Häiritseekö ketään muuta blogistien huutiskohteiden mainostaminen blogeissa?
Saan varmaan kuormallisen sontaa niskaani, kun uskallan arvostella blogeja, mutta arvostelen silti. :P
Minua häiritsee, kun blogistit mainostavat omia huutiskohteitaan blogeissaan. Joissakin on lähes viikoittain (tai jopa useammin) postauksia, joissa kerrotaan kuvien kanssa, että nyt on listattu huutikseen tätä ja tätä. Ymmärtäisin, jos asia olisi mainittu ja kohteet linkitetty vaikka jonkun toisen postauksen lopussa, mutta minusta nuo mainosviestit ovat vähän noloja.
Nyt varmaan joku heittää pöytään kateuskortin ja sanoo, että olen vain kateellinen, kun en voi saada omille huutiskohteilleni mainosta. Enpä ole, sillä minulla ei ole tarpeen mainostaa omia kohteitani. Häiritsee vain se, että blogeissa tavallaan myydään jotain.
Kommentit (4)
Esittelen blogissani asioita, jotka ovat myynnissä huutiksessa. En kuitenkaan koskaan asiasta kerro, koska en oikeastaan tee kauppaa, kunhan haluan päästä ylimääräisestä eroon. Blogi on oma juttunsa, myynti omansa. Huutiksesta on linkki blogiini ihan siksi, että vältyn siten kuvien moninkertaiselta liittämiseltä.
Eli vastaus: tavallaan häiritsee, koska se vie blogin asialta pohjan. Paitsi jos se asia on, että ostakaa. Joka muuten kumman usein on asiana, ihan kuin blogi olisi myyntipaikka.
Enemmänkin huvittaa, varsinkin, kun usein ensin on hehkutettu mitä on ostettu alesta ja kohta ne on myynnissä. Osahan myy suoraan blogissaankin.
En vain osannut sanoa sitä näin hyvin. :) Ja kuten joku muu sanoi, niin ehkä minuakin enemmän huvittaa kuin ärsyttää moinen. Ja tavallaan vähän säälittääkin, jos muita bloggaamisen aiheita ei ole, vaan pitää mainostaa omia kohteitaan...
ap
Eli vastaus: tavallaan häiritsee, koska se vie blogin asialta pohjan. Paitsi jos se asia on, että ostakaa. Joka muuten kumman usein on asiana, ihan kuin blogi olisi myyntipaikka.
Blogit eivät ole mitään riippumatonta journalismia, vaan yksittäisten ihmisten hengentuotteita. Tokihan he mainostavat, etenkin, jos heidän bloginsa saavuttaa suuren yleisön.