Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla terapia ei ole auttanut/miksei?

Vierailija
29.06.2010 |

Itse mietin kelan tukemaa terapiaa uupumukseen/masennukseen, pelkoihin, itsetunto ongelmiin.

Miten teillä terapia ei auttanut ja mikä meni pieleen.Jääkö kelan terapiasta joku merkintä papruihin, esim jos huoltajuutta mietitään tai työpaikan vaihtoa ym.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksesta viisaampi kirjoitti:

"Kävin 6 vuotta psykoanalyyttisessä psykoterapiassa. Mielestäni terapiasta ei ollut hyötyä. Monet asiat ainoastaan pahenivat. Lopulta en enää jaksanut mitään. Mielestäni terapia oli armotonta." -

Hitaasti mutta varmasti on saatu terapoitava tunnistamaan vihdoin omat ongelmansa! Kyllä nyt on terapeutti tehnyt hyvää työtä kun on saanut potilaan vihdoin ongelmiensa äärelle. Se on vaatinut psykoterapeutilta kuuden vuoden sitkeän ja armottoman työskentelyn,. Nyt voit mennä terapiaan, jotta terapeutti voi sinut sitten eheyttää ja rakentaa uudestaan. Voit varmasti tulevaisuudessa paremmin ja sinusta tulee oikein hyvä ihminen. Annat vain terapeutin rakentaa sinulle uuden mielen ja ajatustavat!

Anteeksi, yritin hieman sarkastista kommentointia. Yllä oleva on tarkoitettu humoristiseksi näkökulmaksi. Minulle riitti vajaa puoli vuotta, huononin, lamaannuin, en jaksanut enään vastustaa enkä tuoda omia mielipiteitäni, totesin vaan kaikkiin niin. Terapeutti valitti kuinka masentunut olen terapiaan ja että minun terapiani minun kanssani on tosi vaikeaa ja vuorovaikutus ei toimi. Ja että hän hoitaa vain pitkäaikaisia potilaita ja kela-asiakkaita. SItten kun minut oli lytätty, eikä tunteet tulleet enään pintaan vaan olivat koteloituneet.. terapeutti hehkutti kuinka paljon parempi olen.

Sai myös minut sanomaan, sellaista että pystyi kirjamaan potilaan itse kokevan olonsa paljon paremmaksi (ts. olevansa hyvä terapeutti). Mutta pari minuuttia ennen, minut oli läksytetty siitä kuinka syyllistän muita omasta käytöksestäni ja ymmärränkö tätä ollenkaan. Eihän kukaan tervejärkinen sellaisen läksytyksen jälkeen ala terapeutille sanomaan, että hänen terapiassaan olisi vointi huonontunut. Olisin vain saanut samanlaisen läksytyksen. Se siitä vapaudesta, että saat käsitellä ongelmia vapaasti terapiassa..

Terapeuttisi vaikuttaa sekä manipuloivalta että narsistiselta. Tämän lisäksi jotenkin heikkolahjaiselta, koska oma käsitys elämän kerroksellisuudesta on noin kevyt, sekä myös oman epäeettisen toiminnan läpinäkyvyys - jonka jokainen havaitsee.

Vierailija
22/22 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt terapiassa ja on siitä ollut apua. Olen käynyt läpi asioita siellä. Jossain vaiheessa pitää kuitenkin irrottautua toisen ihmisen ohjauksesta ja alkaa elää omaa elämää.

Terapia on myös aika raskasta sen takia, että kaikki pengotaan läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla