Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko mä liian vaativa?

Vierailija
01.07.2010 |

Oltiin lasten kanssa miesystäväni mökillä, ja joka kerta, kun pyysin miesystävää tekemään jotain, esim. siivoamaan rannasta ajopuita ja muuta roskaa, jotta lapset voisivat uida turvallisesti, alkoi kaamea valitus. "Mikset sä mee kahlaan ja kerää ite jäkä jäkä jäkä.." Koko sen ajan kun se veneellä niitä keräsi, piti olla naama norsunveellä ja jäkättää, eikä voinut kuunnella edes kun yritin sanoa, että tuolla näkyy yksi, mutta sinne ei veneellä pääse. Vasta kun karjuin niin että varmaan naapureillakin meni paskat housuun, tajusi, että turha sinne on soutaa..

Samoin kun sisälle tuli tukkimiehentäitä, ja pyysin viemään ulos, alkoi heti valittaa, että mikset itse vie..

Juhannuksena erehdyin sanomaan, että sipsejäkin olisi oikeastaan voinut ostaa, siitäpä alkoi valitus, että tuolla on perunoita, ne ajaa saman asian.

Mies ei syö sian kokolihaa(jauhelihapihvejä yms. syö kyllä), mutta päätin, että tällä kertaa koko porukka syö samaa ruokaa, kyllä se pikku pala kyljystä menee varmasti muun seassa. Vaan heti alkoi valitus, "eihän tätä voi edes leikata", ja kun huomautin, että ei sulle sitten mun laittamat ruuat kelpaa, alkoi valitus, että "aiotko sä nyt pilata koko ruokailun".

Muutenkin joka kerta ruoan laitosta puhuttaessa alkaa aina sama virsi "Tästä lähtien minä ostan vaan x-tra-lenkkiä, se on aivan yhtä hyvää, ei ole muuhun varaa." Tai "hernekeittoakin voi syödä suoraan purkista, ei tarvitse edes lämmittää"

Juhannuksena, kun ilmoitin, että maissit paistetaan ulkogrillissä, näin jo naamasta kuinka kalliiden hiilien tuhlaus ahdistaa. Tupisi siinä sitten "ens kerralla kyllä paistetaan omilla puilla, jäkä jäkä.."

Yritin myös houkutella miestä viemään meidät vähän kauemmas rannasta ongelle, mutta ei onnistunut, ennenkuin anopintekelekin oli paikalla usuttamassa. Matoja saatiin ottaa matkaan vain pari, ettei mene liian kauan. Mies ilmoittti kireästi, että hän ei puolta tuntia pidempään ole. Veneessä sitten kitisi, että hänellä on liian vähän vaatetta ja aurinko polttaa ja bla bla..

Saimme lasten kanssa yhden isomman ahvenen, ja yritin puhua, että lapset haluaisivat syödä oman pyytämänsä kalan, ja kitinän kanssa sitten mies lopulta painui rantaan "minä otan vain suolet, en ala suomustaa". Grilli oli kuitenkin ehtinyt jäähtyä, ja ilmoitin, ettei tämä nyt tässä taida paistua, jolloin mies vihaisesti kävi viskaamassa kalan jonnekin.

Mies ei tajua mitä hän muka teki väärin, ilmeisesti minä tässä olen se hankala ihminen.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt lapsia kuin kerran?

Jätä se mies, ei tuosta hyvää seuraa!

Vierailija
42/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi itse osata tehdä. Ihme mammanpoikia osa miehistä kun ei mitään oma-aloitteisuutta. Mulle ei tulis mieleenkään hoitaa kaikkea itse jos mies vinkuis...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee itse kaiken jotta ei tarvitse miestä käskeä. Kuka oikeasti haluaa elää tollasen passattavan kanssa? Eikö sillä ukolla ollu monta viikkoa aikaa siivota sitä rantaa ettei sitten tarvi alkaa kun lapset ovat siellä leikkimässä? Mitä niin vaikeeta on siinä, että tarvii ne lapset kerran vuodessa viedä sinne kalaan? En mä jaksais tuollaista katsella päivääkään!

Vierailija
44/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehestä...jossain vaiheessa alkaa vaan tuntua ylimääräiseltä painolastilta koko äijä ellei jo siltä tunnu. Ei ole kivaa lapsillekaan jos asenne hänellä tuo.

Vierailija
45/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen sellainen olo, että ap ei oikein pidä mökkeilystä. Ötökät pelottaa, kalaan ei koske itse, vedessä olevat puut ällöttää jne. Eli hän on jo etukäteen vaatinut siistimään kaikki mökkielämän ja luonnon merkit pois ja mies on ehkä vähän turhautunut siitä ja kertoo, miten hätätapauksessa sitä pärjää vaikka kylmällä hernekeitolla.

Mutta vaikeahan tätä on yksipuolisen keskustelun perusteella arvioida. Vittumaiselta vaikuttaa äijäkin, mutta miten nää asiat on äijälle esitetty?

kyllä mä oikeastaan ihmeen hyvin olen siellä viihtynyt, jopa talvella. Ja vaikkei tule vettä, eikä ole sähköjä tai sisävessaa. Eikä mua niin häiritse muurahaiset sisällä, joista yhdestäkin mies jo hermostuu ja on sumuttamassa mökin täyteen myrkkyä. Myös hämähäkeistä mies hyppii sohvalle eikä suostu koskemaan (eikä niitä saa tappaa), joten mä hoitelen ne, vaikka inhoan itsekin. Tuohon hitsin tukkimiehentäihin en vaan halunnut puuttua, kun kerran mies uskaltaa napata sen paljain käsin, oli lähempänä, ja ajattelin ettei se ötökkä kerkiä johonkin piiloon. Mä olisin ajatellut, että hämähäkkikammoisena itsekin tajuaisi, että toisetkin saattavat jotain kammota, mutta ei, heti alkaa urputtaa.

Vierailija
46/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan en todellakaan ymmärrä, miksi miehen olisi pitänyt viedä ap lapsineen kalaan ja perata kala. Veneessä istuminen on tosi tylsää sellaiselle, jota ei kiinnosta kalastaa. Jos ap halusi onkia, niin minusta ap olisi saanut viedä lapset veneellä itse ja myöskin perata itse kalan (ihan turha syyttää miestä, jos ei itse halua kalaa perata). Myöskin hyönteiset saa jokainen luvan kantaa mökistä ulos itse, jos ne häiritsevät.

Ja on suorastaan kiusantekoa laittaa miehelle sellaista ruokaa, josta jo etukäteen tietää, että mies ei siitä tykkää. (Paitsi, jos asiasta on sovittu etukäteen.)

Joka tapauksessa vaikuttaa siltä, että suhteellanne on tuskin tulevaisuutta.

Vierailija
47/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä on todella supernyhverö! oliko niin että että suomusti muttei perannut! ei herraisä!

Vierailija
48/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse pysty yhtä tukkimiehen täitä viemään kämpästä ulos ilman toista käskyttämättä, niin on kyllä ihan turha odottaa toiselta sen parempaa.

Mutta nää tilanteet pitäisi toki nähdä omin silmin, että voisi ottaa kantaa. Kuulostaa kuitenkin sille, että voisitte keskittyä hieman enemmän oman onnenne onkimiseen ja keksiä lapsille jotain tekemistä, missä teidän molempien läsnäolo ei ole tarpeen.

Vierailija
49/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin, etten mä toisten venettä uskalla noin vain ottaa, tiedä vaikka olisin jonkun kolhun saanut siihen aikaan, kun alan vesille vetämään. Ja kun mä en ole tottunut veneen käsittelijä, kuivan maan asukki kun olen, en tiedä missä me oltais sen veneen kans oltu, kun en osaa meloa.

Jotenkin mä vain oletin, että voitaisiin yhdessä lähteä ja touhuta, mutta tosiaan enimmäkseen sain lasten kanssa keskenään rannassa onkia. Siinä on vain niin hitsin matalaa, ettei syötävän kokoisia kaloja lähde.

Tuon tikkuaskin kokoisen kyljyspalan suhteen päätin olla tiukkana ihan siksikin, että mun lapset ovat kranttuja, enkä mä heillekään tee eri ruokia, vaan jokainen syö sitä mitä on. Toisella kertaa sitten toisen mieleistä.

Sitäpaitsi tää mies on jo aiemmin ilmoittanut ettei syö sitä sun tätä, kuten esim. savukalaa, mutta maistettuaan kerran, onkin alkanut pitämään siitä.

ap

Vierailija
50/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole kiinnostunut mistään. Ilmeisesti on kalastanut paljon nuorempana, ja tuolla veden äärellä eläneenä luulisi noiden hommien sujuvan tuosta vaan.

Sillä kai mä olen ajatellutkin, että saisi sieltä järvestä ilmaista ruokaa, kun kaupassa on niin kallista kaikki.. Luulisi särkienkin voittavan xtra-tonnikalan..

ap

Vierailija
51/51 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ihana mies muuten valitti, että menee liikaa puita, kun mun pitää makkarat paistaa niin tummiksi. Hälle kun kelpaa tosiaan hernekeitto suoraa purkista ja makkara kunhan on haaleaa.

Tupisi jotain, että pitää puita käydä hakemasta metsähallituksen nuotiopaikalta, ettei omat kulu.

Sentään ihan oma-alotteisesti esitteli mulle paikkoja, ja halusi viedä veneilemään. Kunnes sitten alle tunnin päästä oli päästävä rantaan, kun pissatti yms.

Ja kun veneen moottori sammui keskelle järveä, alkoi huutaa mulle, että ala soutaa, että ollaan ennen yhdeksää takaisin. (yleensä iltakuuden jälkeen ei voi mitään tehdä, ja kymmeneltä on oltava nukkumassa, tosin pikkuhiljaa on tässä vuoden aikana alkanut valvoa jopa yhteentoista.)

Kävi ilmi, että soutaminen on naisten hommaa, näin on kuulemma vanhoissa kotimaisissa elokuvissakin. Akka soutaa ja mies pitää perää..

Periaatteessa mies tuntuu välittävän musta ja haluaa olla mun kanssa, mutta mulle alkaa käydä raskaaksi kuunnella joka ikisellä kauppareissulla tai ruokailukerralla huomautuksia miten xtra-tuotteet olisivat niin paljon halvempia.

Ja että on ihan turha pyytää yhtään mitään. Ei se mieskään tule mun luokse töitä tekemään tai nurmikkoa ajamaan. Tai no, ajoi se 10 m2 kokoisen alueen viime kesänä, valittaen koko ajan.

Ja haluaisi sitten muuttaa mun kanssa yhteen. En kai mä ilmaiseksi ota asumaan miestä, joka ei edes taloa pysty kunnossa pitämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi