Minkä ikäisen lapsen olet jättänyt yöhoitoon?
Miten sujui ja kuka huolehti lapsesta? Kuinka monta yötä lapsi oli hoidossa?
Kommentit (57)
oli n.kolmen kuukauden ikäinen ja oli mummilla yhden yön. Nyt on kolmevuotias neiti ja hyppii onnesta edelleen aina kun pääsee mummille yökylään. Kakkonen oli n.4kk kun oli mummilla ekan kerran yötä. Nyt on 10kk vanha.
ovat menneet 3viikkoa vanhana ja mun äidille yhdeksi yöksi hoitoon
ikäisenä meillä on molemmat ollut eka kertaa mummulla. Yhden yön ovat olleet ja aina on hyvin menny.
ei hoidossa,mutta itse olin silloin ilman vauvaa ekan kerran.
Nyt 13 kk:n ikäisenä on ensimmäistä kertaa ilman meitä molempia. Sisareni tulee omaan kotiimme, yksi yö. Kuukauden päästä luvassa 2 yötä isovanhemmilla.
naapurissa mummulassa silloin tällöin, rakensimme taloa ja meni joskus niin myöhään raksalla, että oli vauvalle parempi kun sai nukkua rauhassa samassa paikassa. Kuopus nyt 6kk ja en malttaisi vieläkään laittaa yökylään, mutta suunnitelmissa miehen kanssa yhdessä mennä yhteen kesätapahtumaan.
ihan hyvin meni, on jo 13-vuotias.
kun olivat mummolla ja papalla yhden yön. Hyvin oli mennyt.
Isompi kohta 5 v vietti mummon ja papan kanssa viikonloppuja mökillä viime kesänä.
Aina on olleet lähinnä mummolla ja papalla tai tätillään tai sitten täti meillä yötä. Hyvin on mennyt.
serkulle yökylään. Esikoinen 6v ei ole vielä ollut kertaakaan.
poika taisi olla puolentoista kuukauden ikäinen kun oli ekaa kertaa yökylässä siskollani. Oli tuttu ja turvallinen ihminen, siskoni kun on ollut poikani elämässä mukana heti ensimmäisistä minuuteista alkaen =)
eli hieman ennen vuoden ikää molemmat. Esikoinen oli muistaakseni mummilla ja kuopus (tosin esikoisen kanssa) oli miehen siskolla.
Meillä on lasten yökyläilyt sujuneet aina hyvin. Lapsilla on ollut mukavaa, kuin myös meillä vanhemmilla. Tosin siihen on auttanut luotettavat hoitajat, kuten mummin ja tädit. Heidän huomaansa voi lapset jättää pidemmäksikin aikaa, eikä tarvitse ollenkaan huolestua.
olin risteilyllä ja yhden yön poissa. Oli kamala ikävä. Toka lapsi nyt kohta 5kk enkä halua pitkään aikaan olla yötä erossa.
Mummi ottanut ekan kerran yökylään kun lapsi 2v. Syntymäpäivälahjaksi yhdeksi yöksi.
Nyt ipanat 6v, 4v ja 3v. Kaikki ollut 2 kertaa elämänsä aikana yökylässä.
meillä ei sukulaisista suostu hoitamaan kuin toiset isovanhemmat, ja hekään eivät ota kuin kouluikäisiä lapsia, korkeintaan kaksi yötä silloinkin. Kouluiässä on sitten alkanut olla joitakin yökyläilyjä kavereilla.
Isä hoiti ja minä olin yhden yön risteilyllä.
Hyvin sujui!
ja 2yötä putkeen. Hyvin oli mennyt kaikkien kanssa ja me vanhemmat saimme nukkua
Yöhoitoon olemme ottaneet periaatteen ikävuosi/yökyläilyssä vietetetyt yöt. Ensimmäinen yöhoito oli omassa kodissa isovanhempien hoidossa. Nyt kaksivuotiaana ensimmäistä kertaa kaksi yötä hoidossa ja isovanhemmilla.
Miten sujui ja kuka huolehti lapsesta? Kuinka monta yötä lapsi oli hoidossa?
Hyvin meni, oli ihan isovanhemmillaan, jossa oli pieniä parin tunnin pätkiä ollut hoidossa ennenkin. Minusta ikävuosi = öiden määrä on hyvä nyrkkisääntö (neuvolan antama ohje). Eli nyt 7-vuotias esikoisemme voi olla hoidossa max. viikon putkeen. Meillä lapset ovat aina isovanhemmilla, jos hoitotarvetta on ollut.
Isä hoiti ja minä olin yhden yön risteilyllä.
Hyvin sujui!
jos lapsen oma isä hoitaa. Ymmärsin, että ap tarkoittaa ydinperheen ulkopuolisia hoitokertoja. Vai oletko yh?
oli mummolassa viikon. meni tosi hyvin, imetyskin oli helppo lopettaa.