Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

neuvokaa- miten vaipat pois??

Vierailija
30.06.2010 |

Minulla on kohta 2,5 vuotias tyttö joka istahtaa potalle nanosekunniksi eikä mitään ole sinne tullut. miten opetan potalle? vaipat vaan pois ja jossain kohtaa tajuaa että kivempi potalle kuin housuun? MITEN?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä sille että pottaan pissataan! Ei mitään sen ihmeellisempiä selvityksiä. Kerro että äiti ja isikin käy isolla potalla.

Meillä 2 lasta kolmesta on halunnut potan sijasta pissata ja kakata pöntölle. Kuopusta aloin paapomaan ja hankin supistajan ja korokepallin, kakkonen kiipesi itse kun isoveli kävi siinä 2- vuotiaana.

Vierailija
2/9 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kohta kaksivuotiaani pissaa housuunsa välittömästi jos laitan sille kalsarit jalkaan, mutta jos saa juosta pippelisillään niin käy ahkerasti potalla. Tuleehan niitä vahinkojakin, mutta enemmän onnistumisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan puhuttu lapselle että "potalle pissitään "jne :D ja huutaakin aina että tuli! Mutta ei sieltä mitään tule pottaan...

kakkoselle, kyllä aika paljon kanssa pylly paljaana viilettää mutta ei ole apua tuonut!

ap

Vierailija
4/9 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä vaan meni hermot siihen vaipparalliin ja kertakaikkiaan vaan otin vaipan pois ja sanoin 'että nyt riittää, sinä alat käymään potalla jos on hätä!'. Ilmeisesti tyttökin aisti mun turhautuneisuuden koska siitä lähtien ei vaippoja tarvittu, edes yöllä. Tyttö oli myös 2,5v. Joo, tiedän ettei se kaikilla tietenkään mene yhtä helposti, mutta meillä onneksi meni.

Vierailija
5/9 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota mieltä itsekkin vähän olen että otan vaan vaipat pois kertalaakista. Kait se sinne potalle jossain vaiheessa menee...?

ap

Vierailija
6/9 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin pikku palkinto pottaan tehdyistä jätöksistä, ja ylitsevuotavia kehuja.

Vierailija
7/9 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan sanottu että saat palkinnon kun pisu tulee:) ja ollaan kovasti yritetty kehua että isot ja hienot tytöt käy potalla...

ap

Vierailija
8/9 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdatte pönttöön! Se oli mun tarkotus.

Selvitä vaikka että isot tytöt käy pöntöllä.

Onko lapsi huomannut kun käytte pöntöllä?

Sekin jo auttaa että heräämisen jälkeen käytte harjottelemassa, ennen ruokailua ja sen jälkeen, ennen ulkoilua ja ulkoilun jälkeen, illalla ennen nukkumista.

Jos lapsi ei vaan kypsy ajatukseen niin anna aikaa. Pahimmassa tapauksessa alkaa panttaan kakkaa ja tulee ties mitä tulehduksia ja ummetusta.

Me ollaan lasten oltu ilman vaippoja kun aamulla herätään, pikkarit jalassa auttaa lasta huomaamaan että nyt kastui. Ja selität mitä tapahtui, menette potalle/pöntölle koska lapsi on saattanut katkaista pissan ja kohta tulee lisää.

Esikoinen meillä tykkäsi lukea kirjaa potalla tai katsoa telkkaria kun istuin vieressä.

Kakkonen ja kolmonen ei taas istu potalla ollenkaan niin piti vaan sinnikkäästi koittaa opetella lukemaan lapsesta millon sillä on pissahätä ja viedä pöntölle.

2

Vierailija
9/9 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. vaippa pois, annat juosta ilkeää kyllä, mutta oppii kyllä märillä alkkareilla.

2. laitat tyttösi istumaan potalle ja hana päälle, luonnollinen reaktio, pissaa tulee!

3. laita vähän vettä pottaan, istutat tytön potalle ja itse istut pöntölle pissalle, kehut hirveästi, vaikka potassa olisikin vain se vesi!!

- Kyllä ne ennen kouluikää ovat useinmiten jo kuivia!

- otat vain rauhallisesti, toiset oppii aikaisemmin toiset hieman myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi