^^^Pitkään tuhtaavien heinäkuu^^^
Kommentit (70)
Kiitti uudesta pinosta Sofi! Toivotaan plussaa vastoinkäymisten vastapainoksi!
2poj@näiti: Mä yritän välttää buranan käyttöä parhaani mukaan, en muista vaikuttiko se ovulaatioon vai kiinnittymiseen, mutta Panadol olis kuitenkin meille tuhtaajille parempi. Olen myös allergialääkkeen käyttöä yrittänyt parhaani mukaan välttää (heinäallergia). Minäkin uskoisin mieluummin ohjetta kuin lääkäriä.
Aika outo tuo Cb:n testi, jos voi tehdä aamustakin. Mulla ei kokemusta siitä, kaikissa muissa tosiaan sanotaan, että aamupissa antaa väärän tuloksen... en ehkä kuitenkaan aamusta sitä tekisi, vaikka niin sanotaankin.
ON: Olipas kaikkien aikojen ovulaatiokivut eilen oikealla puolella. En oo ennen näin kipeä ollut! Hyvä, kun kävelemään pääsi. Yhdyntäkin sattui munasarjaan, mutta pakko oli hyödyntää ovis! Toivottavasti olisi hyvä merkki tuo kipu, että olisi oikein komea munasolu irronnut ja hedelmöitys tapahtunut! Finnit oli muuten oikealla puolella naamaa myös! =)
- Ennuli -
kp 17
2pojanäiti: ompas teilläkin vastoinkäymisiä! Mutta eikö oo hyvä, että mahdollisia vikoja löytyy ja niitä päästään hoitamaan! Toivotaan, että vitamiinit auttavat miehellesi! Ja tosiaan pahoittelut siitä tädin tulosta..
Ennuli: Ai säkin kärsit mega-oviskuvuista, sama täällä.. Yritä siinä nyt rennosti ottaa ja olla ajattelematta asiaa, kun koko alaruumis on äärimmäisen kipeä.. Noh, pidetään peukkuja Ennuli, että sulla oli oikein komea munis, joka hedelmöittyy parhaillaan..;)
Sofi, joka painuu pihalle nauttimaan lämmöstä.. Jos noilla auringonsäteillä olis jotain vaikutusta..
btw: huomenna alkaa tikuttelu, mutta en kuitenkaan sitä aamuisin tee.. Mutta ohjeessa sanotaan, että 4tuntia pissimättä, helpommin sanottu kuin tehty näillä helteillä..:)
Heissan,
En tiedä saanko vielä varsinaisesti liittyä joukkoon, kun meillä on menossa vasta yk 3, mutta huomasinpa vain tuon kommentin CB:n ovistestistä. Olen aina tehnyt sen itse aamuisin.. eikä ollut tullut mieleenkään että jossakin testissä ehdottomasti kiellettäisiin ovistestin teko aamuvirtsasta. Mihinköhän se kielto perustuu, osaatteko kertoa?
Missään testissä ei varsinaisesti kielletä tekemästä testiä aamulla, mutta sitä ei suositella, koska lh-hormonia ei erity aamuisin.. Siksi ovistestit suositellaan tehtäväksi 10-20 välillä.. Näin olen jostain lukenut ja siksi ihmetellyt tuota cb:n ohjetta..
Sofi
Ok, kiitos kommentista - hassua tosiaan, mä en ole moiseen ohjeeseen törmännyt missään, mutta en tietty ole käyttänytkään mitään muita ovistestejä kuin CB:n, joten ehkä sitten loogista näin. En vaan oikei käsitä, että miksei LH-hormonia erittyisi aamuisin.. luulisi, että ovikseen liittyviä hormoneita kuitenkin on, kellonajasta riippumatta, silloinkun ovis on lähellä. Outoa!
Kiitokset sofille uudesta pinosta.. Kohta varmaan pääsetkin mun tietoja päivittelemään!
ON: En olekkaan juhannuksen jälkeen päässyt/ehtinyt kirjoittelemaan. Tultiin reissusta ja samantien sitten lähdettiin uuteen reissuun pohjoiseen mökille. Mulla oli sielläkin kone mukana, mutta siellä oli niin hidas yhteys etten kehdannut alkaa itse mitään kirjoittamaan, koska se teksti olisi voinut hävitä tuhkana tuuleen kun sitä olisi tänne yrittänyt lähettää. Olen kuitenkin käynyt lueskelemassa mitä te olette kirjoitelleet!
Pahoittelut niille joilla on menkat alkaneet! Ainakin eemariina, 2poj@näiti ja Inkeri
Silvia: Mulle on ainakin lääkäri sanonut että muutamien päivien heitot "sallitaan".. Mulla on yleensä kierto 28 pvä, silloin tällöin on saattanut tulla muutamien päivien heittoja suuntaan tai toiseen.
2poj@näiti: Toivottavasti olisi apua tärppäämisen kanssa kun/jos miehen testosteroniarvot saadaan kohdilleen!
Kiva Asteri että poika on kasvanut eikä lisähappeakaan enää tarvita :) Tsemppiä jatkoon!
Sofi: Toivotaan sulle nyt erityisesti sitä plussaa! *hali*
Niin ja omaa napaa vielä.. Mökillä tein lauantaiaamuna apteekin oman testin.. Testiaikana ei mitään mutta n. 20min kuluttua alkoi ilmestymään selvä viiva. Ja siitä syntyi roskisplussa, täysin selvä! En ole koskaan kyseisellä testillä saanut tuollaista :/ Eilen olisi pitänyt alkaa vuoto, mutta alkoi pelkkä tiputtelu, eikä sitäkään tule juuri mitään!
Ajattelin että viimeistään tänä aamuna sitten hanat aukeaisi mutta ei vieläkään. Ihan haaleasti vaan jäi paperiin tuota tiputtelua. Niin eikä ole yhtään menkkakipujakaan!? Mutta uskoisin kuitenkin että vuoto on alkamassa, koska minulla jo tiputtelee. Näinhän minulla aina alkaa ennen kunnon vuotoa, eli uskoisin että se kunnon vuoto on sieltä vielä tulossa! Tuskinpa tuo poissa pysyy kun kerran on jo melkein täällä!
Nelli kp 30/28 (varmaan kyl vaihtuu tänään vielä kp1)
Sofi: mulla ei yleesä oviskivut tunnu juurikaan, limoista (tai ovistestistä) olen lähinnä ovista bongannut, joten siksi nämä viime keskiviikkoset oviskivut (kun ei melkein kävelemään meinannut päästä) oli todella poikkeukselliset. Voisikohan Terolut jotekin voimistaa ovista...? Tiedä häntä... Toivottavasti oli tosiaan hyvä merkki tuo kivulias ovis! =)
Nelli: sullapa on jännät hetket! Toivotaan, et vuoto loppuu tohon tiputteluun! Pidähän meidät ajantasalla tilanteestasi!
Asteri: kiva kuulla kuulumisista! Tsemppia vauvan kanssa!
Tinzu09: Kiva, että haluaisit tulla meidän pinoon jutustelemaan. Luulen kuitenkin, että saat parempaa vertaistukea muista pinoista, sillä kuten otsikkokin sanoo, tässä pinossa on jo pitkään yritetty omaan vauvaa, joten juttumme saattavat olla todella epätoivoisia ja katkeria välillä.
ON: Enää n. 1,5 kk edessä ekaan inssiin! Hui, kyllä tämä aika meneekin nopeasti! Isännän pitää lähiaikoina käydä inssiä varten verikokeessa.
- Ennuli -
kp 21
Kiitos tsempistä Sofi ja Nelli! :)
Täti tosiaan saapui lauantaina. :/ Kirjoitin tuonne kesäkuun pinoon, kun en huomannut tätä uutta pinoa. Kierto vaan lyhenee...Nyt oli 25 tai 26... :0 Nyt en ymmärrä... Onko hormoonit menneet aivan sekaisin...? Kuitenkin ovisplussa tuli kp 14. Mutta kp 15 oli jo ihan kuivaa. Etsin tietoa netistä pari päivää sitten tuosta kierron lyhentymisestä ja yksi syy olisi se ettei munis puhkea tai sitten ei toimi kunnolla. Tai enteilee vaihdevuosia..?? Ei kai nyt vielä kun olen 36-vuotias. Koskaan ei nimittäin ole ollut noin lyhyt kierto! Kyllä se minimissään on ollut se 28 päivää. Laparoskopiasta on nyt 6 kk aikaa, joten olisikohan endo alkanut taas oireilla, epäilen. Ainakin menkkajomotukset/kivut alkoivat viime kierrossa jo kp 18, aikaisemmin siis kun ennen. Todella ärsyttävää kun ei tiedä mitä tässä oikein nyt on tapahtumassa... Kun ei jaksaisi taas gynellekään lähteä. Siis kierto pysyi tuon 5kk lapan jälkeen samoissa lukemissa ja nyt 6kk jälkeen alkoi menemään sekaisin. Vai onko estrogeenin vähyyttä? Sitäkin epäilin, koska ovis oli normaalisti kp 14 ja sitten luteaalivaihe oli lyhyt. Kuukautisetkin ovat nyt aika niukat.
No mutta, olen katsellut nyt netistä vyöhyketerapiasta tietoa ja homeopatiasta olen etsinyt myös. Jompaa kumpaa aion piakkoin kokeilla. Riippuu nyt vähän siitä ovatko kaikki nyt lomalla heinäkuussa vai eivät.
Mutta tällaisia ajatuksia. Pahoittelut omanapaisuudesta.
Kp 3/25-27
Unohdin kommentoida 2poj@näidin aiempaa viestiä, joten tässä lisäys edelliseen viestiini...
2poj@näiti: Voiko siihen miehesi alhaiseen testosteroniin muuta apua olla kuin sinkki? Esim. Testosteroni-hormoni? Vaikuttaako se alhainen testosteroni suoraan simppojen laatuun vai miten se ilmenee?
Harmi, että sullakin kierto heittelee. Se ottaa kyllä pannuun, tiedän tunteen! Mullakin tuli viimeksi megalyhyt kierto (24 pv) Terolutista huolimatta!
En muista, kuka kyseli vyöhyketerapiasta ja parhaasta hoidon ajankohdasta kierron aikana. Mun terapeutti sanoi, että periaatteessa ei ole väliä koska hoidetaan, mutta toisenlaistakin kommenttia olen lukenut netistä. Kuitenkin esim. kuukaustisten aikana käsittely voi olla vähän kivuliaampaa kuin muutoin, joten silloin ei ehkä ole paras mahdollinen ajankohta...
- Ennuli -
Kyllä varmaan testosteronihormoni auttaisi paremmin, mies ajatteli vaan kokeilla ensin sinkkiä. Lääkäri ehdotti jotain sellaista testosteronilaastaria, mutta mies ei ole vielä käynyt uudestaan lääkärissä kun on vähän tästä pyörällä päästään. Mutta pitää varmaan yrittää passittaa mies uudelleen lääkäriin. Luulen, että tuo vaikuttaa jollain tasolla simppojen laatuunkin. Ja ainakin sillä tavalla ettei huvita; esim. näin: ensin huvittaa ja sitten jossain vaiheessa kesken kaiken huvittaminen loppuu ja sitten saattaa taas palata (siis kesken puuhailujen). Miehellä on ollut myös tuon alhaisuuden takia päänsärkyä, heikkoutta ja voimattomuutta. Että ei taida ihan pienestä asiasta olla kysmys... :( Mutta täytyy nyt katsoa miten tämä juttu etenee.
Taidan heti tänään soittaa sinne vyöhyketerapiaan.
Eilen illalla alkoi kunnon vuoto.. Ja kamalat kivut :/ Tulis edes pelkkä vuoto, miksi hiivatissa pitää aina olla niin kamalat tuskatkin?! Vituttaa toi menkkojen alkaminen tarpeeksi ilman niitä kipujakin :(
Saat sofi kunnian päivittää sitten kun ehdit:
Nelli yk 25
iät: 26 v. mies 32 v.
Toiveissa toinen lapsi, mulla tyttö 06/05, miehelle ensimmäinen.
1. IUI 03/10 + alk.rask.km 4+4,
2. IUI 04/10 -,
3. IUI 05/10 -
Yksi inssi vielä syksyllä
Jaa se on sitte puolet menossa jo yk kakkosella alkavasta.. Pelkään pahoin että joudutaan vielä kolmosella alkaville yrityskierroille ennen tärppiä!
Mä vaihdoinki tuon viime inssin lopputuloksen negaksi kemiallisen sijaan.. Tein tuossa eilen kun oli niin kummallinen olla tämän kropan kanssa vielä testin ja se näytti just samaa mitä viime kierrossa! Piti sitte miehenki pissalla se hiivatin testi kokeilla ja se sai samanlaisen hailu viivan. Eli eiköhän se viime kertanenki inssi ollu täys nega eikä kemiallinen! Ja noi käyttämäni testit jostain ihan syvältä :D
Nelli kp2/28 (enää kuukausi seur. mahd. inssiin)
Ihanat helteet hellinyt meitä..:) Vähän harmittaa olla koko kesä töissä, mutta eiköhän tämä tästä.. Ainakin pääsin vuorotöistä pois, sekin on jo jotain..:)
Nelli, päivitetty on tiedot! Ihan peestä, että joudut vielä kivutkin kärsimään, se täti on ihan riittävä kärsimys itsessäänkin..:( Positiivista ajattelua, enää kuukausi uuteen inssiin, eikös oon se sanontakin, että NELJÄS kerta toden sanoo..;)
Mitkä testit sulle antaa noin ihmetuloksia?
Asteri, oikein kiva, että tulit kertomaan kuulumisia!! Hienosti poika on kasvanut ja loistavaa, ettei oo tarvinnut enää happea tai muita hoitoja pahemmin.. Onnea vauva-arkeen teille jo näin etukäteen!
Ennulillakaan ei oo enää pitkä inssiin! Ei kyllä mitään hajua vaikuttaako terolut ovikseen, mutta peukkuja, että kivulias ovis on teille tuottoisa..:)
2pojanäiti, siksihän meillä on tämä pino, että saa välillä hyvinkin omanapaisesti purkaa tuntojaan! Eli älä välitä siitä, päinvastoin hyvä, jos tänne purkaminen auttaa ees jotenkin!
Harmi, että toi kierto noin lyhenee..:( Voisiko endo vaikuttaa kiertoon lyhentävästi, oon aina luullut että päinvastoin pidentää kiertoa?! Kävin itsekin viime vuonna vyöhyketerapiassa eli suosittelen sitä, sillä on hyvä rentouttava vaikutus, vaikkakaan meille se ei tuonut sitä toivottua tulosta..
Omaa napaa: On muuten ihanan selkeä toi cb:n digitaalinen!! Ei tarvi arvuutella ja käännellä ympäriämpäri eri valossa..:)
Vielä ei oo hymynaama mulle hymyillyt, mutta odottelenkin sitä vasta tänään tai huomenna.. Clearbluen nettisivuilla oli kyllä, että testin voi tehdä aamuisinkin, mutta päätin kuitenkin tehdä sen aina iltapäivisin..
Nämä loma-ajat ovat näköjään vähän hiljentäneet porukkaa, käykäähän nyt ilmoittelemassa aina välillä kuulumisia! Vaikka itsekin hyvn vähän iltaisin sisällä, pääasiassa pitää nauttia ulkona auringosta! Näin töistä sitten ehtii kirjoitella..;)
Sofi
Eli uusi vanha yrittäjä. Kohta kaksi vuotta takana kaksi kemiallista tässä matkalla. 2,5v tyttö kotona kuuntelee TI-TI nallea joten toista hirmusti toivottaisiin.
Toivottavasti tänne porukkaan mahtuu yksi kuumeilija.
Eilen oli niin omanapainen viesti että unohdin Ennulilta kysellä tuosta miehen verikokeesta ennen inssiä.. Eli minkä verikokeen ne oikein mieheltäsi ottavat? Meiltä ei ole mieheltä otettu yhtään mitään verikokeita.. Sillä minua kiinnostaa tietää
Toivottavasti saat 2poj@näiti vyöhyketerapiasta apua kiertoon..
Kiitti Sofi päivityksestä. Prisman pregent stickillä saan aina tulemaan testiajan sisään himmeän (ja mun silmiin siinä on väriäkin) viivan. Apteekin omista ei kuitenkaan ole pahaa sanottavaa.. sillä sain kuitenkin testiajan jälkeen sen selvän viivan, eli sitä ei lasketa. Mutta ei noi toiset testit kyllä testiajan sisään sais antaa minkäänlaista viivaa.
Mä oon Sofi kans harkinnut tuota cb:n digitaalista. Viime kiertoon olin jo ihan tosissani ostamassa sen, koska teki mieli tietää miten se ovis tulee nyt kun ei ollut irrotuspiikkiä käytössä. Aikaisemmin olen ovuloinut ilman piikkiä, mutta ajattelin että jos nyt on kroppa mennyt sekaisin ettei enää osaa ovuloida ilman sitä piikkiä. En sitten kuitenkaan ostanut sitä, koska ajattelin että se ovis tulee jos tulee ja jos ei tuu niin en sille mitään voi :) Ja me nyt miehen kanssa harrastellaan niin usein seksiä että sen vuoksi en sitä tietoa tarvitse.. Meillä taitaa olla vielä kuherruskuukausi menossa :D
Tervetuloa Suttu mukaan joukkooon (välillä synkkään). Kyllähän tänne mahtuu lisää porukkaa purkamaan tunteitaan!
ON: Vuoto ja kivut jatkuu! Ja pelkään elokuun alkua jolloin seuraavat menkat pitäis alkaa! Silloin siis saisi sitä viimeistä inssiaikaa varailla, mutta koska meillä menee aivan elokuun alkupäiville se, niin pelkään että siellä ollaan vielä kesälomilla eikä meille löydy aikaa :( Mutta senpä näkee sitten.
Ja toivoisin että mulla myöhästyy seuraavanki kerran päivällä menkat! Jos kierto pysyy 28 tämän kierron niin ovis osuu inssissä sunnuntaille, mikä on juuri kaikista huonoin mahdollinen päivä :( Ekassa inssissä mulla oli maanantaina ovis ja samanapäivänä tehtiin inssi.. myöhemmissä kahdessa on ollut sitten lauantaina ovis ja perjantaina inssi. Silloin ekan inssin jälkeen sen km:n vuoksi siirtyi kierto niin että ovis alkoi osuun lauantaille ja olen pelännyt tätä että koska menkat myöhästyy päivän ja ovis meneekin sunnuntaille!
Nelli kp 3/28
Lomalla ollaan, niin sillä on nyt vähän kirjottelu jäänyt...
Tervetuloa Suttu, mukaan mahtuu! Toivottavasti et kauan viivy tässä pinossa....
Kaikille tädin kohdanneille TAAS pahoittelut...
Täällä on vähän pidempi kierto tulossa, mutta muistaakseni ovis tulikin päivän pari myöhässä. Tuhrut jo alkanut, että menkat alkaa huomenna tai perjantaina. Ja sitten ei kun taas soitellaan sitä aukkariaikaa....
Tinttis
Pahoittelut tädistä Nelli! :(
Kiitos paljon tsempeistänne! :) Ne tuovat kovasti lohtua tähän tilanteeseen ja auttaa jaksamaan eteenpäin. :)
Soitin tänään sitten homeopaatille. Ajattelin koittaa ensin sitä (tulee halvemmaksikin kun vyöhyketerapia). Minun harmikseni hän tulee työmatkalta vasta ensi viikolla, mutta soittaa minulle päin ensi viikon puolivälissä. Joten jospa tämä "solmu" tästä vähitellen alkaisi aukeamaan. :)
Ja mies syö nyt vitamiineja (sinkki, seleeni, kromi, e-vitamiini) ja L-arginiinia (lisää siittiöiden määrää, piristää ja poistaa myös nestettä). Nuohan ei mitään lääkkeitä ole, mutta koitetaan ensin noilla.
Aurinkoista viikonloppua! :)
kp 6/25-27
-2poj@näiti, Pääkaupunkiseutu
-Itse 36v., mies 42v. Lapset 07/05 ja 06/09
-Yritystä 08/07 alkaen. Kolmas toiveissa.
-Endometrioosiepäily 2009, tutkimuksiin 11/09, tähystys + putkien aukiolotutkimus 01/10 -> lievä endo poistettu ja putket ovat auki.
-Miehellä todettu alhainen testosteronitaso 07/10.
Voi tinttis... Kun nyt saisit sen aukkariajan ja pääsisit asioissa näin ollen eteenpäin!! Kovasti on täällä peukut pystyssä!
Ja näköjään 2poj@näidillä lähestyy 3 vuoden rajapyykki :( Jospa se alkais viimein tärppi käymään sitten kun miehen arvot nousee kohdilleen! Kyllä tuo 3 vuotta on jo ihan liian pitkä aika..
Itelle ei mitään. Tänään on hiukan työjuttuja ja sitten on lomaa vielä tämän kuun loppuun saakka..
Nelli
2pojanäiti, käänsin teidän kuopuksen syntymäajasta luvut toisinpäin.. Eikös hän kuitenkin -06 syntynyt ole..:)
Tuo miehesi syömä l-arginiini kuulosti sen verran mielenkiintoiselta, että pitipä heti googlettaa..
3vuotta tosiaan tuntuu liian pitkältä, mutta eiköhän teille se plussa muutamassa kuussa tule, kun kaikki vitamiinit ja homeopatia alkaa vaikuttaa!:)
Nelli: Ei meilläkään ovistestin tarve ole kiinni puuhailun määrästä..;) LÄhinnä sen takia haluan tikutella, että sais jotain "todistusaineistoa" oviksen tapahtumisesta! Eipä hymyillyt testi mulle eilenkään, tänään sitä jo kovasti odottelen, kp:t tänään 17..
Suttu: Tervetuloa joukkoon! Saiko teillä esikko aikansa millaisella aikataululla, jos saa kysyä? Pitkä aika teilläkin takana, tuo 2 vuotta alkaa oleen meillä kaikilla lähellä tai jo ohitettu..:(
Tinttis: kurja, jos se täti sieltä pyyhältää, mutta positiivista, jos homma etenee aukkarin muodossa! Mä inhosin tuota koetta, mutta toisilla se ei ole tuntunut kovin pahalta..
Terveisin taas Sofi
Muisti on hyvä, mutta lyhyt.. Aattelin avata uuden kuun kunniaksi uuden pinon ja siinä samassa unohtui, mitä vanhassa pinossa olikaan..
2pojanäiti: ilmeisesti buranan käyttö vaikuttaa ovulaatioon eli munasolun irtoamiseen, mutta tietoa ei oo, olisko silläm vaikutusta kiinnittymiseen.. Mutta jos pitäis jompaa kumpaa uskoa, niin uskoisin enemmän lääkkeen ohjetta kuin lääkäriä..
Ovista odotellessa ja luin tuon cb:n digitaalisen ohjeita.. Siinä sanotaan, että testin voi tehdä koska tahansa, niin tarkoittaako se aamustakin?? Kaikissa muissa ovistesteissä on lukenut, että ei aamusta..
Aurinkoisin terveisin Sofi
p.s. perheessä/suvussa on ollut viime aikoina monen monta vastoinkäymistä, että plussa tosiaan tulisi tarpeeseen!!