Olen 33. Kauanko minulla on aikaa tehdä lapset?
Olen sinkku. Jos tapaan tänä kesänä miehen, kauanko minulla on aikaa odottaa suhteen etenemistä ennen kuin kannattaa tehdä lapsia? Olen ajatellut perinteisesti että vuosi seurustelua, vuosi yhdessä asumista, naimisiin ja vuoden päästä siitä raskaaksi eli kolme vuotta. Olisin silloin jo 36 ja synnyttäessäni melkein 37.
Kommentit (56)
Riippuu ihan siitä oletko helposti raskautuva vai et. Jos olet, aikaa n. 10v tai enemmänkin omasta jaksasmisestasi riippuen, jos taas raskautumisongelmia, niin aikaa tietty paljon vähemmän, jos ollenkaan..
Itse aktiivisesti yritimme lapsia n. 31v alkaen ja 3 on kertynyt 8v aikavälillä, yksikään ei alkanut helposti (=nopeasti) mutta olen äärettömän kiitollinen, että ennen pitkää joka yrityksellä loppujen lopuksi onnisti.
Olen terve ja normaalipainoinen, naisellinen nainen (rasva kertyy lantiolle) eikä minulla ole ollut mitään tauteja tai tulehduksia. Äitini sai nuorimman sisaruksistani 38-vuotiaana. Eikö todennäköisyydet kuulosta ihan hyviltä?
lapsettomuus on edelleen marginaaliongelma, lähes kaikki lasta haluavat saavat lapsen. Sen kuitenkin haluan sanoa, että omalle kohdalle osuessaan se on kuitekin 100 %: nen tragedia.
Sinuna olisin enemmän huolissani sen miehen löytymisestä, kuin lapsen saannista.
raskautuminen. Voi olla, ettet ikinä tule raskaaksi, voi olla että tulet vahingossa.
Onko sinulta tutkittu tukostaipumus? Asetyylisalisyylihappo auttaa. Onko sinulla jokin synnytinelinsairaus? Onko se tutkittu, se voi vaikuttaa. Oletko käynyt lapsettomuuslääkärillä jossain vaiheessa, jotta tutkittaisiin mikä on vialla ja voiko sen ohittaa?
Ja mitään ei löytynyt. Emme ns. pääse lapsettomuustutkimuksiin muuten, koska emme ole lapsettomia vaan sekundäärisesti lapsettomia.
Onko sinulta tutkittu tukostaipumus? Asetyylisalisyylihappo auttaa. Onko sinulla jokin synnytinelinsairaus? Onko se tutkittu, se voi vaikuttaa. Oletko käynyt lapsettomuuslääkärillä jossain vaiheessa, jotta tutkittaisiin mikä on vialla ja voiko sen ohittaa?
Ja mitään ei löytynyt. Emme ns. pääse lapsettomuustutkimuksiin muuten, koska emme ole lapsettomia vaan sekundäärisesti lapsettomia.
Terveisin 3 lapsen äiti. Onnea miehen metsästykseen =)
Oletko tarpeeksi hyvä ihminen?
En ole vielä koskaan tähän mennessä ajatellut että minulla olis kiire, että olisin vielä vanha, mutta nyt yhtäkkiä 33 täytettyäni tajusin että oikeasti onhan tässä jo kiire! Mitä jos miestä ei löydykään vielä pariin vuoteen? Sitten en varmaan voi pitää kiinni tuosta "tutustumisaikataulusta" vaan pitää hankkiutua raskaaksi ihan heti jos meinaa lapsia saada:(
homma kuin tulla raskaaksi. Onnea miehen metsästykseen!!!
joille mikään ei kelpaa. Alapas totutella hiljaiseen loppuelämään - sellaiset olet ansainnut.
Valitettavasti ei kaikki löydä sitä oikeaa miestä 33 ikään mennessä.
Minusta myös tuntuu, että AP on näitä ikuisia sinkkuja, joille mikään ei kelpaa. Alapas totutella hiljaiseen loppuelämään - sellaiset olet ansainnut.
Mutta 15 vuoden päästä on tekniikka kehittynyt niin pitkälle, eetä on tullut taas 15 vuotta lisää. Eli tehokasta lapsentekoaikaa on 30 vuotta jäljellä.
Minö varaan säälin ja myötätunnon niihin tilanteisiin, joissa sitä tarvitaan oikeasti.
joille mikään ei kelpaa. Alapas totutella hiljaiseen loppuelämään - sellaiset olet ansainnut.
Ja sen perusteella toivottelet ap:lle tuollaisia. Tällaista pahansuopuutta näkee harvoin edes av:lla. Olen pahoillani ko. kirjoittajan puolesta, ap.
ei ole kelpuuttanut rinnalleen ketään, niin kyseessä on itseaiheutettu tilanne. Tiedän, että se kuulostaa pahalta, mutta niin se vain on.
ei ole kelpuuttanut rinnalleen ketään, niin kyseessä on itseaiheutettu tilanne. Tiedän, että se kuulostaa pahalta, mutta niin se vain on.
paljoa. Helsingissä ensisynnyttäjien keski-ikä on 30 v. Joten senkin valossa ap:llä on vielä useita vuosia aikaa nuodattaa suunnitelmaansa.
kun tyytyy ensimmäiseen turilaaseen, joka kävelee vastaan. Mutta joo, kun tarpeeksi rakastaa, niin työnarkomaanista, heroinistista, alkoholistista tai väkivaltaisesta miehestä saa aivan hyvän isän...
Minusta myös tuntuu, että AP on näitä ikuisia sinkkuja, joille mikään ei kelpaa. Alapas totutella hiljaiseen loppuelämään - sellaiset olet ansainnut.
En minäkään kelpuuttanut huonoa miestä. Olin henkisesti valmistautunut olemaan koko loppuelämäni yksin, jos en löytäisi ketään johon voisin niinkin suurissa asioissa luottaa kuin perheen perustaminen on. Ja niin se vain lopulta löytyi se oikea mies!
Ole ap realistinen mahdollisuuksiesi ja elämäsi suhteen. Hyväksy sekin vaihtoehto, että et tule koskaan lapsia ja perhettä saamaan. Silloin olet rennompi ja vastaanottavaisempi, et ota turhia paineita etkä pyri suorittamaan elämää. Ja juuri näin se mies löytyy todennäköisimmin. Sitten vain lapsia laittamaan (unelmien miehellehän tämä ei ole ongelma vaan haluaa lapsia itsekin)!
Minö varaan säälin ja myötätunnon niihin tilanteisiin, joissa sitä tarvitaan oikeasti.
Eihän täällä sääliä ja myötätuntoa ole kukaan toivonutkaan, joten varaa ihmeessä!
Kyllä parisuhde on niin paljon vaikeampi homma kuin tulla raskaaksi. Onnea miehen metsästykseen!!!
Osittain siksi kyselin että paljonko 33-vuotiaalla on aikaa tehdä lapsia että jos tietäisin ettei vielä ole "niin kiire" niin ei olisi niin isoja paineita löytää sitä miestä "niin kiireellä". Olen sinkku, koska en ole vielä tavannut sellaista miestä jonka kanssa olisin voinut ajatella tulevaisuutta ja lapsia.
ap
biologista ikää vanhempi? Tarkoitatko että lääkärit ovat sanoneet juuri sinulle että et voi enää 3-kymppisenä tulla raskaaksi? Joku sairaus?