Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoushullut on hulluja

Vierailija
02.07.2010 |

'siivosin sitä ja tätä', 'pitää siivota' ja katsellaan nenänvartta pitkin kun muut eivät yllä samanlaisiin suorituksiin.

Onko oikeasti kivaa? Mitä jää jälkeen? Hautakiveen kirjoitus 'Oli hyvä siivoamaan'?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottaa oppia yhdestä ystävästäni. En pystynyt... Ihan liikaa stressiä. Minusta koti on lepäämistä ja akkujen lataamista varten, ei stressaamista.

Ja kappas - nyt meillä on siistiä kuitenkin. Ihan stressaamattakin ;).

Vierailija
2/30 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Itseltäni viiraa vähän päästä slloin tällöin. Silloin mielelläni siivoan asuntoni, jotta edes jokin asia on elämässäni kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan täällä järkeväkin kommentti välissä :)

Vierailija
4/30 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielteisyyttä, mutta meille voisi tulla yksi siivoushullu ja kyllä kehuisin kovasti, kuinka hienoa työtä on tehnyt.

Kahvit tarjoon ja leivoksen.

Tervetuloa meille, jos olet siivoushullu.

Vierailija
5/30 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti elämänhallintansa menettäneiden kodit ovat todella törkyisiä, siinä vaiheessa kun sossut sinne tekevät kotikäynnin, saattaa roskaa ja suoranaista paskaa olla puoleen väliin säärtä. Kapeat käytävät halkovat huonetta paskan seassa.

Ei kukaan täysi seko pysty pitämään kodistaan huolta. Siivoushulluus voi olla neuroottista.

Vierailija
6/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne järjestää päätään, meillä muilla on pää järjestyksessä niin me kestetään sekaisempaa ympäristöä, mutta jos pään sisällä velloo, ei kestä katsoa sotkua ympärillään!

tää ei sitte oo mun keksimä juttu

Vierailija
7/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkittu juttu?

ne järjestää päätään, meillä muilla on pää järjestyksessä niin me kestetään sekaisempaa ympäristöä, mutta jos pään sisällä velloo, ei kestä katsoa sotkua ympärillään!

tää ei sitte oo mun keksimä juttu

Vierailija
8/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on kai vain jokin pakkomielle tehdä ihan koko ajan jotain. Ei osaa pysähtyä kuin vasta aivan rättiväsyneenä (jos silloinkaan). Meilläkin ottaa asiakseen siivota koko ajan. Ja **ttumaisinta on, kun se penkoo ja järjestää minun työpöydän laatikotkin ja vaatekaapin. Jotain rajaa hemmetti sentään!

Sitten niin ylpeydestä puhkuen totesi, miten mummonsa motto oli tehdä tänään sen, minkä voi tehdä huomennakin. Minä esitin vastavedon: "Laiska nauttii nyt, ahkera vasta väsyneenä".

Vierailija
9/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamisesta tulee hyvä olo sitten kun kaikki on valmista...hetken. Nautin siitä hetkestä kun olen saanut kaikki paikat ihan täydelliseen järjestykseen, kun lakanat ovat vielä koskemattoman sileitä ja lattialla ei ole yhtään murusta. Kun kaikki kaapit ovat järjestyksessä voin rentoutua...hetken. Jos tiedän että jokin paikka odotta siivoamista tuntuu kuin henkisesti jokin olisi kesken. Voi hyvin olla että minäkin järjestän päätäni. Siivoushullu, jostakin sekin termi tulee.

Vierailija
10/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ighan oikeasti, mutta mulla ei myöskään ole pää kunnossa!

Imurointi, noin kaksi kertaa päivässä nyt näin esimerkkinä. Sitä tunnetta on mahoton selittää, siis haluat pysähtyä ja lopettaa hulluudeen, mutta et vain voi. Raivostut yhdestä roskasta tai sormejäljestä seinässä. Tämä on kamalaa. Matto jos on vinossa, niin en voi antaa vain olla vaikka yrittäisin.. vaikka söisin juuri, niin se pöytähän nosteaan ylös, että sen maton saa suoraan. Se on niin vaikeeta : ( ja kun lapset sotkee koko ajan ja mies ei välitä jos on sotkusta, niin menen koko ajan sen saatanan rätim kanssa ympäri tätä **** kämppää ja raivoan muille.

Lääkitys on, valitettavasti. Siis ei siivoushulluuten vaan ylipäätänsä järjestämään pää. Ja kuulkaa hei, tähän ei auta sit AV mammojen, "lopetat sen vaan"..

