Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osittainen hoitovapaa.

Vierailija
06.07.2010 |

Miten toimii käytännössä? Mitä tukia saa palkan lisäksi jne.?

Mun työni on jo ennestään osa-aikatyö (eli alle sen 30tuntia/viikko) ja kelan netissä sanotaan, että noin ollen pitäisi lyhentää työaikaa entisestään. Eli siis tarkottaisko esim. että voisin olla töissä päivän viikossa? Ja täytyiskö olla aina sama päivä vai miten ne päivät kelaan ilmoitetaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa kotihoidontuki ja sitten tehdä 1-2 päivää viikossa töitä, jos se vaan työnantajalle käy ja sen lapsen hoidon saa järjestymään. Osittainen hoitoraha on tosiaan vain 90 € miinus vero.

Vierailija
2/12 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten saamme lapsista kotihoidontuen.

Työni on kolmivuorotyötä, ja teen pääasiassa vain yövuoroja joten työt ei juuri paina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan miehen kanssa molemmat osittaisella hoitovapaalla, eikä lapset ole koskaan olleet hoidossa. Palkka silti yhtä hyvä kuin kokopäivätöissä ja hoitomaksun (500€)säästää kokonaan. Suosittelen kaikille kenelle mahdollista!

Vierailija
4/12 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa kotihoidontuki ja sitten tehdä 1-2 päivää viikossa töitä, jos se vaan työnantajalle käy ja sen lapsen hoidon saa järjestymään. Osittainen hoitoraha on tosiaan vain 90 € miinus vero.

saako kotihoidontuella ollessa tehdä myös töitä? ettei tarvis olla sillä osittaisella...

Vierailija
5/12 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset eivät ole päivähoidossa

Vierailija
6/12 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kotihoidontuen saa jos menee töihin osittain tai on kotona esim kunnes lapsi täyttää 3 ja palaat töihin.

Nimenomaan saat tehdä töitä, kai lapsien hoidon voisi järkätä vaikka mummon kanssa jos onnistuu, eikä lapset mene hoitoon.

Vierailija
7/12 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta käy ilmi, että työaikaa on lyhennetty nimenomaan hoitovapaan vuoksi. Kelalta saat tukea, öö 50-70 e/kk, tarkkaa summaa en muista. Riittää, että viikottainen työaika ei ylitä sitä sovittua, kai.

Vierailija
8/12 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain alle kolmevuotiaasta tai sitten eka-tokaluokkalaisesta.

Vierailija
9/12 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta käy ilmi, että työaikaa on lyhennetty nimenomaan hoitovapaan vuoksi. Kelalta saat tukea, öö 50-70 e/kk, tarkkaa summaa en muista. Riittää, että viikottainen työaika ei ylitä sitä sovittua, kai.

eikö tuen määrä riipu palkasta? että se on sit jokatapauksessa toi summa?

Vierailija
10/12 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tuen määrä riipu palkasta? että se on sit jokatapauksessa toi summa?

riipu palkasta, vaan on noin 90 euroa kk.

Vierailija
11/12 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain sitä viime vuonna ja verojen jälkeen käteen jäi 47€/kk eli ei mikään rahasampo todellakaan. Olin tehnyt osa-aikatyötä jo aiemmin, mutta kun myös mies oli toissa syksyyn asti osa-aikatyössä, hoidimme lapset kotona ja saimme kotihoidontuen. Tarkoitus oli minulla jatkaa joka tapauksessa osa-aikaista, joten työnantaja kirjoitti todistuksen, että teen osa-aikatyötä lastenhoidollisista syistä. Periaatteessa Kelan sivuilla sanotaa, että jos teet jo muutenkin alle 30 h/ vk, pitäisi työajan lyhentyä samassa suhteessa kuin kokopäivätyötä tekevällä. Rahaa saa tosiaan vain alle 3- v tai eka/tokaluokkalaisesta.

Vierailija
12/12 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ei ole kovin kannattavaa olla töissä esim. kahta päivää viikossa (kun en enempää voisi, koska lasta pitää hoitaa..). Itse laskeskelin, että saan lähestulkoon saman summan jo olemalla ihan koko ajan hoitovapaalla..