Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsivettä tihkua niin vähän että määrä vastaa lähinnä valkovuotoa?

Vierailija
02.07.2010 |

Koostumukseltaan aine vaikuttaa ihan eri kamalta...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta loppuraskaudessa valkovuotoa tulee aina vaan runsaammin ja se muuttuu vetiseksi. Lapsivedessä on punaisia hiutaleita.

Vierailija
2/9 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetistä raskausaikana ja lorahtelee samoin kuin lapsivesi.

Itselläni tosin vesi meni ihan hiljalleen tihkumalla loppuraskaudessa. Suihkusta tullessa ihmettelin miksi en saa alapäätäni kuivattua, mutta luulin vain suihkutelleeni emättimeeni vettä joka sieltä sitten valuskeli hiljalleen. Seuraavan aamuna lääkäri yritti tehdä lapsivesipunktion, mutta eipä ollut enää vettä mistä tehdä. Oli siis lorissut siellä suihkussa suurin osa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana enemmän tai vähemmän.

Olisi kyllä hyvä pystyä erottamaan se valkovuodosta, koska vauvalle tulee tukalat oltavat ilman lapsivettä. Mm. erityisesti uudelleensynnyttäjille voi käydä niin, että napanuora luiskahtaa emättimestä lapsiveden menon myötä.

Lapsivesi on hiukan punertavaa ja haisee suoraan sanoen lähes samalle kuin sperma. Naistenklinikalta neuvoivat pitämään sidettä ja katsoa siitä, millaista vuoro on: väri ja haju.

Sinänsä lapsivettä kehittyy raskauden lisää.

Esim. multa on seurattu lapsiveden määrää sen vähyyden vuoksi toisessa raskaudessani.

Vierailija
4/9 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tullut pieni reikä kalvoihin josta useamman tunnin tauolla tuli n. 1rkl nestettä kerrallaan. Lapsivedessä ei ole aina punaisia hiutaleita kuten joku kirjoitti, itse luulin pissiksi. Marssi polille tsekattavaksi, pakko tutkia onko vettä vai ei jottei vauva saa tulehdusta.

Vierailija
5/9 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai että vettä ei olisi tarpeeksi (ei luiskahda kun kavoissa on pienen pieni reikä esim ylhäällä, vettä tihkuu sananmukaisesti, eli paljon on vielä tallella) vaan ongelma on bakteerien pääsy suoraan vauvaan reiän kautta. Siksi on aina tarkistettava jos epäilet vettä tulleen.

Vierailija
6/9 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetistä valkovuotoa, jota välillä oikein lorahteli pöksyihin. käytiin ä-polilla joskus vkolla 36 tarkistuttamassa tilanne (luulin tosiaan että on lapsivettä), mutta ei siis ollut. muksu syntyi 37+6. synnytys alkoi lapsiveden menolla, sen kyllä erotti kun tavaraa oikein lorotti :)

Vierailija
7/9 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin kuitenkin varoiksi tarkastamassa ja sitä itseäänhän se oli. Käynnistettiin ja muksu syntyi viikolla 37.

Vierailija
8/9 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti kuopus syntymään niin että alkoi tihkumaan lapsivettä mutta luulin siis sitä valkovuodoksi. Kun sitä oli tihkunut pienen pieniä määriä pitkin päivää, niin illalla mulla syttyi lamppu että voisiko se olla lapsivettä...Soitin synnärille ja sanoivat että se voi ihan hyvin olla valkovuotoa mutta että voin tulla käymään että tekevät testin. Mulla rv silloin 36+3 eli sen takia en osannut yhtään ajatella että se on lapsivettä. Synnärille lähdin sitten ja silellä todettiin että se on lapsivettä. Vauva syntyi seuraavana aamuna :) Oli hiemna hölmistynyt olo kun esikoienen syntyi rv 42+1. Kaikki meni hyvin kuitenki vaikka tyttö oli pieni kun syntyi:)

Vierailija
9/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä ihmettelen tihuttaako lapsivettä vai onko tämä valkovuotoa. Vkoloppuna lähti limatulppaa osittain irtoamaan ja se vuoto oli silikonimaista ja venyvää limaa mutta sitten alkoi tämä veden tulo, mitä ikinä onkaan. Joka yö erityisesti kun on makuulla ja sitten nousee istumaan sängyn reunalle niin hulahtaa jotain. On ihan läpimäräksi menny alushousut jos ei ole ollut mitään suojaa. Nyt sitten olen yrittäny testata laittamalla siteen ja sen päälle talouspaperin, jotta näen meneekö vesi läpi. Ja tämä on siis ihan kirkasta mitä tulee sellaisella ruokalusikka pari tahdilla, ei haise mielestäni millekään. Ja päivällä toki vuotoa tulee myös mutta erityisesti huomaan tämän jos olen makuulla ja nousen ylös. Vain sellanen teelusikka siinä saattaa olla keskellä sellasta limatulpan kirkasta silikonimaista vuotoa välillä, joka ei siis mene läpi paperista toisin kuin tuo vesi. Mutta en todella tiedä onko siltikään lapsivettä. Netistä luin että voisi olla myös kalvoissa ylhäällä reikä ja sillon oireilla näin tälläisellä tihkumisvuodolla. Äippäpolille kun soitin kysyäkseni neuvoa oli kätilö sitä mieltä että ei se lapsivettä ole että varmasti pelkkää valkovuotoa. On kai se sitten uskottava että sekin voi ihan yllättäen muuttua pelkäksi vedeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme