Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hellepukeutuminen

Vierailija
02.07.2010 |

Olin eilen lasteni kanssa huvipuistossa ja pisti silmään, miten monella lapsella oli kamalan paljon päällä, vaikka oli hellelukemat. Oli farkut ja sukat ja lenkkarit ja pitkähihaiset paidat.

Tai vähintään sukat sandaaleissa:-O Näin jopa vauvoja sukkahousut jalassa.

Meillä hellepukeutuminen tarkoittaa mekkoa tai hametta/shortseja ja t-paitaa/toppia. Ja sandaaleja ilman sukkia.

Ettekö te mammat usko, että Suomen kesässä voi olla lämmin päivä, kun pitää varmuuden vuoksi tuupata lapsille ihan liikaa päälle?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljain jaloin.

Vierailija
22/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy pitää pitkähihaista. Toki valitaan vilpoisia materiaaleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti lapsellani 2v oli tänään päällä pitkähihainen todella ohut puuvillainen tunikatyylinen paita, pitkälahkeiset ohuet pellavahousut, sukat (kyllä ;) - kun on itsellä palanut aikoinaan nuorena varpaat todella pahasti niin sukat ovat lapsella sandaaleissa pakolliset) ja sandaalit. Kesähattu päässä.

Mietin enemmän tosiaan tuota auringossa palamista kuin että onko lapsella tarpeeksi päällä. ;) Kun vaatteet ovat oikeaa materiaalia niin pitkätkin hihat/lahkeet ovat ihan viileät päällä. En näe järkeväksi koittaa esim. puistossa pitää lasta pakolla varjossa vaan päästän temmeltämään - hyvin vaatteilla suojattuna - myös aurinkoon.

Vierailija
24/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhythihaisia vaatteita helteellä! Ihme ettet oo sattunu tietään...toki isommilla voi olla shortsit jne.

Vierailija
25/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaatteet ovat oikeaa materiaalia niin pitkätkin hihat/lahkeet ovat ihan viileät päällä.

Katselin tänään puistossa lapsia joilla oli lyhythihaiset ihonmyötäiset printti t-paidat päällä. Olivat todella kuumissaan. No olivat kai kun paidat (vaikkakin lyhythihaiset) olivat ihonmyötäiset ja osittain keinokuitua (tunnistin useamman paidan jota olin itse keväällä harkinnut lapselleni ostettavaksi). Nehän ovat kuumat kuin mitkät!

Ohut, vapaasti laskeutuva pellavapaita on pitkähihaisenakin huomattavasti viileämpi päällä kuin nämä ihonmyötäiset tekokuituiset lyhythihaiset paidat.

Vierailija
26/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut, vapaasti laskeutuva pellavapaita on pitkähihaisenakin huomattavasti viileämpi päällä kuin nämä ihonmyötäiset tekokuituiset lyhythihaiset paidat.

t. tämä ed vast.

Vierailija
27/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä, miten se olisi käytännössä edes mahdollista, kun ei lapsi koskaan ole paikoillaan auringossa niin että voisi palaa.

Mun kolmesta lapsesta ei yksikään ole koskaan polttanut itseään, vaikka on pukeuduttu helteillä hellevaatteisiin.

ap

Pienillä lapsilla ei saa pitää lyhythihaisia vaatteita helteellä! Ihme ettet oo sattunu tietään...toki isommilla voi olla shortsit jne.

Vierailija
28/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei vaan saa päästää palamaan. En mä tiedä, miten se olisi käytännössä edes mahdollista, kun ei lapsi koskaan ole paikoillaan auringossa niin että voisi palaa.

Luuletko että lapsi voi palaa auringossa vain jos on paikallaan? Jos lapsi on vaikkapa 30min ilman aurinkosuojaa (oli sitten vaate tai rasva) auringossa mutta juoksee kokoajan paikasta toiseen niin samalla tavalla lapsi palaa kuin jos lapsi olisi 30min lojumassa auringossa.

Vierailija
29/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti ap - ethän luule näin?

Kyllä sitä voi vaikka maratoonari palaa vaikka juoksee kokoajan nonstoppina jos vaan on tarpeeksi pitkään auringossa. Pienellä lapsella tuo tarpeeksi pitkään on huomattavan lyhyt aika verrattuna aikuiseen.

Ei palamiseen vaadita se että istuu/seisoo/makaa paikallaan auringossa vaan ihan yhtä hyvin juokseva ja leikkivä lapsi voi palaa kuin paikallaan olevakin.

Vierailija
30/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat estävät hiertymiä ja imevät hien. Omankin kokemukseni mukaan sukat jalassa on helteellä paaljon mukavampaa.

Vierailija
31/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalle ohuen pitkähihaisen paidan ja myös pitkälahkeiset housut. Särkässä tuulee usein todella kovasti ja toisaalta taas aurinko paahtaa niin että sieltä on usein kotiuduttu olkapäät punaisina. Suojaan alle 1v vauvaa mieluummin vaattein kuin aurinkorasvoilla.

Vanhemmalla muksulla olisi sitten varmaan lyhythihaista hellepäivänä, mutta kassissa myös pitkähihaista mukana.

Vierailija
32/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsista kukaan ei ole ikinä palanut, vaikka ovat pienestä pitäen olleet helteellä hellevaatteissa. Toki suoralta auringolta on suojattu niin hyvin kuin mahdollista kunnes on voinut isompana käyttää aurinkorasvaa.

ap

Siis ei kai ap luule että aurinko "ei tartu" jos lapsi liikkuu kokoajan? Siis ihan oikeasti ap - ethän luule näin?

Kyllä sitä voi vaikka maratoonari palaa vaikka juoksee kokoajan nonstoppina jos vaan on tarpeeksi pitkään auringossa. Pienellä lapsella tuo tarpeeksi pitkään on huomattavan lyhyt aika verrattuna aikuiseen.

Ei palamiseen vaadita se että istuu/seisoo/makaa paikallaan auringossa vaan ihan yhtä hyvin juokseva ja leikkivä lapsi voi palaa kuin paikallaan olevakin.

Vierailija
33/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että varsinaisesti en ihmetellyt vauvojen pukemista (vaikka kyllä sukkahousut on helteellä liikaa), vaan ihan isojen lasten, siis jotain 10-vuotiaiden.

Ei 10-vuotias lähtökohtaisesti pala, vaikkei sillä olisi farkkuja, lenkkareita ja collegepuseroa.

Vierailija
34/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 10-vuotias on päättänyt laittaa farkut, niin sehän laittaa. Huvipuistolaitteissa on mukavampi olla kun paljas iho ei tartu tekonahkaan ja muoviin.

Vierailija
35/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja minun lapseni pukeutuvat oikein ja kaikki muut ketjussa on täysin väärässä.

Entä aurinkoihottumasta kärsivät, saavatko edes he synninpäästöä pitkille hihoille ja lahkeille?

Vierailija
36/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei hierrä kun jalat on hikiset.

Vierailija
37/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kokemusta hellepukemisesta pitkältä ajalta.

Ja ilman samalla sapluunalla on aina menty ilman ongelmia. Ei vauva pala lyhythihaisessakaan ja sortseissa jos sen pitää varjossa. Mä olen aina pukenut lapset niin kuin itsenikin.

Enkä mä nyt hyvänen aika kaikkien naarmujen pelossa lapsia liian kuumissa vaatteissa pidä:-O

ap

Vierailija
38/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta iltäpaäiväälä lämpesi meilläpäin.

Aamulla mullakin oli farkut ja neule päälläni, iltapäivällä hellemekko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä