Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään seurustellut / aviossa turkkilaisen miehen kanssa?

Vierailija
02.07.2010 |

Miten kulttuurierot näkyvät?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi jatko-osaa siihen. Aika karu tositarina siitä, miten turkkilainen mies tuhosi erään naisen elämän.

Vierailija
2/20 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minunkin tulevaisuuteni tuhoon tuomittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuvat elävän kovin erillisiä elämiä. Tai ainakin mies.. Nainen usein kotona, kun mies bailaa ja on töissä, kuinkas muutenkaan kuin pizzeriassa.

Vierailija
4/20 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapas Liza Marklundin Uhatut ja kaksi jatko-osaa siihen. Aika karu tositarina siitä, miten turkkilainen mies tuhosi erään naisen elämän.

Kirjan mies oli libanonilainen.

Vierailija
5/20 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli Suomeen ja saivat kaksi lasta. Mies ei osallistunut lasten hoitoon tai kotihommiin millään tavalla. Vietti aikansa maanmiestensä kanssa ja joi runsaasti. Vaihtoi työpaikkaa ja hänelläkin oli kaikenlaisia bisneksiä koko ajan. Ystäväni sai vihdoin hänestä eron. Nyt ei maksa elatusmaksuja ja ei ole kovinkaan kiinostunut entisestä perheestään kun on jo perustanut uuden.

Vierailija
6/20 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on naimisissa turkkilaisen kanssa ja tuntuvat olevan hyvin onnellisia ja tyytyväisiä. Toisaalta se mies ei pyörikään kavereiden kanssa tai baareissa paljonkaan, viihtyy kotona, on huolehtivainen ja osaa keskustella. Lapsia heillä ei ole, vaikka kovasti haluaisivat.

Vierailija
7/20 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs minä sitten, kun olen naimisissa turkkilaisen NAISEN kanssa?

Onko minunkin tulevaisuuteni tuhoon tuomittu?

Vierailija
8/20 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/20 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainoa oikea vastaus olivat puolisot sitten minkämaalaisia tahansa.

Kaikki muu johtuu luonne-eroista yms eli ette vain sovi yhteen. Ei kannata peittää sitä tosiseikkaa mihinkään kulttuuritaustaan

Vierailija
10/20 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitattko, onko kukaan?

Vierailija
11/20 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta. Itse onneksi tein raskaudenkeskeytyksen neljännellä kuulla, kun turkkilainen mieheni haukkui minua laiskaksi ja lihavaksi ja otti minut väkisin päivittäin. Kärsin todella pahoista raskaupahoinneista koko ajan. Sen jälkeen pelkkä haukkumista ja sättimistä. en saanut harrastaa mitää missä on miehiä, kaverit kaikkosivat ympäriltä jne, olet varmaan kokenut samat manipuloinnit kuin minäkin. elätin miestä 2 vuotta täysin ja vaikka hän kävi töissä en rahoja ikinä nähnyt.

Nyt sain heitettyö hänet vihdoinkin pihalle ja kerroin että tapan hänet jos yrittää ottaa vielä väkisin. uskoi ihme kyllä, mutta pelkään että tuo soitorumba seuraa vielä sen puoli vuotta. Otan yhteyttä viranomaisiin heti jos hän vielä tekee jotain laitonta kunnianloukkausta tms kotiin väkisin tunkeutumista. Poliisia nuo turkkilaiset näyttävät ainakin pelkäävän.

Vierailija
12/20 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttuni on rakastunut turkkilaiseen mieheen, eikä kuuntele järkipuhetta, ettei kannatttaisi lähteä turkkilaisen mukaan. Kaikki muut asiat kalpenee sen rinnalla. Haluaa olla vain tämän kanssa. Ei voi kun toivoa, etteivät kaikki turkkilaiset ole yhtä raakalaismaisia, pettäjiä ja itsekkäistä, naisia alentavia! ONko kellään hyviä kokemuksia?

Vierailija
13/20 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen miehellä on aina joku bisnes menossa, ostellaan, vaihdellaan, tehdään isoja kauppoja kaveriluotolla ja sit ollaan koko perhe kusessa vaikka kaveri on pettäny luottamuksen. Aina töissä,kun ei oo muuta mahdollisuutta ku perustaa oma ravintola. Nii joo ja kavereita pitää auttaa muutenkin, eli ne tulee sit sun perheen luo asumaan muutamiksi kuukausiksikin ilman mitään osallistumista mihinkään kuluihin. Sotkeevat kauheesti ja valittaavat sit ku naisen kuuluu tehdä kaikki kotityöt riippumatta onko nainen itse työssä/äiti/opiskelee/kaikkia edellä mainittuja.

Tämä siis vain 1 tapaus, mutta kulttuurierot tulevat noista aika selkeästi esiin....

Vierailija
14/20 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä luonne-erot on varmaan isoin juttu.

Ei ole mitään esteitä etteikö voisi olla yhdessä.

Kaikki vaan varoittelee aina kaikesta, mutta en vielä ole törmännyt mihinkään, mikä rajottaisi seurustelua. Mies siivoaa itse ja sisäsiisti, laittaa ruokaakin, ja on rehellinen, ja fiksu, ehkä enemmän tasa-arvoinen ajatusmaailmaltaan kuin monet suomalaiset jurrikat.

Tiedän kyllä muun maalaisia Lähi-Idän tapauksia, joiden kanssa en alkaisi olla mistään hinnasta. Heille on suku ja perhe ja kaverit ylitärkeää, ja kohtelevat naista kotitalouskoneena.

Vierailija
15/20 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkkilaisen kanssa. Päätyivät eroon ennenkuin lapset olivat kouluikäisiä. Mies ei osanut lainkaan sopeutua perhe-elämään, vaikka esiintyi kyllä mielellään perheen päänä. Eli omaa elämäänsä, nainen hoiti kodin ja lapset.

Ja on eronkin jälkeen pyrkinyt hallitsemaan naisen elämää. Uhkaa tappaa naisen, jos tämä ei tottele. Terrorisoi puhelimitse ja tarvittaessa tulee paikan päälle uhittelemaan, jos puhelimeen ei vastata. Kun nainen käyttäytyy nöyrästi ja tottelevasti ja unohtaa täysin omat halunsa ja toiveensa, sujuvat asiat ihan hyvin.

Kulttuurilla on mielestäni suuri merkitys ainakin turkkilaisten osalta, joskin tämä mies tuntuu olevan kusipäinen ihan muutenkin. Isotteleva, öykkäröivä tyhjäpäinen ääliö, joka nippa nappa kelpaa Suomessa pizzanpaistajaksi eikä mihinkään muuhun. Toivottavasti se ei saa koskaan Suomen kansalaisuutta!

Vierailija
16/20 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen miehellä on aina joku bisnes menossa, ostellaan, vaihdellaan, tehdään isoja kauppoja kaveriluotolla ja sit ollaan koko perhe kusessa vaikka kaveri on pettäny luottamuksen. Aina töissä,kun ei oo muuta mahdollisuutta ku perustaa oma ravintola. Nii joo ja kavereita pitää auttaa muutenkin, eli ne tulee sit sun perheen luo asumaan muutamiksi kuukausiksikin ilman mitään osallistumista mihinkään kuluihin. Sotkeevat kauheesti ja valittaavat sit ku naisen kuuluu tehdä kaikki kotityöt riippumatta onko nainen itse työssä/äiti/opiskelee/kaikkia edellä mainittuja. Tämä siis vain 1 tapaus, mutta kulttuurierot tulevat noista aika selkeästi esiin....

Palsta vilisee avauksia, joissa naiset kuvaavat umpisuomalaisia miehiään, jotka eivät eväänsä liikauta kotitöiden eteen, kämmäävät raha-asiansa, ovat yrittäjiä ja aina poissa kotoa, notkuvat kavereiden kanssa mielummin kuin perheen kanssa. Siitäkin voi vetää johtopäätöksen, että luonne-erot ratkaisevat.

Vierailija
17/20 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy sanoa, että se oli elämäni suurin virhe, +se että tein hänen kanssaan kaksi lasta. avioliiton aikana mun piti tehdä kaikki, hän oli töissä aina vaan, pizzeriassa, missäpä muuallakaan, eihän noi kouluttamattomat ihmiset muuta työtä saa. hoidin lapset, kodin, siivosin jne, mutta aina valitettiin. olet lehmä joka vaan syö ja nukkuu. joo, olin väsynyt kahden pienen lapsen kanssa. kaksi kertaa tämä allahin lahja maanpäälle hakkasi mut, ja toisen kerran niin, että lapset näki sen. siinä vaiheessa sain tarpeekseni ja laitoin miehen pihalle. no sitten alkoi tämä normaali soittorumba, puoli vuotta joka pvä soittoa ja tekstiviestiä, kuinka hänestä en voi erota, en yksin pärjää, mulla esim kolmivuototyö, ja kukaan ei mua auta, ainoastaan hän. lopultahan alkoi se normaali tapan itseni, jos et takaisin ota. no, en edelleenkään ottanut ja ilmoitin, että jos siltä tuntuu, senkun tapat. se juttu jäi siihen.

sitten kun viralliset eropaperit oli kirjoitettu, niin ei enää sanaakaan miehestä, ei vastaa puheluihin, tekstiviesteihin, sähköposteihin. meillä kuitenkin lasten yhteishuolto, mutta hän ei puhu mulle mitään. ja todellakaan muuta asiaa ei ole kun lapsista.

ja tottakai kun muutaman vuoden päästä löysin uuden miehen, niin lasten kautta (käyttää siis lapsiaan mua vastaan) hankki miehen puhnron ja sitä kautta osoitteen ja alkoi kirjoittelemaan hänelle musta haukkumakirjeitä jne. eli jos hän ei saa olla mun kanssa, niin ei kukaan muukaan.

jos joku harkitsee seurustelua tai peräti avioliittoa turkkilaisen kanssa, niin älä ikinä mene siihen halpaan, elämäsi menee pilalle.....

Vierailija
18/20 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri erot näkyvät siten että pakastin on jatkuvasti täynnä koska olemme kovia leipomaan ja leivonnaiset laitetaan pakastimeen odottamaan syönti hetkeä.

Vierailija
19/20 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan mistä päin Turkkia on kotoisin. Idästä kotoisin olevan turkkilaisen sekä turkinkurdilaisten kanssa en seurustelisi, mutta muuten kyllä jos on ihan "normaali".

Seurustelin joskus viitisen vuotta turkkilaisen miehen kanssa, ja eron syyt johtuivat ihan muista kuin kulttuurieroista ym. Oli ihan samanlainen kuin suomalaiset exät, mutta vielä parempi ja kunnioittavampi kumppani. Ei se ihmisen luonne aina kansalaisuutta katso. Vaikka toki myönnän, että turkkilaisten miesten kanssa saa olla aika valikoiva ja varpaillaan, kaikenlaista sakkia löytyy. :D

Vierailija
20/20 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista tutuista kahdella on turkkilainen mies, kummatkin ollut suomessa jo useita vuosia. Kyllä sydäntä kylmää katella tää touhu jossa naiset painaa raskaita töitä ja miesten työt on siinä kun kurssit on käyty ja kavereiden kanssa teet juotu. Itsellä ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan ja rahaasiat ovat jokaisen omia mutta ei mene omaan järkeen miten joku tuo täysin kouluttamattoman, osaamattoman, rahattoman ja kielitaidottoman naisen tai miehen suomeen. Kun sellaisilla lähtökohdilla edes suomi ei ole mikään helppo maa että luultavasti olisi parempi elämä ollut kun olisi jäänyt kotimaahansa. Sit näillä miehillä on alemmuuskomplekseja kun naapurin ukkoja soitellaan vaihtamaan renkaita tai eläkeläisisää tapetoimaan.Puheet on kovia kuinka ylpeitä ja ahkeria turkkilaiset miehet ovat mutta kyllä näiltä ainakin tuo loisiminen ja toisten rahan käyttö onnistuu kun siihen tietysti mahdollisuuden saavat. Kieltä oppimaan ja teehetket pois niin kyllä siinä itsetunto nousisi ja työpaikka löytyisi. sitä nämä miehet tarvii eikä päänsilittelyä, jos he olisivat halunneet äidin niin olisivat jääneet kotiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä