Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus ja porkkanat

Vierailija
02.07.2010 |

Mummuni väittää, että porkkanoita ei saisi syödä raskaana ollessa.Ilmeisesti tarkoittaa ettei niitä saisi syödä liikaa.Onko joku kuullut vastaavaa väitettä vai onko se peräisin jostain 50-luvulta,jolloin mummustani tuli äiti?

Jos pitää edes hitusen paikkansa niin mikähän on liikaa?!?

Mulla on nyt aivan himo porkkanoihin;) ja raskausviikkoja 25

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mun äiti söi koko raskauden ajan hulluna porkkanoita! :D ja sit ku mä synnyin niin mulla oli oranssit hiukset, niin kaikki vitsaili et johtu siitä ku se puputti niitä porkkanoita niin paljon ;D

Vierailija
2/6 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanoissahan on paljon a-vitamiinia ja sen syönti on raskauden aikana kielletty, ainakin "purkkivitamiinin". Liittyykö tuohon jotenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli muuten kanssa kamala himo porkkanoihin viime raskaudessa..

Luultavasti mummosi väite koskee a-vitamiinin liika saantia, mutta porkkanasta ei saa a-vitamiinia ollenkaan.

Vierailija
4/6 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummosi ohjeet on vanhentuneet, porkkana sisältää vain a-vitamiinin esiastetta, joka kehittyy vain tarpeen mukaan a-vitamiiniksi (josta ei saisi tulla yliannostusta raskaana).

Vierailija
5/6 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudenaikana liiallinen A-vitamiinen saanti on haitaksi. Minullakin oli raskauden aikana himo porkkanoihin. Jouduin yöllä heräämään porkkanan syöntiin, niin kamala himo ja muistan koko ikäni sen! :D

Vierailija
6/6 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiellettyjen listalla, kyllähän se olisi jos ei saisi. Niin tarkkaan meitä nykyään holhotaan. :)

Mulla oli kans himo syödä porkkanaa raskausaikana, karoteenihan vaikuttaa hieman ihonväriin ainakin sen syöjällä... Niin en tiedä johtuuko siitä, mutta lapsemme ihonväriä on aina kehuttu niin terveen näköiseksi, monet vauvat kun on niin kalpeita.. Usein on kysytty (talvella) että onko käyty etelässä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän