Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen on mummoäiti?

Vierailija
05.07.2010 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim 28-vuotiaana voi jo olla mummo! Heh :D

Vierailija
22/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mummoäiti, eli olen 37v, omia lapsia kuusi(5kk-10v) sekä kaksi lapsenlasta(2kk ja 2v)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tuntea olevasi elämäsi vedossa, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että olet mummoiässä ja siten mummoäiti!

5-vuotias esikoiseni ei nimittäin todellakaan ole vielä fyysisesti kypsä tekemään minulle lapsenlapsia!

Vierailija
24/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta äidistäni tuli mummo 38-vuotiaana, joten tottakai pidän sen ikäisenä tai vanhempana äidiksi tulevia mummoäiteinä.

varmaan koulutukseltaan tekniikan tohtori ja on toimitusjohtajana menestyvässä yrityksessä :D :D :D

Hän on valtiotieteiden tohtori ja tekee tutkimutyötä. Itse olen kauppatieteiden maisteri nyt 24-vuotiaana. Mitä sitten? Mikä siinä niin naurattaa? Vai kuvitteletko todella, että nuori äitiys todella tekee ihmisestä tyhmän?

Vierailija
25/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mummoäiti, eli olen 37v, omia lapsia kuusi(5kk-10v) sekä kaksi lapsenlasta(2kk ja 2v)

Vierailija
26/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli menopaussi jo ohitettu!

Vierailija
27/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi olla mummoäiti kuin sossuäiti...

Hieman mustavalkoinen maailmankatsomus. Kertoo aika paljon kirjoittajasta itsestään ja tämän yleissivistyksen tasosta.

Vierailija
28/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 5kk-19v, ei 10v,hih!

Vierailija
29/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää, jos ja kun nämä parikymppiset "oikean ikäiset" äidit nelikymmpisiksi vartuttuaan tuntevat itsensä "mummon" ikäiseksi.

Itse olen 42-vuotias 5 - ja 1-vuotiaan äiti ja elämäni parhaassa vedossa!

Voit tuntea olevasi elämäsi vedossa, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että olet mummoiässä ja siten mummoäiti!

Omakin isoisoäitini (90-v.) tuntee olevansa elämänsä vedossa. Ei se tilannetta miksikään muuta.

Et oikein taida sitä tajuta?

Vierailija
30/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ole mummoiässä

5-vuotias esikoiseni ei nimittäin todellakaan ole vielä fyysisesti kypsä tekemään minulle lapsenlapsia!

Eli jos hankkisit lapsen 50-vuotiaana, olisit mummoiässä vasta lähemmäs 70-vuotiaana! Hienoa, että defenssimekanismisi toimivat noin tehokkaasti.

Vierailija
31/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin itsepetosta ja hankkii lapsen vaikka 18-vuotiaana ja kuvittelee olevansa aikuinen???

Vierailija
32/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä akateemiset vastaan amikset, eiiiih!

Vierailija
33/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-17v teiniäiti

18-22v nuori äiti

23-29v tavis

30-35v vanha äiti

36-> mummoäiti

taitaa pikemminkin olla 26-30v kuin 23-29v. Nimittäin 28v on keskiarvoikä, tästä on sitten nuorempia ja vanhempia. En osaa sanoa, kohtaavatko keskiarvo ja mediaani toisensa kuinka hyvin esikoisen odottajan iän suhteen.

Vierailija
34/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan se tietysti mummoäidin on myöntää, että niin nuori pystyy kunnialla lapsensa hoitamaan mutta yritä kuitenkin :)

kuin itsepetosta ja hankkii lapsen vaikka 18-vuotiaana ja kuvittelee olevansa aikuinen???

Vierailija
35/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 31-vuoteen, mitä piti liian korkeana.

14-17v teiniäiti

18-22v nuori äiti

23-29v tavis

30-35v vanha äiti

36-> mummoäiti

taitaa pikemminkin olla 26-30v kuin 23-29v. Nimittäin 28v on keskiarvoikä, tästä on sitten nuorempia ja vanhempia. En osaa sanoa, kohtaavatko keskiarvo ja mediaani toisensa kuinka hyvin esikoisen odottajan iän suhteen.

Vierailija
36/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan se tietysti mummoäidin on myöntää, että niin nuori pystyy kunnialla lapsensa hoitamaan mutta yritä kuitenkin :)

perusteletko nyt et miks mä en ollut aikuinen kun niin koin ja miks se oli muka itsepetosta?

Vierailija
37/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, kukas tuollaista on väittänytkään? Jos keskustellaan aikuisuudesta, pitäisi ensin määritellä aikuisuuden kriteerit. Olisi erittäin vaikeaa määritellä tuollaiset kriteerit niin, että hyvin monet esimerkiksi 40-vuotiaat eivät rajautuisi aikuisista pois (vaikkapa taloudellinen toimeentuleminen)

18-vuotias on kuitenkin täysi-ikäinen ja voi olla aivan yhtä hyvä äiti ja kyvykäs huolehtimaan lapsestaan kuin minkä tahansa muunkin ikäinen äiti.

Olen itse tullut äidiksi 17-vuotiaana. Lapsi on nyt 8-vuotias eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Elämme taloudellisesti turvattua keskiluokkaista ydinperhe-elämää. Sekä mina että mieheni olemme akateemisen loppututkinnon suorittaneita.

Vierailija
38/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka voisi biologisesti olla jo isoäiti. Eli nainen jolla voisi olla aikuinen lapsi, jolla taas voisi olla oma lapsi. Tavallaan siis yksi sukupolvi on jäänyt välistä pois.

Eli käytännössä suunnilleen 35 jälkeen alkaa mummoäitiys.

Vierailija
39/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olenkin valvonut yöt tän asian takia.

Eli siis on äiti joka on 45v ja jolla on 8v ikäinen lapsi niin hän ei ole mummoäiti.

Mutta jos on äiti joka on 45v ja jolla on esim. 3v ikäinen lapsi niin hän on mummoäiti.

Vierailija
40/40 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä aika tiukka mittari mummoäitiydestä. Se tarkoittaisi, että sekä äidin että tyttären täytyisi tulla raskaaksi reilusti alaikäisenä, jos molempien pitäisi saada lapset nippa nappa ennen 18-vuotispäivää. Siis jos tismalleen samassa rytmissä pysyttäisiin. Vaihtoehtoisesti toinen saisi vähän vanhempana, mutta toinen reilusti nuorempana.

Mun mielestäni minkä tahansa ikäinen pystyy hoitamaan lapsensa hienosti, jos se ylipäätään on ko. henkilöltä sujuakseen. Mutta pitäisin merkittävänä merkkipaaluna sitä, että on riittävän kypsä pystyäkseen valitsemaan elämänkumppaninsa hyvin ja ehtiäkseen luoda kestävän tasapainoisen parisuhteen. Ja joo, tottakai kaikille voi tulla ero, mutta ekasta seurustelukumppanista erotaan vielä melko suurella todennäköisyydellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme