kanin häkki koottu, aika upea on :)
Kommentit (15)
mutta musta toi sopii paremmin rotalle ja ehkä marsulle, mutta ei Kanille. Toivottavasti kani saa olla paljon/päivittäin myös vapaana.
Meillä on 3 rottaa ja heillä on ensin häkki joka 150cm pitkä, 60cm leveä ja 60cm korkea. Sen päällä on vielä toinen samanlainen häkki ja nippa nappa riittää. Olenkin pohtinut vielä kolmatta lisäosaa siihen.
saa olla vapaanakin. Tykkäsin vaan ajatuksesta että se on pyörillä niin ei tarvitse kumarrella ja nostella sitä boksia.
ap
Joko hän on tullut kotiin? Minkä rotuinen?
kääpiöluppa, valko-harmaa poikapupu.
Olisit saanut 10€ halvemmalla kotiin kuljetettuna http://www.zooplus.com/shop/rodents/cages/rabbit_cage/120_cm_cages/1456…
hankala minusta tuollainen korkealla oleva häkki kun kani ei itse pääse sisään ja ulos. Meillä kanit käyvät aina vapaana ollessaan omassa häkissään vessalaatikossa pissalla ja kakalla. Häkit on muutenkin meidän paikalla ollessa auki joten saavat mennä ja tulla mielensä mukaan.
mutta minä halusin tällaisen häkin. Meillä ei voi mennä ja tulla miten lystää koska meillä on myös koira.
ap
ha tyttö on toivonut kania synttärilahjaksi jo viime talvesta lähtien.
ap
on meilläkin koira, ei se kanien vapaana oloa estä. Kannattaa järjestää kanille vessalaatikko sitten häkin ulkopuolellekin jollei halua papanoita ja pissaa lattioille.
mutta minä halusin tällaisen häkin. Meillä ei voi mennä ja tulla miten lystää koska meillä on myös koira. ap
mutta kanin häkin sijoituspaikka on sellainen, että sen on hankalaa hypätä häkkiin suoraan lattialta vapaana ollessaan - eli häkki on vähän korkeammalla. Me ratkaistiin ongelma siten, että kani sai "portaat" lattialta häkin ovelle. Ja toisaalta, oppivathan kanit, jopa kääpiölupat, kuulemma, hyppimään korkeitakin hyppyjä, kun treenaavat.
Mutta tosiaan, kani tykkää kyllä vapaana olosta, joten kannattaa pitää mahdollisimman paljon vapaana. Meillä on kaksi kissaa, jotka joskus riehuvat rajustikin, ja kaksi lasta, jotka eivät välttämättä osaisi ja muistaisi varoa kania, joten se ei saa olla ihan miten ja missä sattuu vapaana, vaan sille on rajattu oma alueensa. minä tilasin appiukolta mittatilaustyönä portin keittiön oviaukkoon, ja kani häkkeineen päivineen saa olla siellä vapaana yötä päivää. Meillä tämä on todettu toimivaksi ratkaisuksi.
näin ollen huoneen koko on 3 neliötä???? Vaikka siel olis sänky jonka ottaa pois tosta niin ei huoneen kooksi jää siltikään kun noin 4,7 neliötä???
tosi pieni häkki kyllä kanille olkootkin että on kääpiöluppa
Kanit ovat älykkäitä, ne ystyy opettamaan sisäsiisteiksi eli tekemään tarpeensa laatikkoon, kuten kissat. Itsellä kokemusta kahdesta lemmikkikanista (tosin eri aikaan), molemmat oppivat viikossa sisäsiisteiksi, eivät tehneet tuhojaan ja olivat muutenkin erittäin valloittavia tapauksia.
http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakit_aitaukset/kanin_hakit/143023
ap