ellei sita jollain katkeralla tavalla vanhemmat ole koko ajan heidan paihinsa paukuttaneet.

Lasten ehdoilla tarkoittaa, etta vanhemmat tekevat tavalliseen arkipaivaiseen elamiseen liittyvat asiat niin, etta lasten olisi siina hyva olla ja elaa, ja koko perheen hyva olla.