Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

exäni avovaimon lapsi on tulossa meille

Vierailija
01.07.2010 |

lapseni seuraksi ( ovat hyviä kavereita) Onko nolon pyytää ruokarahaa exäni perheeltä? Siis tuon minulle vieraan lapsen osalta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lain silmissä sitten heitteillejättö. Ei siihen auta että isä käy välillä katsomassa tilanteen.

Kuinka avuton sun 16v on? kyllä meidän 16v ainakin pärjää kotona ihan hyvin en tosin ole ikinä ollut viikkoa pois mutta 5 päivää kyllä. saattaa ehkä lain silmissä olla heitteille jttö mutta kyllä kuka tahansa 16v pärjää ton ajan kotona ellei ole sitten täysin pilalle passattu joten tuskimpa poliisiakaan asia kiinnoistais kovin paljon...

itse ostaisin perusruokaa jääkaappiin ja nuoriso saisi sitten itse valmistaa ruokansa...

On mua 10 v nuorempi, ja asui isänsä kanssa. 16 vuotiaana oli viikon "valvonnan alaisena" yksin kotona, eli isänsä asui käytännössä tyttöystävän luona ja kävi pari kertaa katsomassa että asiat on ok.

Ei se sossun tätejä lohduttanut. Sisareni kohdalla annettiin 2 vaihtoehtoa. Sijaisperhe tai äidin luokse. Hän valitsi äidin.

Kyse ei ole siitä pärjääkö, vaan siitä, että laki on sitä vastaan.

nykynuoret ovat fiksuja ja valveutuneita, mutta 16 vuotias ei silti ole aikuinen.

Toivottavasti kukaan ei tee ilmoitusta tuosta sossuun...

Vierailija
2/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä moni 16 vuotias muuttaa kotoaan lähtiessään opiskelemaan. Maaseudulta on yleensä pakko lähteä tuossa iässä, kun koulut ovat kaukana.Valtiotako sitten pitäisi syyttää heitteillejätöstä kun ei tarjoa sopivaa opiskelupaikkaa läheltä kotia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä moni 16 vuotias muuttaa kotoaan lähtiessään opiskelemaan. Maaseudulta on yleensä pakko lähteä tuossa iässä, kun koulut ovat kaukana.Valtiotako sitten pitäisi syyttää heitteillejätöstä kun ei tarjoa sopivaa opiskelupaikkaa läheltä kotia.

Sossulla riittääkin ruodittavaa näissä opiskelijoissa... Joka iikka sijaiskotiin vaan.

Vierailija
4/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lain silmissä sitten heitteillejättö. Ei siihen auta että isä käy välillä katsomassa tilanteen.

fiksu ja vastuuntuntoinen nuori, joka osaa olla tekemättä typeryyksiä pärjää varmasti.

Vierailija
5/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka avuton sun 16v on? kyllä meidän 16v ainakin pärjää kotona ihan hyvin en tosin ole ikinä ollut viikkoa pois mutta 5 päivää kyllä. saattaa ehkä lain silmissä olla heitteille jttö mutta kyllä kuka tahansa 16v pärjää ton ajan kotona ellei ole sitten täysin pilalle passattu joten tuskimpa poliisiakaan asia kiinnoistais kovin paljon...

itse ostaisin perusruokaa jääkaappiin ja nuoriso saisi sitten itse valmistaa ruokansa...

On mua 10 v nuorempi, ja asui isänsä kanssa. 16 vuotiaana oli viikon "valvonnan alaisena" yksin kotona, eli isänsä asui käytännössä tyttöystävän luona ja kävi pari kertaa katsomassa että asiat on ok.

Ei se sossun tätejä lohduttanut. Sisareni kohdalla annettiin 2 vaihtoehtoa. Sijaisperhe tai äidin luokse. Hän valitsi äidin.

nykynuoret ovat fiksuja ja valveutuneita, mutta 16 vuotias ei silti ole aikuinen.

Kuvailemassasi tilanteessa on mitä ilmeisimmin ollut kyse epämääräisestä, jopa loppumattomasta tilanteesta, jossa lasta on selkeästi laiminlyöty vanhemman mukavuudenhalun takia, lapsesta ei ole välitetty.

AP:n tilanteessa lapselle on hankittu kaveri kotiin äidin yhden viikon loman ajaksi, ja selkeästi lapsen isän kanssa on sellaiset välit, että on käytettävissä ja paikalla kantamassa vastuuta, jos jotain on sattuakseen. Tässä siis annetaan lapselle vastuuta itsestään, mikä on tulkittavissa ainoastaan positiivisesti.

Vierailija
6/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on 16 ja muuttaa syksyllä uudelle paikkakunnalle opiskelemaan ja ihan opiskelija asuntoon. Ja on ihan yleistäkin suomessa, ettälähdetään 16v yksin asumaan kun opinnot vie kotoa toisaalle.

Niin ja jo 90 luvun puolessa välissä kaveri sai sossun avustuksella nuorisokämpän johon muutti ihan yksin asumaan 16 vuotiaana kun ei tullut vanhempiensa kanssa toimeen.

Joten jotain muuta tossa on ollut taustalla ja ehkä sun sisko on ollut sitten jotenkin ikäistään kypsymätön tms.

Vierailija
7/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäisenä. Hyvin sujui.

kahdestaan teillä, eikä aikuisia läsnä koko viikon aikana? Sovit, että molemmilla on x määrä rahaa käytössä ja huolehtivat keskenänsä kaupassa käynnistä ja ruoan laitosta.. Itseä kyllä hirvittäis missä kunnossa kämppä on jahka kotiutuisin. =S Pistävät vielä bileet pystyyn.

Vierailija
8/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja moni muu muutimme 1980-luvulla lukioon Kuopioon eri puolilta Suomea kun ainoa tietyn alan erityislukio löytyi sieltä. Asuimme soluissa opiskelija-asuntoloissa ja hyvin meni! meitä oli Turusta, Tampereelta, OUlusta, Rovaniemeltä, Helsingistä. Ja lastensuojelu antoi meidän olla ihan rauhassa :) Hyvin pärjättiin, koulumme hoidettiin ja lopulta ylioppilaiksi kirjoitettiin. Hieno kokemus kaikkinensa...

Vierailija
9/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kyse ole mistään kuukauden vierailusta, niin ON noloa. Laitat jotain sellaista halpaa, johon on varaa, ei se yksi lapsi paljoa syö. Vaikka purkkihernekeittoa ja näkkileipää.

Vierailija
10/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäsikäisestä puhutaan.. tuskin syö kovinkaan monen euron edestä.. ja jos olet itse kutsunut lapsen kaverin kylään ja päätät heille ruokaa tarjota, niin kyllä se ihan omasta pussista menee..

Noloa, taitaa jotain olla vielä hampaankolossa exän uuden onnen suhteen...

Vierailija
11/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole itse kutsua esittänyt ja ovat meillä kahdestaan reilun viikon ajan,ovat jo 16v

Vierailija
12/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies voi sitten miettiä miten asian hoitaa

Vierailija
13/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole itse kutsua esittänyt ja ovat meillä kahdestaan reilun viikon ajan,ovat jo 16v

mutta ehkä joku pyytäisi.

Vierailija
14/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

majailevatkin missä milloinkin ; ) Vuoroin vieraissa.

Vierailija
15/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokitaan kaikki lasten kaverit aina. Ja onhan tuosta iso apu ap:lle kun oma mukula on tyytyväinen.

Siivoamaan voit kyllä käskeä jne. eli elämään kuten teillä muutenkin eletään.

Vierailija
16/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdestaan teillä, eikä aikuisia läsnä koko viikon aikana?

Sovit, että molemmilla on x määrä rahaa käytössä ja huolehtivat keskenänsä kaupassa käynnistä ja ruoan laitosta.. Itseä kyllä hirvittäis missä kunnossa kämppä on jahka kotiutuisin. =S Pistävät vielä bileet pystyyn.

Vierailija
17/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia moikkaamassa,eivät siis ihan yksin koko aikaa ole. ap

Vierailija
18/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä isä voi siis vähän vilkaista välillä jääkaappiin, että lapset ovat osanneet jotain syötäväksi kelpaavaa ostaa, mutta muuten antaisin tuon ikäisten opetella aikuistumisen taitoja ja hoitaa asiansa itse. En todellakaan kokkaisi viikon ruokia jääkaappiin valmiiksi.

Vierailija
19/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytön paikka, että pärjäävät omillaan, ja luonnistuu ruoanlaitto, tiskaus ja vaatehuolto, roskien vieminen, siivous ym. =)

Vierailija
20/27 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopisin ruokakuluista kaverin vanhempien kanssa ellei vastavierailua ole näköpiirissä. Se, että kaveri on exän nyxän lapsi, ei oikeastaan liity tähän asiaan mitenkään.