Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani lähes 5v saa ihme kohtauksia!

Vierailija
01.07.2010 |

Mikä neuvoksi. Keskimmäinen lapseni, poika, joka täyttää pian 5 vuotta osaa olla välillä ihanan hellyyttävä. Sanoo "äiti, rakastan sinua" ym. Halailee. Sitten yks kaks on uskomattoman tuhma, kaupungilla saattaa huutaa "Vihaan sinua äiti", "en rakasta sinua enää". Saa hävetä silmät päästä hänen käytöstään. Meillä on kotona tiukka kuri, eikä tuollaista käytöstä suvaita. Puhumme asiasta ja hän lupaa olla kiltti ja pyytää anteeksi. Seuraavana päivänä saattaa heittää hiekkaa/kiven naapurin pienen lpsen päälle /(3v). Taas torutaan, pidetään puhuttelu, mennään naapuriin pyytämään anteeksi. Poika itkee ja lupaa ettei koskaan enää tee mitään. Seuraavana päivänä sitten taas saattaa nimitellä minua, on uskomattoman villillä päällä ym..

Kuitenkin joka päivä myös suukottelee minua paljon, tulee syliin, halailee, lepertelee.. ym. Huomiota annan kyllä tasapuolisesti kaikille lapsille. Ollaan kotona, meillä on 3kk kesäloma. Mutta välillä huolettaa mitä tämä on? Toivottavasti menee ohi pian. Onko tämä sitä uhmaa? Meidän esikoisella (tyttö) ei tällaista ollut. poika nukkuu vielä päivittäin pitkät päikkärit, tarvitsee niitä. Olen aika neuvoton välillä!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on. Ja helpolla oot päässy, kun nyt vasta on alkanut. Meillä alko jo 2 vuotiaana. Ja nyt kun on viis, on vähän helpottanut...

Vierailija
2/11 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan normaalilta tuon ikäisen käytökseltä, ehkä hieman ylivilli tapaus vain ei sen kummempaa :) Koita tarjota tarpeeksi virikkeitä ja mielekästä puuhaa, ettei ala tuhmuuksiin tekemisen puutteesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä neuvoksi. Keskimmäinen lapseni, poika, joka täyttää pian 5 vuotta osaa olla välillä ihanan hellyyttävä. Sanoo "äiti, rakastan sinua" ym. Halailee. Sitten yks kaks on uskomattoman tuhma, kaupungilla saattaa huutaa "Vihaan sinua äiti", "en rakasta sinua enää". Saa hävetä silmät päästä hänen käytöstään. Meillä on kotona tiukka kuri, eikä tuollaista käytöstä suvaita. Puhumme asiasta ja hän lupaa olla kiltti ja pyytää anteeksi. Seuraavana päivänä saattaa heittää hiekkaa/kiven naapurin pienen lpsen päälle /(3v). Taas torutaan, pidetään puhuttelu, mennään naapuriin pyytämään anteeksi. Poika itkee ja lupaa ettei koskaan enää tee mitään. Seuraavana päivänä sitten taas saattaa nimitellä minua, on uskomattoman villillä päällä ym..

Kuitenkin joka päivä myös suukottelee minua paljon, tulee syliin, halailee, lepertelee.. ym. Huomiota annan kyllä tasapuolisesti kaikille lapsille. Ollaan kotona, meillä on 3kk kesäloma. Mutta välillä huolettaa mitä tämä on? Toivottavasti menee ohi pian. Onko tämä sitä uhmaa? Meidän esikoisella (tyttö) ei tällaista ollut. poika nukkuu vielä päivittäin pitkät päikkärit, tarvitsee niitä. Olen aika neuvoton välillä!

Eli et hyväksy tuollaista käytöstä. Ja viet asiat loppuun asti etkä tyydy vaan voivottelemaan että kuis sä nyt noin.

Vierailija
4/11 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo ikäkin on sitä, että välillä ollaan isoa poikaa, osataan käyttäytyä ja seuraavassa hetkessä taas kaikki unohtuu. Kyllä menee ohi, nyt vaan pitkää pinnaa. Paljon kehuja silloin, kun käyttäytyy hyvin (ettei sitä pidetä itsestäänselvyytenä), muuten saa huomiota vain käyttäytymällä huonosti.

Vierailija
5/11 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoja vaatii, aina ei pinna kestä ja tulee lauottua tyhmyyksiä suutuspäissä itsekkin. Mutta aina pyydän anteksi ja halataan lopuksi.

Menisi vain nopeasti ohi tämä vaihe!

Vierailija
6/11 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toimin ihan samoin kuin ap. EIköhän niistä hyviä poikia tule..meilläkin tuo lepertely, halailu ja rakkaudentunnustus sekä yhtäkkiä tuhmaa käytöstä ja sen jälkeen katuu..kaikki täsmää

Vierailija
7/11 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi järkyttävin vaihe alkoi vähän ennen kuin täytti 6 v, eli vuodenvaihteessa. Nyt uutena on tullut että heiluttelee nyrkkiä mun naaman edessä kun oikein suuttuu. Mistä lie oppinut, ja kai se silläkin jotain rajoja testailee. Mun poika tosin purkaa uhmaansa vain muhun, ei muihin lapsiin kiusaamalla (=heittelemällä kiviä päälle yms) eikä muihin aikuisiin. Vain ja ainoastaan minuun. On välillä kestämistä..

Vierailija
8/11 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika, ja nimenomaan poikalapsi, saa myös tämän äidin helisemään käytöksellään! Välillä tuntuu, että poika ei ole ihan terve. Välillä taas tuntuu, että äiti ei ole ihan terve, kun meno on välillä aikas hulvatonta =). Meillä poika vasta täyttää viisi syksyllä, joten Onnea, taidat jo olla lähempänä maaliviivaa...Mut ihana kuulla, että toisetkin taistelevat näiden "hullujen" monitoimimiesten kanssa =). Hyvää, pitkähermoista kesää - ja viilentäviä pulahduksia myös!

Vierailija
9/11 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luonteeltaan vahvatahtoinen ja temperamenttinen. Tuntee kaikki tunteet täysillä - vihaa kovasti ja rakastaa lujasti. Uhmaiässä sitten saa vääntää vielä enemmän.

Vierailija
10/11 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tilanteessasi onnellinen.

Sen sijaan minun 5-vuotiaani hajottaa tavaroita, paiskii kaikkea käsiensä lähellä olevaa seinille, lyö, potkii, kiljuu niin kovaa että kuulo vaurioituu, vetää herneen nenään lähes kaikesta, uhkaa tappaa kaikki, kykenee tekemään kaiken myös yleisellä paikalla. Lähes pari vuotta mennyt tällä tahdilla.

Välillä se taas halii ja rakastaa.

Esikoiseni oli HIEMAN toisenlainen tuossa iässä.

Vierailija
11/11 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tilanteessasi onnellinen.

Sen sijaan minun 5-vuotiaani hajottaa tavaroita, paiskii kaikkea käsiensä lähellä olevaa seinille, lyö, potkii, kiljuu niin kovaa että kuulo vaurioituu, vetää herneen nenään lähes kaikesta, uhkaa tappaa kaikki, kykenee tekemään kaiken myös yleisellä paikalla. Lähes pari vuotta mennyt tällä tahdilla.

Välillä se taas halii ja rakastaa.

Esikoiseni oli HIEMAN toisenlainen tuossa iässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi