G: miten toimisit jos autopaikallasi olisi jonkun muun auto?
Tilanne:
Olet palaamassa viikonloppureissulta tavaroiden ja kolmen lapsen kanssa. Olet juuri aikeissa ajaa omalle maksamallesi autopaikalle kun huomaat että siihen on pysäköity tuunattu bemari.
Kommentit (28)
kun asukkailla on vieraita ja sit tietty tuunattu bemareita harrastavat asukkaiden tyttöjen poikaystävät tekee sitä ihan tahallaan. Kaikissa tapauksissa ajan oman autoni aivan kiinni väärin parkatun auton perään. Meidän parkkipaikalla sellaiseen onneksi on mahdollisuus, joka paikassa ei välttämättä ole.
Ajoin autoni niin, että toinen ei päässyt lähtemään niin kauan kuin autoni oli siinä. Jätin tuulilasiin lapun, jossa oli puhelinnumeroni ja tieto siitä, että maksan tästä autopaikasta. Ota yhteyttä kun haluat pois.
Kirjottaisin varmaankin jotenkin näin että:
Niin kauan kun minä tästä paikasta maksan, aion sitä myöskin itse käyttää..
Sitten kaivaisin auton omistajan/haltijan yhteystiedot ja soittaisin että tulehan siirtämään auto paikaltani pois..
ja kävisin laittamassa lapun, että olet mun paikallani, häivy!
Näin tosiaan taannoin kävi. Oli talvi ja otin seinustalta petkeleen (jäänmurskaaja) ja ei siihen ehjää kohtaa jäänyt. Parkkipaikka maksaa 8 euroo kk ja sen paskan lunastushinta jonka jouduin maksamaan oli 16.800... viimistä vetoa antaessa aloin miettimään kannattiko. Oma väärinpysäköinti olisi ollut edullisempaa ja maksattaa sitten sakko ruutuvarkaalla.
vaan pysäköisin sitten autoni vieraspaikalle ja kävisin siirtämässä takaisin omalleni, kun tämä toinen olisi lähtenyt.
Ei kannata hikeentyä pikkuasioista. Mitenkäs se sanontakin meni; "Ihminen on juuri niin suuri, kuin asiat, jotka saavat hänet hermostumaan" :)
ja taloyhtiössä oli portti. Valtaosa autopaikoista oli varattuna ihmisille, jotka olivat alueella töissä, he eivät ikinä laittaneet porttia kiinni.
Talkkari( tosi kiva tyyppi ) opetti mulle että veloittaa näiltä jotka ovat ilman lupaa parkkeeranneet ja pyytävät häntä avaamaan oven, maksaa 200 euroa. Ja aina sanonut en lähde täältä ennen kuin lupaat maksaa ja pyytää aina rahan ennen kun avaa portin.
Joten mä sitten tein samaa. 5 v aikana sain 3 krt 200 euroa. Jokainen kerta uhattiin soittaa poliisit ja sanoin joo soita vaan, et sä tässä taloyhtiössä asu ja et sä tänne saa pysäköidä. Ei mun ole mikään pakko avaa sulle porttia.
Nykyisessä kodissa on tapahtunut tasan kerran, olen asunut täällä vuoden, että autopaikalla on ollut toinen. Joten ajoin kiinni perään ja laitoin lapun ikkunaan olet paikallani, soita kun olet valmis lähtemään. Tiedätkö että maksan vuokraa tästä paikasta, joten olet velkaa päivän vuokran.
Soitti ja sanoin voi olen jo lähtenyt kaupungille, tulen 2 h päästä takaisin. Ja kotona tietty olin. 2 h päästä soitin ja kysyin onko lähistöllä, olen kotona 10 min päästä. jos ajan auton pois, haluan päästä takaisin omalle paikalleni. Ikkunassa oli kirjekuori ja sisälsi 10 euroa.
Ok, olen ilkeä, mutta kummassakin tapauksessa ollaan ajettu oikeesti väärin. Meidänkin taloyhtiön ympärillä on jatkuvasti autopaikkoja vapaana, se että joku oikeesti viitsii ajaa toisen paikalle taloyhtiön pihaan on selvää väliinpitämättömyyttä
Pikaliimalla saa muuten jänniä juttuja aikaiseksi -uskotko?
Sitä kun laittaa lukkopesään ja tuulilasinpyyhkijöihin niin eiköhän ala asiallinen pysäköinti taas sujumaan!