Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ITKETTÄÄ

Vierailija
09.10.2005 |

ollaan avopari ja asunto ostettu miehen nimiin ja mies maksaa lainaa. ollaan suullisesti sovittu että on molempien asunto. nyt mies uhkailee kaikella että hän laillisena omistajana sitä ja tätä ja et heittää mut pihalle..

apua mitä teen??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte sovittua asianne!

Minä en kyllä viitsisi asua ilmaiseksi toisen maksamassa kämpässä.

Vierailija
2/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et kerran ole maksanut lainaa niin anna uhlailla. jos sillä on toinen?

ehkä se yrittää ärsyttää sua et sä lähtisit.

Vierailija
4/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies heittää pellolle, niin pakkaa tavarat ja totea että et ole hävinnyt mitään. ei tietenkään se kämppä sinun ole jos et kerta ole sitä maksanutkaan.

Vierailija
5/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttakaa äkkiä!!

ap

Vierailija
6/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia?

Vierailija
7/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on justiin hommattu! Miten niin ilmaiseksi asua jos maksan juoksevia kuluja ja miehelle vuokraa?

ap

Vierailija
8/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

verohelpotukset tulee siis molemmille puolikkaasta osuudesta asuntoa. lainaa maksaa mies 2/3, minä 1/3, itse vastaan sitten suurelta osin ruokaostoksista, jotta tasapuolisuus säilyy suunnilleen.

ap, miehesi on todellakin vedättänyt sinua pahemman kerran. tällä kertaa JSSAP osuu todella kohdalleen.

Vierailija
9/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

verohelpotukset tulee siis molemmille puolikkaasta osuudesta asuntoa.

Vierailija
10/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun on vain se mikä olet itse omilla rahoilla hankkinut yhdessä asuessasi tai ennen yhteen muuttamista.... totuus on vain tämä!

Onko kaikki irtain sitten sinun???

Vierailija
11/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän ei kunnioita sinua tippaakkaan. Sinuna en miettisi noita maallisia asioita vaan omaa hyvinvointiani ja sitä mitä elämältäni haluan.

Vierailija
12/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan suostuisi tuollaiseen järjestelyyn. Meillä myös mies maksaa asuntolainan, koska minä hoitovapaalla, mutta silti asunto meidän molempien fifty-fifty. Olet päästänyt miehen oikein mukavasti niskan päälle.

Vierailija
13/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiasunnon ostajalle tarjotaan pieniä helpotuksia verrattuna muihin asuntovelallisiin. Verohelpotuksia ovat ensiasunnon ostajan oikeus 30%:n alijäämähyvitykseen lainan koroista verrattuna tavalliseen 28%:n hyvitykseen, jonka muut asuntovelalliset saavat. Lisäksi ensiasunnon ostajat välttyvät maksamasta varainsiirtoveroa, joka on on huoneistokaupassa 1,6 % ja kiinteistökaupassa 4 %

kauppahinnasta.

Tämän ihmeellisemmästä asiasta ei siis ole kysymys. Jos sinä et ole omistanut 50%:a tai enempää asunnosta, niin sinulla on vielä yllämainitut edut käytettävissäsi seuraavaa asuntoa hankittaessa. Ensiasunnon edut kannattaa hyödyntää vähän tilanteen mukaan. Joskus voi olla vaikka järkevää ottaa molempien yhteinen ensimmäinen asunto suhteessa 49/51 ja seuraava 51/49, niin nuo verohelpotukset pääsee hyödyntämään maksimaalisesti. Kannattaa tietysti katsoa yleensäkin kummalle suuremmat verohelpotukset milloinkin on viisainta kohdentaa.

Vierailija
14/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että emme ole eroamassa yms. Mies osti asunnon juuri kun aloimme seurustelemaan, ja asunnon valmistuttua muutimme siihen molemmat. Maksamme nyt molemmat lainaa pois, ja nyt pitäisi sitten jotenkin saada myös minun nimiini tämä asunto. Miten homma hoituisi niin, ettei tule kamalia veroseuraamuksia? Osaisiko joku neuvoa?

Vierailija
15/15 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

asunto ostettu miehen nimiin ja mies maksaa lainaa.