Mitä voisin opiskella? Mikä olisi järkevää tähän maailmanaikaan?
Olen kolmekymppinen ja valmistunut tekstiilialan artesaaniksi joskus muinoin. Vuoden päästä olisi töihinpaluu ajankohtaista mutta tuntuu että olisi tarve opiskella lisää ammattitaitoa.
Töitä olen tehnyt (oman alani lisäksi siis) asiakaspalvelussa sekä päiväkodeissa.
Mietin vähän lähihoitajan opintoja (suuntautuisin vanhuksiin), töitä ainakin riittäisi mutta onko palkka huono verrattuna työn rankkuuteen?
Jos käsityöalalla aijon pysyä niin ainoa vaihtoehto oikeastaan olisi toiminimi tai oma yritys.
Heittäkää villejä vinkkejä kehiin, olen itse vähän jumissa.
Kommentit (9)
Kaupallista puolta: kirjanpito, laskentatoimi.... siitä on hyötyä jos perustat sen toiminimen joskus.
ja siellä voi hyödyntää myös noita artesaanin taitoja. Esim. sopiva leikkipuisto tai päiväkoti voisivat olla kivoja työpaikkoja sinulle, jos tykkäät tehdä ihmisten kanssa töitä.
Mutta onko nyt sen aika ja paikka, onkin sitten asia erikseen.
Tuo lähihoitaja/sosionomi-polku voisi olla tähän hetkeen sopiva..
Ap
toteutat unelmasi omasta toiminimestä, jos etsit "tähän hetkeen sopivia" opintoja? Tuo laskentatoimi yms. tuntuu mun mielestä järkevimmältä ja johdonmukaisimmalta. Tai ota riski, pyri TAIKiin vaatesuunnitteluun, teolliseen muotoiluun!
Mutta onko nyt sen aika ja paikka, onkin sitten asia erikseen. Tuo lähihoitaja/sosionomi-polku voisi olla tähän hetkeen sopiva.. Ap
Meillä on töissä näitä katkeria akkoja väärällä alalla kun eivät ole unelmaansa tavoitelleet.
Täytyy kuitenkin laittaa korvan taakse jos vastaavaa ilmaantuu kotikaupungissani.
Vaatesuunittelu ei ainakaan tällä hetkellä kovin paljon kiinnosta (olen suuntautunut sisustustekstiileihin artesaanin opinnoissani ja työskentelen mielummin kangaspuilla).
Tuntuu että kun olen nyt ollut taas tiiviisti kotona lasten kanssa niin kaipaisin jotain jossa saisin olla ihmisten kanssa tekemisissä.Vaikka oma se oma yritystoiminta houkuttaakin niin en sitä tähän väliin ole oikein valmis ottamaan kuvioihin mukaan. Ja tosiaan sitten kun sen aika on, hankkisin kyllä kirjanpitäjän.Olen käynyt pari kolme vuotta sitten yrittäjäkurssin ja siitä jäi tunne että haluan toimia varman päälle.
Ap