Vierailija
11/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne järjestää päätään, meillä muilla on pää järjestyksessä niin me kestetään sekaisempaa ympäristöä, mutta jos pään sisällä velloo, ei kestä katsoa sotkua ympärillään! tää ei sitte oo mun keksimä juttu

Kumma kun sotkun ja paskan keskellä elämisestäkin on tehty nykyään hyve. Joo, meillä on siistiä, mutta ei se minusta hullua tee. Joillakin on vaan virtaa ja viitseliäisyyttä enemmän kuin muilla ja sekös saamattomia vituttaa.

Vierailija
12/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläkin 'tekemisen hulluutta', mutta olen kyennyt kanavoimaan sen työntekoon.

Imurointi, noin kaksi kertaa päivässä nyt näin esimerkkinä. Sitä tunnetta on mahoton selittää, siis haluat pysähtyä ja lopettaa hulluudeen, mutta et vain voi. Raivostut yhdestä roskasta tai sormejäljestä seinässä. Tämä on kamalaa. Matto jos on vinossa, niin en voi antaa vain olla vaikka yrittäisin.. vaikka söisin juuri, niin se pöytähän nosteaan ylös, että sen maton saa suoraan. Se on niin vaikeeta : ( ja kun lapset sotkee koko ajan ja mies ei välitä jos on sotkusta, niin menen koko ajan sen saatanan rätim kanssa ympäri tätä **** kämppää ja raivoan muille.

Lääkitys on, valitettavasti. Siis ei siivoushulluuten vaan ylipäätänsä järjestämään pää. Ja kuulkaa hei, tähän ei auta sit AV mammojen, "lopetat sen vaan"..

Vierailija
13/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei ole kivaa että siitä puhutaan koko ajan, tehdään koko ajan, joillekin se näyttää todella olevan elämän suurin ja tärkein asia. Se on hulluutta.

ne järjestää päätään, meillä muilla on pää järjestyksessä niin me kestetään sekaisempaa ympäristöä, mutta jos pään sisällä velloo, ei kestä katsoa sotkua ympärillään! tää ei sitte oo mun keksimä juttu

Kumma kun sotkun ja paskan keskellä elämisestäkin on tehty nykyään hyve. Joo, meillä on siistiä, mutta ei se minusta hullua tee. Joillakin on vaan virtaa ja viitseliäisyyttä enemmän kuin muilla ja sekös saamattomia vituttaa.

Vierailija
14/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysähtyvän miettimään että mikä on oikeasti tärkeää. Elämisen jäljet saa näkyä.

Vierailija
15/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tidän tunteen kun on pakko. Jos kaapinovessa huomaa tahran se täytyy siivota heti, koska muuten se häiritsee jatkuvasti ajattelua. Mielessä tykyttää koko ajan se tahra. Joskus lipsuu niin että sitten täytyy koko kaappi tyhjentää ja pyyhkiä pesuaineella sekä ulkoa että sisältä ja pyyhkiä myös ne kaikki tavarat mitkä kaappiin kuuluu.

Vierailija
16/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tidän tunteen kun on pakko. Jos kaapinovessa huomaa tahran se täytyy siivota heti, koska muuten se häiritsee jatkuvasti ajattelua. Mielessä tykyttää koko ajan se tahra. Joskus lipsuu niin että sitten täytyy koko kaappi tyhjentää ja pyyhkiä pesuaineella sekä ulkoa että sisältä ja pyyhkiä myös ne kaikki tavarat mitkä kaappiin kuuluu.

Vierailija
17/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on sotkuista ja tulee olemaan, paskaista meillä ei ole. Väitän että jokaisen pienen sotkupellen sisällä asuu pikku hamsteri joka ei osaa luopua mistään, ja mikään tila ei riitä kaikille florapurkeille.

Vierailija
18/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa neljän seinän sisällä??

Minä teen pitkää päivää töissä ja silti olen samanlainen... että ei kai se siitäkään johdu.

Vierailija
19/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa neljän seinän sisällä??

Mutta jos olen poissa, mies saa kauhean sotkun aikaiseksi.

Vierailija
20/30 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkyperheen luona. Ihan kaikki vaatteet piti pestä kun tuli kotiin, myös ne joita ei ollut käyttänyt. Pinttynyt kamala lian haju tulvi jokaikisestä tekstiilinpalasesta. Kotiin tultuaan lapsi istui olohuoneessa ja sanoi: Ihanaa kun meillä on niin siistiä ja puhdasta. En ole siivousfanaatikko mutta kyllä kodin pitää olla puhdas ja suunnilleen tavarat järjsetyksessä. Jos jonkun mielestä siivoan sillä omaa päätäni, ok. Puhdas koti on perheelleni oikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä