Miksi Suomessa on niin vaikeaa löytää isoja rintaliivikokoja, kun täällä kuitenkin
on paljon isorintaisia naisia? Onhan vaatekaupoissa vaatteitakin isoissa koossa. Miksei siis rintaliivejä isolla kuppikoolla?
Suututtaa tämä asia nyt jostain syystä hirveästi. Tunnen itseni friikiksi, vaikka olen ihan normaali hoikka, vaikkakin isorintainen nainen. Minulle ei haluta myydä rintaliivejä.
Kommentit (16)
Itse olen ihmetellyt ihan samaa. Sopivia liivejä ei löydy. Jos kuppi on ok; niin ympärysmitta on ihan liian iso. Itse pienennän ompelukoneella ympärysmitan pienemmäksi. Nyt kun olen lihottanut itseni on helpompi löytää oikeaa kokoa vaikka vieläkin vaikeaa.Ennen käytin 75 H, nykyään 80 H tai F
naiset nyt yleensä ostavat niitä liivejä mitä marketit tarjoavat ja tarjonta menee sitten kysynnän mukaan ja niissä kuppikoko yleisimmin päättyy C:hen. Vaikka monellakin se näyttää olevan ihan liian pieni koko.
Itse tein samaa virhettä vuosikaudet, kunnes mittailin tarkemmin ja C vaihtui E:ksi ja ypärysmittakin putosi kymmenellä sentillä.
Nettikaupoissa on todella hyvä tarjonta liiveissä ja sieltä hankin mieluummin kaikki liivini nykyään.
ja isoja kokoja ei yksinkertaisesti kannata ottaa myyntiin, koska todennäköisyys että ne jäävät käsiin on suurempi kuin yleisemmillä kokoyhdistelmillä. Ei ole reilua, mutta asiastahan voi antaa palautetaa kauppaketjuille.
Rekit on täynnä kokoa B80/B85. En usko, en millään usko että se on suomalaisen naisen yleisin rintaliivikoko. ap
Kun ei ole missään vaiheessa käyty kunnon liivikaupassa tai etsitty ohjeita koon mittaamiseen, niin napataan kaupasta aina se "peruskoko", eli B75, jonka sitten pitäisi taianomaisesti sopia kaikille.
Yleisin ongelma onkin liian suuri ympärysmitta ja liian pieni kuppi. Tiedän tämän omasta kokemuksesta, vasta hiljattain rupesin käyttämään täsmälleen oikeankokoisia liivejä, ja kauniiden alusvaatteiden ystävänä mua korpeaa se, että en voi enää ostaa halvempia Lindexin malleja, vaan ainoa mahdollinen osoite on Change tai yksityinen erikoisliike, jossa hinnatkin huitelevat ihan omissa sfääreissään.
usein ostankin kokoa isompaa ja fiksaan liivejä hiukan itse
Lähes kaikki suomalaiset vaatteet tehdään pienirintaisille. Esim. juhlamekkoa johon rinnat sopisi on hyvin vaikea löytää. Ainoa vaihtoehto on lähinnä pari kokoa liian isot trikoovaatteet :( Tai muuten ostaa hirveä teltta. Minullakin vyötärö on todella hoikka ja näytän ihan tantalta liian isossa, mutta rinnoilta sopivassa paidassa.
t. 161 cm / 55 kg, E-kupit
eli liian pientä kuppia ja liian isoa ympärysmittaa. Hyvin harvalla on b-kuppi, silti niitä on pilvin pimein saatavilla, ja isompia ei sitten millään!
Naiset sitten ostavat mitä löytyy ja fixaavat itse. Ei se ympärysmitan pienentäminen ole sen kummenpaa kuin housunlahkeiden lyhentäminen. Kuppikoon muuttamiseen tarvitsee jo taitoa.
75D oo ees vaikee koko! Nimimerkillä 75F... Meidän seudulla Prismassa on tarjolla noita kokoja, tosin vain yksittäisiä kappaleita eli välillä puuttuu juuri 75F välistä. Ja hinta siinä kolmenkympin päälle, liiviliikkeissä sitten vähän enemmän.
on 70E ja en usko, etteikö mun kokoisia naisia olis enemmänkin. Itsekin käytin vuosia 75C:tä, ja jopa uskoin että se on sopiva koko. Olihan se mukavaa kun sai ostettua muutamalla eurolla kivan näköisiä liivejä.
Niin varmaan suurin osa isorintaisista hoikista tekee, että ostaa halpiskaupoista niitä kokoja mitä saa, ja siksi niitä sit myydäänkin.
Changen koissa 65F.
Ja ei, en todellakaan ole isorintainen. Olen joskus käyttänyt B- ja C-kuppia, mutta ah, miten hyvältä ne oikeankokoiset liivit nyt tuntuvatkaan. Siksi en pidäkään kuppikokoa pätevänä vertailumittarina, koska kuppikokohan ei ole aina sama, vaan vaihtelee ympärysmitan mukaan.
Sieltä löytyi todella kauniita liivejä koko 70H, jonne mahdun mistään pursuamatta ja istuvat erittäin hyvin! Eli on ihan turha mennä muualta edes katsomaan liivejä, kun niihin ei kertakaikkiaan mahdu! Ja jos on jossain ollut isoja kuppeja tarjolla, ovat liivit sen näköisiä, että en niitä laittaisi päälleni.
Suosittelen käymään liikkeessä!
mutta en haluaisi tehdä niin joka kerta. Jos näen vaateliikkeessa kivan paidan ja samalla bongaan vielä kivat rintsikat, niin voin olla lähes varma että minun kokoani ei löydy. ap