Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahkeruutta ja tunnollisuutta ei arvosteta enää.

Vierailija
29.06.2010 |

Mietimme töissä erään työkaverin kanssa, että nykyään on ihan muut ominaisuudet mitä työntekijässä arvostetaan. Pitää olla erittäin sosiaalinen, osata sanoa oikeita asioita oikeille henkilöille oikeaan aikaan. Delegoida töitä muille ja käyttää kyynärpäätaktiikkaakin tarvittaessa.

Noilla keinoin pääsee eteenpäin uralla, palkka nousee eikä tarvitse tehdä "oikeita" töitäkään niin paljoa, että niistä tarvitsisi stressata.

Sitten on minunlaiseni työmuurahaiset. Olen

kyllä sosiaalinen, mutta teen työni aina ahkerasti ja tunnollisesti, jopa stressiiin ja väsymykseen asti. Palkka ei nouse vaikka töitä tulee lisää ja lisää.

Alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän ja ehkä jonain kauniina päivänä saan tarpeekseni tästä meiningistä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea olla työyhteisössä sosiaalinen, olen muuttanut 250 kilometrin päästä viimeisenä ulkoisena rekrytointina 3 vuotta sitten, kaikki muut tuntuvat olevan vanhoja tuttuja keskenään. Ja siis oikeesti, osa on ollut työkavereita vaikkapa 20 vuotta.

Viimeisessä organisaatiomuutoksessa mulle yhdistettiin pääosa neljän henkilön töistä - puolessa vuodessa olen väsynyt, turta ja sekaisin, kuin B. Virtanen, sillä erotuksella, että mulla on lähes 250 suoraa alaista.

Ja tuossa organisaatiomuutoksessa palkkani aleni n 300 euroa kuussa, onneksi ylityökorvaukset (260 h vuoden alusta) ovat kompensoineet menetystä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän