Mitä kuntosalilta löytyy rytmitajuttomalle?
Ajattelin hankkiutua tauon jälkeen kuntosalin jäseneksi. Sitten viime käyntieni on tullut tosi paljon uusia tunteja, mutta mikä niistä sopisi rytmitajuttomalle? En pysy tahdissa jos on askelkuvioita ja pitää sovittaa tekemisiä musiikin mukaan? Aiemmin olen käynyt bodypumpissa, siitä tykkäsin tosi paljon ja ihan vaan salilla. Suositelkaa jotain muutakin!?
Kommentit (5)
kuntosali tietysti.
Mielestäni ei ole edes kyse kuntosalista jos jumppatunneista puhutaan, hieman harhaanjohtava tuo otsikkosi
on vain lyhyt askellusosuus, ja yleensä se on vielä tosi helppo. Suurin osa ajasta on lihaskuntojumppaa, jossa ei ole askelsarjoja. Tämän tyylistä jumppaa voi olla eri nimillä.
Itse ainakin oon pärjännyt niissä :) Muuten mikään kuntosalia lukuun ottamatta ei olekaan luonnistunut. En edes harkitse minkään Elixian tai vastaavan jäsenyyttä, kun en niitä jumppia kuitenkaan hyödynnä.
-siinä se ohjaaja huutaa tahdin, ykkösillä, kolmosilla, nelosilla vai hiiiiidas. Ei siinä rytmitajua tartte. Musiikki on ihan mukava lisä. Askelkyykyissä on vissiin ne ainoat askeleet, eli niitä ei voi askelsarjoiksi sanoa.
En kertakaikkiaan pysty liikkumaan missään ryhmissä, ei pumppeja, ei zumbaa, ei mitään missä on alkeellisimpiakaan askelkuvioita.
Kaikki keskittymiskykyni menee vain siihen miettimiseen, että mihin suuntaan pitää mennä, miten kummassa muka nämä jalat pitäisi olla ja pitäisikö tässä pystyä samalla muka käsilläkin jotenkin huitomaan??? jne... Itse pääasia, eli liikkuminen kärsii kun tajuan askelkuvion vasta siinä vaiheessa kun muu porukka on jo siirtynyt seuraavaan.
Eli minä treenaan kuntosalin laitteilla, ei ryhmäliikuntaa minulle, kiitos! Jalkaprässillä kun vetää edestakaisin, niin eipä tarvi paljon kuvioita miettiä ja jopas tehoaa mukavasti ;D