Jouluiset-paino+sf-mittagallup
Mites teillä muilla joulutonttua odottavilla on painoa tullut?Entäpä sf-mitta?
Voitte kertoa vielä mikä oli lähtöpaino(jos haluatte)sekä painoindex. Ois kiva vertailla itseä muihin kun tuntuu että itellä on hurjasti tullut painoa sekä tuo sf-mittakin on jo aika iso.
Eli mulla näin:
Lähtöpaino 63kg - nyt 76kg
painoindex 22
sf-mitta 29cm
viikkoja 30+3
-jade-
Kommentit (32)
Elikkäs jouluinen tonttu on tulossa=)
Lähtö paino oli 62kg ja nyt viimeisimmässä neuvolassa torstaina oli paino 72.8kg elikkäs ihan kivasti on painoa tullu lisää.
Sf-mitta 31cm ja raskausviikkoja mitattaessa 30+2. Neuvolatäti oli vähän ihmeissään tosta mun sf-mitasta mittaili sitä moneen kertaan voiko tosiaan olla näillä viikoilla noin iso! No yläkäyrillä mennään. Ensi viikolla onneksi ultra saa nähä millainen jötkylä siellä masussa köllii=)
T:Wilma kera Eemelin rv30+5
Hui mahoton kun ei meinaa enää viikkojensa perässä pysyä=)
wilma joka potee raskauden ajan dementiaa=)
Mulle on tullut 4 kg painoa, mutta alussa lähti pois kolme neljä kiloa pahoinvoinnin vuoksi. Sf-mitta oli 29 cm viikolla 32+1. Lähtöpaino oli 68 kg, painoindeksi 23.
-Pilkku & Ramses 32+4-
Mulla lähtopaino oli liikaa ja indexikin jotain 29-30. Nyt painoa tullut n.9kg neuvolan mukaan (n.7kg kotivaa,an mukaan). Sf-mitta oli rv27+4 37cm ja siis kaksostonttuja odottelen:)
Rölli-peikko ja tylpykät 28+1
oli mulla 44kg (olen muutenkin pienikokoinen) 27+4 viikolla oli viimeks neuvola ja sillon paino 50.5 ja sf-mitta oli 24cm. Eli nyt varmaan jo tullut hiukan tohon lisää kun viikot 0n 29+2. Maha kyl näyttää jo aikast isolta, kun tätä kokoa ei muuten nii kauheesti oo!! Pari päivää sitte ekat pikku raskausarvet löysin alavatsasta ja kyllä kiukutti, ku oon niin tunnollisesti joka päivä rasvannu!!! No onneks on muuten raskaus sujunu niin loistavasti, ettei tollaset pikkuasiat jaksa kauheesti vaivata!!
Tällä kinkulla painoa tullu yhteensä 12kiloo (54kg->66kg) BMI oli 22 eli normaali.Sfmitta oli viime viikon nlakäynnillä 29cm.
Ihan tarpeeks lihotettu jo joulua ajatellen ;)
-Tiggr&Nasu 32+3
Mites teillä muilla joulutonttua odottavilla on painoa tullut?Entäpä sf-mitta?
Voitte kertoa vielä mikä oli lähtöpaino(jos haluatte)sekä painoindex. Ois kiva vertailla itseä muihin kun tuntuu että itellä on hurjasti tullut painoa sekä tuo sf-mittakin on jo aika iso
-jade-
Miulla lähtöpaino oli 56 ja edellisellä neuvolakäynnillä (29+3) oli painoa 66 ja sf-mitta (vain) 25,5! neuvolatäti sanoi et jos ei seuraavalla kerralla, eli ens perjantaina, oo noussut tarpeeks niin mennään äitipolille katselemaan miksei kasva...=(
Pelottaa, et onko jokin vialla!!!!???
Osaako kukaan kertoo onko oikeesti syytä huoleen...
Eli mitta oli just ja just keskikäyrän alapuolella...
Mulla kanssa täällä pieni sf-mitta ja sainkin lähetteen äitipolille. Mitattaessa viikkoja 30+5 ja sf-mitta tuolloin 24-25. Eli se ei ole käyrillä. Nyyh! Painoa tullut 10 kg. Lähtöpaino 54 ja nyt ollaan 64kg. Todennäköisesti vauva vaan ' kiinni selkärangassa' ja mulla hyvin tilaa lantiossa ja siksi pieni sf-mitta, mutta kyllähän se vähän mietityttää. Parin viikon sisään pitäisi päästä äitipolille ja siellä sitten ultrataan.
niinhän se on että heti se itseä alkaa mietityttää ja surettaa ja kauhistuttaa jos jotain tällaista tulee...varsinkin kun itselläni ainakin on esikoinen tulossa ja muutenkin tuntuu että infoa saisi tulla neuvolasta ja muualtakin enemmän...=/
Toivotaan molemmille parasta ja että ei olisi oikeasti mitään hätää!!! =) eix juu?
ilmoittelen pe. neuvolan jälkeen tänne et miten kävi!
Painoa on paljon! Mutta raskauden edetessä on yks kilo vielä alle lähtopainon. viimeks kun mitattiin sf se oli rv 31+3 ja 30 cm.
naa gallupit kivoja lisaa vaan mina itse huono vaan keksimaan aiheita!!!
Lähtöpaino 64kg - nyt 74kg(iik paino vaan nousee nyt mina rupean rajoittaan tota makean syomista se on mulla ihan hirveeta)
painoindex en tieda
sf-mitta 29cm(rv 29)
viikkoja nyt 30+4
Annora
Ennen raskautta painoin 65kg BMI 24
Ensimmäisellä neuvola käynnillä painoin jo 66,5kg.Ja vähän tuli sanomista neuvolantätiltä...
Rvko 26+3 painoin 73,1!
ja kotona näyttää nyt jo jotain 75kg rvko29
Sf-mitta rvko26+3 25cm eli hieman keskikäyrän yläpuolella mennään(on menny koko ajan)
sf-mitta oli rv29+1 oli 25, oli vähän keskikäyrän alapuolella. Ei mulle kyllä neuvolatäti mitään sanonut, huomenna kyllä olis uusi uusi nla. Mä luulen että ei sulla mitään hätää ole, mutta hyvähän se on jos huolehtivat. Välillä vaan tuntuu että liian helposti meitä pelotellaan;). Ymmärrän kyllä että alkaa jänskättämään että jos onkin jotain vialla...
Mulla siis huomennanlöa, ni tuun sit virallisesti ilmoittamaan mittani;)
H-H rv 32+0
Mulla oli lähtöpainoa ihan liikaa vaikka ehdin laihduttamaan edellisen raskauden aikaiset kilot ja vähän enemmänkin ennen tätä uutta raskautta (kolmas lapsi syntyi 10/04). Painoindeksi oli lähtöpainon suhteen 29. Painoa on tullut vimeiseen neuvolakäyntiin mennessä (rv 27+4) 9,7 kiloa ja sf-mitta oli tuolloin 26.
Tansku & vaavi rv 29+3
oli lähtöpainoa 61 kg (BMI 22,5) , ja viimeksi neuvolassa 29.9. rv 29+1 painoa oli 66 kg. Sf-mitta hieman keskikäyrän alapuolella eli 25,5. Lääkäri mittasi ja sanoi kohdun kasvaneen ihan hyvin.
Aika yksilöllistä siis taitaa olla tuo sf-mitan kasvaminen ja onhan se kiinni mittaajastakin. Seuraava neuvola on ensi maanantaina ja toivon kyllä mitan siitä kasvaneen. Ainakin maha tuntuu koko ajan isommalta!
laitanpa tänne mun isomahan isot mitat=)...
lähtöpaino:51.3 kg(nyt juuri kotivaaka näytti n.64,5 kg)
painoindeksi:22
sf-mitta:33 cm rv 30+6
vauvaa arvioitu suureksi vaikka onneksi viime neuvolassa kasvu olikin tasoittunut,sf-mitta mennyt koko ajan yläkäyrän yläpuolella mutta tasaisesti ns." omalla käyrällään" .
olo on aika jättimäinen(olen lyhyt ihminen...vauva painaa jo hengityksenkin päälle...)
äitiliini rv 32+3
Lähtötilanteessa painoindeksi 26 eli lievä ylipaino, nyt painoa tullut noin 9 kiloa, joista pelottavan suuri osa parin kuukauden aikana. Neuvolassa painonnousu/vko ollut viimeksi 850g/vko ja sitä ennen 650g/vko. :( Nyt tuntuu, että painoa vaan tulee, vaikka syön normaalisti, lievää turvotusta on kyllä havaittavissa. No, onhan vauvojenkin yhteispaino jo yli 3 kiloa..
Sf-mitta rv 29 oli 36cm, joten nyt on ylitetty yksösraskauden mitat.. :)
Mia79 ja masumöyrijät rv 30+1
Minulla on painoa tullut raskauden aikana lisää 2 kiloa :D Mutta minulla olikin lähtöpaino senverran suuri, että ei tarvitsisi tulla yhtään lisää. Painoindeksi varmaan jotain 32 ennen raskautta. SF-mitta muistaakseni 32 cm ja olen vasta viikolla 28+4, joten aikas hurja on jo tuo etureppu :D Vauva kuitenkin ihan normaalikokoinen, itse olen vain aika pieni ja vauva ei tuonne lantioon taida paljonkaan mahtua, siksi maha on jo nyt niin suuri ja tuossa edessä kaikki.
Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!!
T:Eevuska