Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatkalle (12päivää) vauvan ollessa 10kk

Vierailija
03.07.2010 |

Meillä on kolme lasta ja nuorin tulee olemaan 10kk kun minä lähden pidemmälle työmatkalle, yksi lyhyempi kahden yön oli jo, mutta lapset oli silloin isänsä kanssa.

Nyt olemme molemmat osittain samaan aikaan työmatkalla, mies on 5-6päivää, jonka jälkeen hänellä on vapaata ja lopun aikaa lapset saavat olla isänsä kanssa, mutta 5-6päivää olisivat miehen vanhemmilla.

Miehen vanhemmat ovat lapsille tuttuja, näemme pari kolme kertaa viikossa ja isommat ovat olleet appivanhemmillani jo aiemmin yökylässä, nuorin sen sijaan ei ole yötä vielä ollut appivanhemmilla, tosin appivanhemmat olleet kahdesti yhden yön hoitamassa lapsia meillä nuorimman syntymän jälkeen. Nytkään ei täysin mahdoton ajatus olisi, että appivanhemmat tulisi meille.

Minä palasin töihin nuorimman ollessa 7kk, vanhempainvapaani loppui tuollon kun aloitin sen niin aikaisin kun mahdollista, mutta raskaus menikin reilusti yliaikaiseksi.

Tiedän, että vauva on hyvässä hoidossa tutuilla ihmisillä, mutta miten ihmeessä sitä itse voi olla pitkään erossa pienestä. Ei tässä kyllä vaihtoehtoja ole, koska mukaankaan en voi vauvaa ottaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei välttämättä helppoa olekaan.

Vierailija
2/12 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopulta huomaat, että sulla on työmatkalla kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan lähtisi, ei tulisi mieleenkään.

Vierailija
4/12 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä, ei ne lapset siitä mene rikki, että välillä joku muu hoitaa kuin äiti, kunhan on tuttu ihminen. AV-mammathan on tietty eri mieltä.. Mutta jos on ihan kamalaa, niin mihin päin työmatkasi suuntautuu? Oletko varma, ettet voi ottaa vauvaa mukaan? EIkö esim anoppisi tai joku muu voi lähteä mukaan ja hoitaa vauvaa päivät kun olet töissä, kait sulla illat sielläkin on vapaat?

Vierailija
5/12 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan lähtisi, ei tulisi mieleenkään.

Niistä ei voi kieltäytyä. Jos työmatkustelu ei sovi, sitten pitää vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
6/12 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule rahaa, jolla maksaa eläminen.

Ja minun työssäni työmatkat ei ole sellaisia, että voi päättää vaan, että en mene tai tietysti voi, mutta se on sitten hyvin äkkiä entinen työpaikka. Minun työhöni kuuluu olennaisena osana työmatkat, samoin miehellä on välillä työmatkoja, huomattavasti vähemmän kuitenkin mitä minulla.

Lähden työmatkalle ulkomaille. Kyllä minulla sielläkin on vapaata, tosin osa päivistä ovat pidempiä mitä normaalisti. Appivanhemmista kumpikaan ei voi lähteä ja olla vauvan kanssa, koska he ovat molemmat vielä työelämässä ja osan ajasta töissä tuonakin aikana kun hoitavat lapsiamme, mutta eivät siis yhtäaikaa. Ja kun nuorin on vauvasta asti sairastellut ja nyt vihdoin on ollut pari kuukautta terve niin en haluais altistaa taudeille viemällä ulkomaille.

ap

mikä sinulle on tärkeintä, toimi sen mukaan...

Vierailija
7/12 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin asiaa tutkineet suosittelevat enkä minä ainakaan pystyis olemaan pidempään. Enkä kyllä ymmärrä mikset voinut jäädä hoitovapaalle vaan töihin oli pakko heti päästä.

Vierailija
8/12 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee olemaan n 10 päivän työmatka ulkomaille edessä, kun lapsi on 1v1kk (ja minä olen juuri aloittanut työt silloin), ja itseä on hieman hirvittänyt. Tyttö on kuitenkin tuon ajan isänsä kanssa, joten päivittäisessä hoidossa ei tule olemaan ongelmia - meillä mies on tehnyt töitä kotoa ja ollut melkein yhtä paljon läsnä kuin minä. Lähinnä pelottaa oma selviäminen ja miten paljon lapsi tulee minua kaipaamaan. Onko sun matka jo ollut, olisi kiva kuulla miten kotiinpaluu sujui?

Vierailija
9/12 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset olivat pärjänneet hyvin isovanhempien kanssa. Iltaisin nuorin oli vähän itkeskellyt, mutta rauhoittunut kun oli saanut hypisteltäväksi minulta tuoksuvan yöpaidan. Päivisin oli ollut aurinkoinen oma itsensä, vain nukahtamisen kanssa oli ollut ongelmia parina ekana yönä, sen jälkeen oli nukahtanut helposti.

Minulle oli todella raskasta olla noin pitkään erossa lapsista, erityisesti pienimmästä, mutta kyllä oli ihana nähdä lapset työmatkan jälkeen ja viettää heidän kanssaan aikaa ja riemu oli molemminpuolinen. Nuorinkin hymyili aurinkoisesti kun tulin eikä ollut unohtanut minua vaikka sitäkin pelkäsin.

Tämän oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kyllä lapsi pärjää, mutta itsellesi se on paljon raskaampaa, se pitkä erossa olo.

Voimia!

ap

Minulla tulee olemaan n 10 päivän työmatka ulkomaille edessä, kun lapsi on 1v1kk (ja minä olen juuri aloittanut työt silloin), ja itseä on hieman hirvittänyt. Tyttö on kuitenkin tuon ajan isänsä kanssa, joten päivittäisessä hoidossa ei tule olemaan ongelmia - meillä mies on tehnyt töitä kotoa ja ollut melkein yhtä paljon läsnä kuin minä. Lähinnä pelottaa oma selviäminen ja miten paljon lapsi tulee minua kaipaamaan. Onko sun matka jo ollut, olisi kiva kuulla miten kotiinpaluu sujui?

Vierailija
10/12 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että kaikki meni noin hyvin! :)

Vierailija
11/12 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se varmasti menee, vaikka ikävä voikin olla tosi kova.

Ei kuitenkaan auta murehtia vaan ottaa työmatkasta kaikki ilo irti, kun sellaiselle nyt joka tapauksessa on lähdettävä.

Muutama matka ei kenenkään lapsen elämää kaada, tärkeintä on se minkälaista se elämä on niiden matkojen ulkopuolella.

Vierailija
12/12 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mutta tulipahan vastattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi