Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Baby Björn vanhan mallinen rintareppu

Vierailija
03.07.2010 |

onko kellään kokemuksia baby björnin vanhan mallisesta rintarepusta? onko turvallinen (alaosa kiinnitetään vain klipseillä), en tiedä onko se edelleenkin myös uusissa malleissa näin (en löydä kuvaa jossa näkisin)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 8 vuotta sitten ko. reppu aktiivisessa käytössä 10kk eikä ole pahaa sanottavaa.

Vierailija
2/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vanha on, väriltään on oranssi. Jotenkin tuntuu vain että klipsi osio on hutera (on kyllä ollut yhdellä tuttavan lapsella todella vähäisellä käytössä)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turvallisen oloinen se on ollut, mutta kamala kantaa. Mies sitä joskus käytti, kun ei osannut kietoutua liinaan.

Vierailija
4/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki enemminkin kantoliina tai kunnon kantoväline kuten Ergo tai Manduca esim.

Vierailija
5/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintareppua missään nimessä! Jos ajattelet vauvasi parasta niin hanki ennemmin Manduca tai vaikka patapum!

Vierailija
6/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turvallisen oloinen se on ollut, mutta kamala kantaa. Mies sitä joskus käytti, kun ei osannut kietoutua liinaan.

Tyttö kyllä jaksoi sillä nukkea kantaa, mutta minä en vauvaa, kaikki vauvan paino tuli hartioiden päälle siinä rintarepussa.

Vierailija
7/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintareppua missään nimessä! Jos ajattelet vauvasi parasta niin hanki ennemmin Manduca tai vaikka patapum!

Rintareput pitäisi kieltää lailla!

Vierailija
8/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikein hyvä, kun sen säätää oikein. Ei tule sillon paino hartioille.

Vierailija
9/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vanha on, väriltään on oranssi. Jotenkin tuntuu vain että klipsi osio on hutera (on kyllä ollut yhdellä tuttavan lapsella todella vähäisellä käytössä)

ap

Hyvin se meitä palveli kahden lapsen kanssa. Eihän se lapsi siellä sen ainoan klipsin varassa ole ja toisaalta itse ainakin tuin vauvaa silloin, kun kumartelin esim. imurilla sängyn alle.. En ole kuullut kenenkään pudonneen rintarepusta.

Käyttöön vaan!

Vierailija
10/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintareput pitäisi kieltää lailla!

Mitä eroa on manducan kantorepulla ja baby björnin rintarepulla? Kyselee ap

Vierailija
11/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vanha on, väriltään on oranssi. Jotenkin tuntuu vain että klipsi osio on hutera (on kyllä ollut yhdellä tuttavan lapsella todella vähäisellä käytössä) ap

Hyvin se meitä palveli kahden lapsen kanssa. Eihän se lapsi siellä sen ainoan klipsin varassa ole ja toisaalta itse ainakin tuin vauvaa silloin, kun kumartelin esim. imurilla sängyn alle.. En ole kuullut kenenkään pudonneen rintarepusta. Käyttöön vaan!

Kiitos kommentistasi! Kiva kuulla, että sellainen on ollut aktiivisessa käytössä ja olet todennut sen turvalliseksi. Ap

Vierailija
12/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vauva on luonnnottomassa asennossa jalat suorina kun hänen täytyisi saada olla sammakkoasennossa!

AP! Pyydän älä käytä rintareppua!

ap

Hyvin se meitä palveli kahden lapsen kanssa. Eihän se lapsi siellä sen ainoan klipsin varassa ole ja toisaalta itse ainakin tuin vauvaa silloin, kun kumartelin esim. imurilla sängyn alle.. En ole kuullut kenenkään pudonneen rintarepusta.

Käyttöön vaan!

Vierailija
13/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä uusissa näyttää olevan "osio", joka tulee aikuisen alaselän päälle. Vanhassa ei ole ja silloin paino on pelkästään hartioilla, riippumatta siitä miten on säädetty.

on oikein hyvä, kun sen säätää oikein. Ei tule sillon paino hartioille.

Vierailija
14/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan asento on täysin erilainen, kantorepussa ergonominen, rintarepussa kaikkea muuta. Kantorepussa lapsi on myös kasvot kantajaan päin, mikä tuntuu taatusti turvallisemmalta kuin kohdata maailma kantajan mahan päällä killuen. Kantoreppua voi käyttää jopa vuosia, ensin edessä ja myöhemmin selässä.

Vierailija
15/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva voi olla aluksi kasvot kantajaan päin (niskatuki) ja myöhemmin voi kääntää toisin päin.

Vauvan asento on täysin erilainen, kantorepussa ergonominen, rintarepussa kaikkea muuta. Kantorepussa lapsi on myös kasvot kantajaan päin, mikä tuntuu taatusti turvallisemmalta kuin kohdata maailma kantajan mahan päällä killuen. Kantoreppua voi käyttää jopa vuosia, ensin edessä ja myöhemmin selässä.

Vierailija
16/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö bb-rintarepussa vauva olekin kasvot kantajaan, ja ainakin minun pituudellani vauvan pää tulisi melkein kaulan alle, ei mitenkään alas mahan päälle...

Onko bb:llä olemassa ergonomisia rintareppuja vai onko tässä vain merkkiuskollisuudesta kysymys manducalla?

Kiitos kun jaksatte kommentoida, olen näköjään aivan liian tietämätön tässä asiassa.

Ap

Vierailija
17/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö bb-rintarepussa vauva olekin kasvot kantajaan, ja ainakin minun pituudellani vauvan pää tulisi melkein kaulan alle, ei mitenkään alas mahan päälle...

Onko bb:llä olemassa ergonomisia rintareppuja vai onko tässä vain merkkiuskollisuudesta kysymys manducalla?

Kiitos kun jaksatte kommentoida, olen näköjään aivan liian tietämätön tässä asiassa.

Ap

BabyBjörnillä ei ole ergonomisia rintareppuja. Jos et raski manducaa ostaa, niin osta patapum, maksaa paljon vähemmän. Joitain muitakin kantoreppuja vissiin on?

Ja ap, hyvä että kyselet! :)

Vierailija
18/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva voi olla aluksi kasvot kantajaan päin (niskatuki) ja myöhemmin voi kääntää toisin päin.

Ai jaa, uutta tietoa mulle:). Siltikin liputan kantorepun puolesta sammakkoasennon ja pitkän käyttöiän takia. Manduca on muuten hyvä, mutta yksin on vaikeaa saada lasta (>1 v.) selkäpuolelle. On olemassa sellainenkin reppu, johon lapsi tavallaan astuu sisään ja sitten koko paketti puetaan selkään kuin selkäreppu. Merkkiä en vaan muista.

Vierailija
19/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö bb-rintarepussa vauva olekin kasvot kantajaan, ja ainakin minun pituudellani vauvan pää tulisi melkein kaulan alle, ei mitenkään alas mahan päälle... Onko bb:llä olemassa ergonomisia rintareppuja vai onko tässä vain merkkiuskollisuudesta kysymys manducalla? Kiitos kun jaksatte kommentoida, olen näköjään aivan liian tietämätön tässä asiassa. Ap

BabyBjörnillä ei ole ergonomisia rintareppuja. Jos et raski manducaa ostaa, niin osta patapum, maksaa paljon vähemmän. Joitain muitakin kantoreppuja vissiin on? Ja ap, hyvä että kyselet! :)

Katselin tuossa googlen kuvia patapumista ja baby björnistä, ja silmin katsoen näytti että molemmissa näissä on lapsen jalat suht samalla tavalla, manducalla oli selkeä sammakoasento. (Kyselen baby björnin verrattavuutta siksi kun sellaisen sain, en ole vielä kerennyt kokeilla lapsen kanssa). Miten tuo sammakkoasento vaikuttaa kun lapsi kasvaa esim. lähemmäs vuoden ikää? Eikö se reuna paina lapsen takareisiä?

Ap edelleen :)

Vierailija
20/21 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin ostamassa rintareppua sillä niitä oli lähimarketissa helposti saatavana. Hyvä ystäväni kuitenkin kertoi ettei missään nimessä kannata hankkia rintareppua vaan kantoreppu (yllämainittujen seikkojen takia). Itselleni ei olisi tullut mieleenikään että niinkin yleiset välineet kuin rintareput voisivat olla vahingollisia vauvalleni... Itse hankin manducan sen takia että sitä pystyi käyttämään vastasyntyneelläkin (tai siis kiloraja taisi olla jotain 3kg). Patatumeista ja ergoista en tiedä voiko käyttää niin pienillä.

Nyt ap kannattaa unohtaa rintareput :)

Ap