Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hellepukeutuminen

Vierailija
02.07.2010 |

Olin eilen lasteni kanssa huvipuistossa ja pisti silmään, miten monella lapsella oli kamalan paljon päällä, vaikka oli hellelukemat. Oli farkut ja sukat ja lenkkarit ja pitkähihaiset paidat.

Tai vähintään sukat sandaaleissa:-O Näin jopa vauvoja sukkahousut jalassa.

Meillä hellepukeutuminen tarkoittaa mekkoa tai hametta/shortseja ja t-paitaa/toppia. Ja sandaaleja ilman sukkia.

Ettekö te mammat usko, että Suomen kesässä voi olla lämmin päivä, kun pitää varmuuden vuoksi tuupata lapsille ihan liikaa päälle?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkähihaiset, kun en aurinkorasvaa viitsi vielä laittaa. Eikä se olis musta edes riittävän luotettavaa. Vauvalla ei ollut yhtään kuuma ohkaisissa housuissa ja valkoisessa pitkähihaisessa. Ja tennarit oli jalassa ja lippalakki päässä.

Kyllä aika moni kuitenkin pukee lapsen sille lapselle sopivalla tavalla.

Vierailija
2/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistossa on pienillä sukat sandaaleissa koska muuten pitää kokoajan tyhjentää niistä hiekkaa.

farkut ja pitkähihainen olisi ollut ihan järkevä vaatetus kun hellemekkoinen vauhtiveerani kaatui kunnolla ja molemmat polvet ja kyynärpäät on hirveillä ruvilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkähihaiset, kun en aurinkorasvaa viitsi vielä laittaa. Eikä se olis musta edes riittävän luotettavaa. Vauvalla ei ollut yhtään kuuma ohkaisissa housuissa ja valkoisessa pitkähihaisessa. Ja tennarit oli jalassa ja lippalakki päässä.

Kyllä aika moni kuitenkin pukee lapsen sille lapselle sopivalla tavalla.

Vai onko kyseessä jo taapero joka kävelee?

Vierailija
4/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistossa on pienillä sukat sandaaleissa koska muuten pitää kokoajan tyhjentää niistä hiekkaa.

farkut ja pitkähihainen olisi ollut ihan järkevä vaatetus kun hellemekkoinen vauhtiveerani kaatui kunnolla ja molemmat polvet ja kyynärpäät on hirveillä ruvilla.

Vierailija
5/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytetä sukkia helteellä vaan mekkoja, shortseja, hameita tms. :))

Vierailija
6/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittivät suojata lasta liialta auringonvalolta? En minäkään oikein ymmärrä miksi lapsilla on niin paljon päällä. Meillä 1v vaatteina on ollut tämän viikon shortsit ja t-paita/lyhythihainen body ja sandaalit ja hattu päässä jos ollaan pidempään ulkona. Auringon paisteessa ei tietysti tuon ikäinen saisi olla pitkään, joten on oleiltava varjossa tai välillä sisällä, vaikka lapsi ei viihdykään.

Vierailija
7/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva 10kk opettelee kävelemistä ja nousee hiekkalaatikon reunaa vasten seisomaan. Ja tosiaan leikkii sillä hiekkalaatikolla.

On niin pienikokoinen tyttö, etten ole löytänyt kaupasta sopivia, tukevia sandaaleja.

t.2

Vierailija
8/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kokemusta hellepukemisesta pitkältä ajalta.

Ja ilman samalla sapluunalla on aina menty ilman ongelmia. Ei vauva pala lyhythihaisessakaan ja sortseissa jos sen pitää varjossa. Mä olen aina pukenut lapset niin kuin itsenikin.

Enkä mä nyt hyvänen aika kaikkien naarmujen pelossa lapsia liian kuumissa vaatteissa pidä:-O

ap

Vierailija
9/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ne estää lapsen jatkuvan rutinan hiekasta kengissä. Hiekka hiertää ikävästi paljasta jalkaa.

(kaikkea täälläkin pitää äiti-ihmisille selittää)

Vierailija
10/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi jotka on joskus saaneet muutaman naarmun ja kolmas jolla taidan alkaa ruveta pitämään kypärääkin päässä. Arvet tyttölapsella ei ole kivoja.

mulla on kokemusta hellepukemisesta pitkältä ajalta. Ja ilman samalla sapluunalla on aina menty ilman ongelmia. Ei vauva pala lyhythihaisessakaan ja sortseissa jos sen pitää varjossa. Mä olen aina pukenut lapset niin kuin itsenikin. Enkä mä nyt hyvänen aika kaikkien naarmujen pelossa lapsia liian kuumissa vaatteissa pidä:-O ap

Vierailija
11/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidillä oli rattaissa noin vuoden ikäinen lapsi jolla oli päällä collegepuku ja kun äiti alkoi nukuttamaan lasta peitteli hän lapsen makuupussilla ja laittoi vielä rattaiden kuomuun kiinni musta neulepaidan suojaksi.

Siinä sitten koko bussi kuunteli kun lapsi tuskissaan kitisi kuumuuttaan =/.

Vierailija
12/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aivan pilvistä ja näytti siltä, että alkaa sataa. Ilma parani kyllä päivän mittaan, lämpeni, eikä satanutkaan. Hellelukemia täällä pääkaupunkiseudulla ei kyllä ollut, ei ole ollut kai koko kesänä. Ehkäpä he muutkin olivat katsoneet säätiedotuksia, ei kovin kaksista säätä luvattu eiliselle.

Vierailija
13/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on helle ilma ja yli 20 astetta niin laitan lapsille t-paidan tai hihattoman ja shortsit sekä lippiksen. Kengiksi laitan lenkkarit tai toisenlaiset kesäkengät,mutta sinne tulee sukka väliin niin ei tarvii joka ulkoilun jälkeen jalkoja pestä kuitenkaan.Sukat voi vaihtaa jos ovat tosi hiekkaset. Jos on alle 20 astetta niin sitten ohuet pitkät hiusut yleensä on jalassa ja t-paita,mutta jos on viileämpi niin pitkähihainen.

Vierailija
14/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidillä oli rattaissa noin vuoden ikäinen lapsi jolla oli päällä collegepuku ja kun äiti alkoi nukuttamaan lasta peitteli hän lapsen makuupussilla ja laittoi vielä rattaiden kuomuun kiinni musta neulepaidan suojaksi.

Siinä sitten koko bussi kuunteli kun lapsi tuskissaan kitisi kuumuuttaan =/.

Tää on tätä ainokaisen äitien hysteriaa parhaimmillaan..

Vierailija
15/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on helle ilma ja yli 20 astetta niin laitan lapsille t-paidan tai hihattoman ja shortsit sekä lippiksen. Kengiksi laitan lenkkarit tai toisenlaiset kesäkengät,mutta sinne tulee sukka väliin niin ei tarvii joka ulkoilun jälkeen jalkoja pestä kuitenkaan.Sukat voi vaihtaa jos ovat tosi hiekkaset. Jos on alle 20 astetta niin sitten ohuet pitkät hiusut yleensä on jalassa ja t-paita,mutta jos on viileämpi niin pitkähihainen.

Me ei käytetä sukkia, kun ne on niin ahdistavan hiostavia, vaan pestään niitä jalkoja tarpeen mukaan, yleensä tosin vasta illalla ennen nukkumaanmenoa. Muistatteko omasta lapsuudesta sen ihanan vapauden tunteen, kun sai paljain varpain hipsutella nurmikolla? :)

Vierailija
16/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi jotenkin varoa itseään, ettei tule arpia:-O

Vähän väliä on nuorimmilla polvet auki, mutta musta on itse asiassa parempi, että menee polvet kuin housut, kun polvi paranee, housut on vaan pilalla.

Ap

sulla on kolme rauhallista lasta.Mulla on kaksi jotka on joskus saaneet muutaman naarmun ja kolmas jolla taidan alkaa ruveta pitämään kypärääkin päässä. Arvet tyttölapsella ei ole kivoja.

Vierailija
17/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellepäivinä ihan järkyttävän paljon päällä. Perustelut ei vakuuta, koska taustalla on selvästi se, että mammat pelkää lapsen palelevan, vaikka olisi 25 astetta lämmintä.

Mun kokemuksen mukaan aurinkoihottumakin häviää, kun vain altistaa ihoa auringolle.

ap

Minä ja minun lapseni pukeutuvat oikein ja kaikki muut ketjussa on täysin väärässä.

Entä aurinkoihottumasta kärsivät, saavatko edes he synninpäästöä pitkille hihoille ja lahkeille?

Vierailija
18/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sukat sandaaleissa. Olen aika käytännöllinen ihminen ja yleensä kannatan sitä mikä tuntuu hyvältä, mutta sukat sandaaleissa yksinkertaisesti menee yli.

Vierailija
19/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuikäiselle vauvalle kevyt ja ohut puuuvillainen kokoasu ja lierihattu. Varjossa oleilua. Jos ikää 10 v niin niille ei välttämättä enää vanhempi mahda mitään vaan kulkevat koko kesän maihinnousukengissä jos niikseen tulee.

Vierailija
20/38 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHUT paita, jottei kädet pala ja sukat sandaaleissa, koska muuten kivet hiertää. Ei todellakaan siksi, että lapselle tulisi muuten kylmä.

Ja 5-vuotiaalla saattaa olla farkut päällä, koska haluaa itse ne laittaa.

Tyytyväisinä lapset leikkivät eivätkä hikoile. Ylipäätänsä lapset nyt ovat "vaihtolämpöisempiä" kuin vanhemmat ja sopeutuvat lämpötilaan. Tärkeintä on juominen - se mikä eniten minua järkyttää on se, että lapsi on tuntikausia helteellä juomatta. Se kun on oikeasti vaarallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän