Jättäistkö miehen joka riidassa rikkoisi omaisuuttasi?
Kommentit (19)
Joskus alkuaikoinan mies kännipäissään suuttui jostain ihan tyhjästä ja löi nyrkkinsä kämppäni väliovesta läpi. Säikähdin kyllä mutta luulin että oli vain ainutkertainen möhläys että oli noin kännissä ja aggressiivinen. Kappas kun sitä onkin sittemmin käynyt moneen otteeseen vastaavaa (minuun ei ole käsiksi käynyt) mutta nyt olen jo ns. tottunut, ei tunnu enää missään. Ei ehkä hyvä asia, enkä olisi joskus uskonut millään, että katsoisin moisia somien läpi, mutta no, kaikkeen tottuu nähtävästi...
Minä ostan tauluteeveet ja pistän ne myös paskaksi kun huvittaa.
Kyllä esineitä saa tuhota. Materian tilalle voi ostaa uutta.
Paskaksi vaan. Ja vaimollahan ei ole mitään sanomista, kun ei ole työssä käynyt ja rahoillaan niitä hankkinut. Minä tuhoan sen minkä ostan.
T: 11cm mies
jos en nyt ihan kukkapurkin takia, mut periaatteessa niin paljon ei saa hermo mennä, et täytyy pistää elämää ympärillä paskaks.
Palästyisin niin aggressiivista käytöstä. Kun on kerran päässyt paskasta eroon niin en väkisin alkaisi taas "ymmärtämään".
Joskus alkuaikoinan mies kännipäissään suuttui jostain ihan tyhjästä ja löi nyrkkinsä kämppäni väliovesta läpi. Säikähdin kyllä mutta luulin että oli vain ainutkertainen möhläys että oli noin kännissä ja aggressiivinen. Kappas kun sitä onkin sittemmin käynyt moneen otteeseen vastaavaa (minuun ei ole käsiksi käynyt) mutta nyt olen jo ns. tottunut, ei tunnu enää missään. Ei ehkä hyvä asia, enkä olisi joskus uskonut millään, että katsoisin moisia somien läpi, mutta no, kaikkeen tottuu nähtävästi...
niin tuttua.saman teki mul:0 no oon sen kaa viel.enää ei oo tehny...mun vuokratakuust ottivat reiän hinnan...:(
seuraava kohde voi olla leukaluu...
Oma isä sai aivan hirveitä raivareita. Ei muistaakseni särkenyt mitään, mutta voi luoja, miten pelkäsin.
Ap: jos särkee omaisuutta, niin oletko sinä miehen mielestä sellaista hänelle?
Mutta jos se todella lähtisi ratkaisemaan turhautumiaan väkivallalla niin en jäisi pitemmän päälle odottamaan että milloin lyö minua.
Meillä on erilliset rahat (yhteisen taloustilin lisäksi), ja jos mies pistäisi minun omaisuuttani paskaksi niin saisi kyllä ostaa tilalle vastaavan. Jos kieltäytyisi niin sitten todellakin lentäisi pihalle, sillä sehän olisi merkki siitä ettei se edes kokisi tehneensä mitään väärää.
Muuten selviäisi anteeksipyynnöllä.
Varmasti joku psyko tapaus enkä alkaisi oleen sellaisen kanssa.
Omaisuuden rikkominen aggression takia on aikamoinen rajanrikkominen. Varmaan pelkäisin, koska rikkoo muitakin rajoja, eli pelkäisin väkivaltaa.
Aikuisen ihmisen pitää kyetä hillitsemään itsensä niin,ettei hajoita paikkoja saati mitään muutakaan ns. hermon palaessa.
Mutta, myös pitää aikuisena kyetä/osata riidellä oikein; toinen osapuoli ei saa mennä niin pitkälle toisen ärsyttämisessä, ettei toinen enää kykene hillitsemään itseään. En nyt erittele, että kumpi osapuoli, mutta vastuu on kummallakin riidan osapuolella.
Mielummin jompikumpi poistuu paikalta, tai riita ratkaistaan keskustelemalla, ihan mitä vaan, mutta itse en hyväksy esim. huutamista ja toisen ihmisen sättimistä,haukkumista ja arvostelemista. Kunnioitus toista kohtaan pitää säilyttää tilanteessa kuin tilanteessa.
Ainiin, en edes kommentoi känniriitelyä, koska sitä en hyväksy missään mielessä, eikä meillä harrasteta mokomaa, ei sitä kännäämistä eikä sen alaisena riitelyä.
En todellakaan katselisi keitsikädessä heiluvaa miestä yhtään, soittaisin saman tien poliisit paikalle ja hakisin lähestymiskieltoa.
väittäessäsi, että väkivalta johtuu siitä, että toinen ärsyttää tarpeeksi.
Aikuisen ihmisen pitää kyetä hillitsemään itsensä niin,ettei hajoita paikkoja saati mitään muutakaan ns. hermon palaessa.
Mutta, myös pitää aikuisena kyetä/osata riidellä oikein; toinen osapuoli ei saa mennä niin pitkälle toisen ärsyttämisessä, ettei toinen enää kykene hillitsemään itseään. En nyt erittele, että kumpi osapuoli, mutta vastuu on kummallakin riidan osapuolella.
Mielummin jompikumpi poistuu paikalta, tai riita ratkaistaan keskustelemalla, ihan mitä vaan, mutta itse en hyväksy esim. huutamista ja toisen ihmisen sättimistä,haukkumista ja arvostelemista. Kunnioitus toista kohtaan pitää säilyttää tilanteessa kuin tilanteessa.
Ainiin, en edes kommentoi känniriitelyä, koska sitä en hyväksy missään mielessä, eikä meillä harrasteta mokomaa, ei sitä kännäämistä eikä sen alaisena riitelyä.
Kyllä hän suutuspäissään eilen potkaisi kasan cd-levyjäni lattialle, mutta en minä nyt jonkin rikkoontuneen tavaran takia luopuisi toisesta ihmisestä.
miksi aiemmat suhteet ovat päättyneet jos sellaisia on? Tuskin tunnustaa piekseneensä tms mutta jos vähän osviittaa saisit...
Kunhan ei nyt mitään telkkareita heittelis ikkunoista läpi tai muuta isoa, mutta joku puhelin seinään joskus, mitä siitä.. Uus tilalle=)
Olen itsekin suutuspäissäni hajottanut joitain tavaroita, enkä ole siitä ylpeä. En tosin pitkiin aikoihin mitään.
Pääsääntöisesti: Jos kokisin, että mun tarvitsisi pelätä, niin luultavasti olisi pakko jättää. Tai ainakin pitäisi tosissaan osoittaa, että oli vahinko eikä toistu enää.
Kerro ap tarkemmin tilanteesta.
tietyssä mielessä väitän. Kokemuksesta tiedän, että ihminen pystyy sanallisesti ärsyttämään toisen vaikka ihan raivon partaalle, ja ihan tietoisesti. Mutta kritisoin sitä, että jos ärsytetty menee tämän rajan yli, niin hänen pitäisi silti kyetä kanavoimaan se viha johonkin muuhun kuin paikkojen särkemiseen/ ihmisten hakkaamiseen.
Harvoin riidoissa on osallisena vain yksi osapuoli yksikseen, ja jos riita vain jatkuu jatkumistaan, niin tietyssä pisteessä toisen kynnys raivoon/hallitsemattomaan vihantunteeseen vain ilmenee.
Eli kyllä, myös sen toisen osapuolen pitää kantaa vastuunsa, ja osata riidellä ( jos kerta on pakko riidellä ylipäänsä) tavalla, jossa ei tietoisesti ja tahallaan ärsytä toista yli " sallitun" rajan.
Mutta, harvoinpa moni osaa hillitä vihantunteitaan saati oikeasti vetää peli poikki kun tilanne sitä vaatisi. Mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, riidat pitäisi osata käsitellä aikuismaisesti ja fiksusti vaikka se vaikeaa onkin. Eli ei tarvitse huutaa, ärsyttää, alistaa, haukkua , hajoittaa paikkoja. Vaan miten olisi paikalta poistuminen, rauhoittuminen, rauhoittumisen jälkeen keskustelu, anteeksipyyntö ja anteeksianto... Näin meillä ainakin tehdään.
Olinkohan nro 14..
Vaikea kuvitella että olisin miehen kanssa joka toimisi noin, todella vaikea. Mitä luultavimmin jättäisin.