Siivoushullut on hulluja
'siivosin sitä ja tätä', 'pitää siivota' ja katsellaan nenänvartta pitkin kun muut eivät yllä samanlaisiin suorituksiin.
Onko oikeasti kivaa? Mitä jää jälkeen? Hautakiveen kirjoitus 'Oli hyvä siivoamaan'?
Kommentit (30)
kun elämäänsä ei kykene. Hän siis siivoaa.
"Tyhjä (ja siisti) pöytä, tyhjä pää."
yrittää kontrolloida myös meidän elämää, mm. antamalla ymmärtää etten siivoa tarpeeksi. Paremmuuden tavoittelua? Olla jotain siivoamisen kautta?
kun elämäänsä ei kykene. Hän siis siivoaa.
"Tyhjä (ja siisti) pöytä, tyhjä pää."
siivous on yksi sen ilmenemismuoto. Pyrin tekemään kaiken täydellisesti.
Ennen minulla oli "huonoja kausia" jolloin koti oli kauheassa kaaoksessa. Perfektionistina en voinut siivota suurpiirteisesti vaan se oli kaikki tai ei mitään. Nyt ei ole enää tullut noita kaaoskausia. Olin silloin varmasti enemmän hajalla kuin nyt.
Vaikka meillä voi joskus olla sekaista tai joskus harvoin jopa likaista, niin mitään en jemmaa. Kaiken turhan ja vähemmän turhankin hävitän surutta. Ollaan asuttu tässä 4v ja meillä on vielä paljon tyhjiä kaappeja ja mun mielestä turhaa tavaraa, jotka kohta ulkoistan.
Mä tykkään kovasti siisteydestä ja järjestyksestä, ja jossain vaiheessa olin jopa neuroottinen sen suhteen. Nykyään olen oppinut hiukan relaamaan, enkä heilu imurin kanssa päivittäin. Hyvä niin, lapsiperheessä on tosi työlästä pitää kaikki aina tiptop.
meillä on sotkuista ja tulee olemaan, paskaista meillä ei ole. Väitän että jokaisen pienen sotkupellen sisällä asuu pikku hamsteri joka ei osaa luopua mistään, ja mikään tila ei riitä kaikille florapurkeille.
ne järjestää päätään, meillä muilla on pää järjestyksessä niin me kestetään sekaisempaa ympäristöä, mutta jos pään sisällä velloo, ei kestä katsoa sotkua ympärillään! tää ei sitte oo mun keksimä juttu
Kumma kun sotkun ja paskan keskellä elämisestäkin on tehty nykyään hyve. Joo, meillä on siistiä, mutta ei se minusta hullua tee. Joillakin on vaan virtaa ja viitseliäisyyttä enemmän kuin muilla ja sekös saamattomia vituttaa.
Joku uskaltaa sanoa tämänkin.
asuvat joita tunnen ovat kyllä paljon ahkerampia kuin minä, heillä vaan on niin monta rautaa tulessa että joku siivous on ihan viimeinen jota tehdään. Minä olen sitä mieltä että tyhmät ihmiset pätevät siivoustaidoillaan.
t. yrittäjä
asuvat joita tunnen ovat kyllä paljon ahkerampia kuin minä, heillä vaan on niin monta rautaa tulessa että joku siivous on ihan viimeinen jota tehdään. Minä olen sitä mieltä että tyhmät ihmiset pätevät siivoustaidoillaan.
t. yrittäjä
siivoushitleri töissä. Mutta mun mielestä on tärkeää, että työpaikalla on siistiä.
Sellaiset ihmiset ku ei jaksa töissä siivota on minusta saatanan laiskoja!
Kotona taasen sotken minkä kerkeän.
Taidat olla yksi niistä paskoista ja saamattomista kakaroista, joita meillä töissä riittää. Ärsyttääkö kun joutuu nostaan persettään tuolilta?
silloin en ollut onnellinen elämässäni. Nyt olen onnellinen ja sotku ei haittaa :) Toki välillä on mukava siivota kunnolla, mutta nykyään jaksan katsella kaaosta monta viikkoa ilman ahdistusta. Eli minuun päti, että siivoushullu siivoaa päätään... Eikös vähän aikaa sitten ollut palstalla puhetta tutkimuksesta, jonak mukaan lapset voivat paremmin vähän sotkuisessa kuin tiptopkunnossa olevassa kodissa?