Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 33. Kauanko minulla on aikaa tehdä lapset?

Vierailija
06.07.2010 |

Olen sinkku. Jos tapaan tänä kesänä miehen, kauanko minulla on aikaa odottaa suhteen etenemistä ennen kuin kannattaa tehdä lapsia? Olen ajatellut perinteisesti että vuosi seurustelua, vuosi yhdessä asumista, naimisiin ja vuoden päästä siitä raskaaksi eli kolme vuotta. Olisin silloin jo 36 ja synnyttäessäni melkein 37.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin se vain on, että jos 33 ikävuoteen mennessä ei ole kelpuuttanut rinnalleen ketään, niin kyseessä on itseaiheutettu tilanne. Tiedän, että se kuulostaa pahalta, mutta niin se vain on.

Voihan asian noinkin ilmaista, mutta silloin on samalla tavalla itseaiheutettua sekin, että on suostunut parisuhteeseen sian kanssa. Tai välinpitämättömän, osallistumattoman "perinteisen" miehen kanssa. Eikö näitäkään tapauksia saisi täällä palstalla mitenkään auttaa?

Itse pidin rimaa korkealla ja sain mitä halusin. En silti (tai juuri siksi) juokse täällä ketjusta toiseen huomauttelemassa, kuinka minua huonompionniset ovat itse kärsimyksensä aiheuttaneet, vaan pyrin parhaani mukaan keksimään heille toimivia ratkaisuja.

Kukin tietty tyylillään.

Vierailija
42/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, gynen ylilääkäri näin sanoi (etten voisi enää 3-kymppisenä tulla raskaaksi). Ja tämä tapahtui hoitosuhteen jo jatkuttua jonkin aikaa. Minulla on synnynnäisesti prolaktiinin (se imetyshormoni) liikatuotantoa, mistä ongelmat siis johtuu. Eikä se näy päälle, muuten täysin terve normaalipainoinen olen minäkin, tuli kyllä täytenä yllätyksenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kelpuuttanut rinnalleen ketään, niin kyseessä on itseaiheutettu tilanne. Tiedän, että se kuulostaa pahalta, mutta niin se vain on.

Ei se vaan ole niin! Itsekin olisin ottanut vaikka minkälaisia tyyppejä rinnalleni nuorempana, mutta kyseiset miehet etsivät jotain muuta. Olen ollut jättäjän roolissa vain kerran ja siinäkin vain, koska miehellä oli vakava mt-ongelma.

Vierailija
44/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, gynen ylilääkäri näin sanoi (etten voisi enää 3-kymppisenä tulla raskaaksi). Ja tämä tapahtui hoitosuhteen jo jatkuttua jonkin aikaa. Minulla on synnynnäisesti prolaktiinin (se imetyshormoni) liikatuotantoa, mistä ongelmat siis johtuu. Eikä se näy päälle, muuten täysin terve normaalipainoinen olen minäkin, tuli kyllä täytenä yllätyksenä

Vierailija
45/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lopetin pillerit, menkat oli epäsäännölliset, eikä sitä lasta ruvennut kuulumaan. Sain lähetteen hoitoihin nopeasti, ja ihan verikokeella tuo selvis. Kyllä sitä pysty sitten lääkkeillä alentamaan, mutta oli aika kovia lääkkeitä, autolla ajo kielletty jne.

Vierailija
46/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lopetin pillerit, menkat oli epäsäännölliset, eikä sitä lasta ruvennut kuulumaan. Sain lähetteen hoitoihin nopeasti, ja ihan verikokeella tuo selvis. Kyllä sitä pysty sitten lääkkeillä alentamaan, mutta oli aika kovia lääkkeitä, autolla ajo kielletty jne.

Vierailija
47/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina sain esikoisen 38 vuotiaana ja toisen ja viimeisen 45 vuotiaana. Eka tarppasi ihan heti kun paatettiin etta saa tulla, toinen kesti kauemmin, mutta tuli kuitenkin ja kaikki meni paremmin kuin hyvin.

Vierailija
48/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusikymppinen on ihan hyvä ikä, jos ei oikeaa miestä löydy aikaisemmin. Ja kerkeät vielä bilettämään ja nauttimaan nuoruudesta.

Vierailija
50/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kenenkään" ja "alkoholistiväkivaltasian" väliin mahtuu paljon aivan tavallisia miehiä.

No niin se vain on, että jos 33 ikävuoteen mennessä ei ole kelpuuttanut rinnalleen ketään, niin kyseessä on itseaiheutettu tilanne. Tiedän, että se kuulostaa pahalta, mutta niin se vain on.

Voihan asian noinkin ilmaista, mutta silloin on samalla tavalla itseaiheutettua sekin, että on suostunut parisuhteeseen sian kanssa. Tai välinpitämättömän, osallistumattoman "perinteisen" miehen kanssa. Eikö näitäkään tapauksia saisi täällä palstalla mitenkään auttaa?

Vierailija
51/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lisävuosi tekee vauva-ajan vaikeammaksi ja raskaammaksi.Paljon.

Vierailija
52/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kelpuuttanut rinnalleen ketään, niin kyseessä on itseaiheutettu tilanne. Tiedän, että se kuulostaa pahalta, mutta niin se vain on.

Ei se vaan ole niin! Itsekin olisin ottanut vaikka minkälaisia tyyppejä rinnalleni nuorempana, mutta kyseiset miehet etsivät jotain muuta. Olen ollut jättäjän roolissa vain kerran ja siinäkin vain, koska miehellä oli vakava mt-ongelma.

minäkin olen kelpuuttanut jokaisen, he eivät vain ole kelpuuttaneet pidemmän päälle/lapsensa äidiksi. Olenko mä sit kelvoton, kun joku väkivaltainen luuseri ei ole muhun ollut tyytyväinen tähän 40 ikään mennessä? Voi sua raasua, jospa siperia opettaa suakin. Ne miehet ne vasta on kranttuja, vaikkei rahkeet riittäisi.

Vierailija
53/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla jo on lapsi? Silloin saisi olla lapsen kanssa vaikka ei saisikaan omia. Toiseksi, minusta on hassua että monet naiset ja etenkin miehet ei halua sellaista puolisoa jolla on jo lapsi, vaikka haluaisivat itse lapsia.

Vierailija
54/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nou hätä!

Sain esikoiseni 29 vee ja kakkosen heti perään 43- vuotiaana uudessa suhteessa.

Eli älä huoli, sinulla on aikaa!

Vierailija
55/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen kelpuuttanut jokaisen, he eivät vain ole kelpuuttaneet pidemmän päälle/lapsensa äidiksi. Olenko mä sit kelvoton, kun joku väkivaltainen luuseri ei ole muhun ollut tyytyväinen tähän 40 ikään mennessä? Voi sua raasua, jospa siperia opettaa suakin. Ne miehet ne vasta on kranttuja, vaikkei rahkeet riittäisi.

Vierailija
56/56 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...raskaaksi tulemisen mahdollisuudet kuulemma vähenevät aika kovaa vauhtia. Näin sanoi mulle kokenut gynekologi pari vuotta sitten. Periaatteessa sulla kuitenkin on ainakin kymmenen vuotta aikaa saada vauva - toki muistaen sen, että kaikenlaisten riskien määrä kasvaa ikävuosien karttuessa.