En aio imettää.
Olen koko raskausajan odottanut lapsen syntymää, ollut kiinnostunut raskaudesta ja pitänyt itsestäni huolta sekä liikkumalla, että syömällä terveellisesti.
Asia, joka minua kuitenkin mietityttää, on rinnat imetyksen jälkeen. Tiedän, että joillain (harvoilla) naisilla rinnat eivät lässähdä imetyksen loputtua, mutta niille ei sitten voi tehdä mitään, jos onnettomasti käy.
Aion muuten olla todella hyvä äiti ja rakastaa lastani, mutta ajatus imetyksen jälkeisestä katkeruudesta pilalle menneiden rintojen takia ei tunnu vaivan arvoiselta. Onko täällä ketään muita samoja ajatuksia kokeneita?
Kommentit (48)
kuitenkin lienee, että sun värkkis repeää todella pahasti kuin että rinnat litistyy
siltsut tisuihin imetyksen jälkeen.
Ei sun ole pakko, oli syy mikä hyvänsä. Teet just niinkuin haluat.
Itse olisin kuollakseni halunnut imettää, mutta en voinut. Harmillista, mutta semmoista se on. Asioita voi käydä ilman että niille mitään mahtaa, esimerkiksi raskausarpia voi tulla vaikka tekisi mitä, tai saatat joutua hätäsektioon ja siinä tulee arpia. Mutta tietenkin jos haluat erityisesti välttää rupsahtamista ja se tuntuu tosi tärkeältä sulle, niin sä olet ihan yhtä vapaa valitsemaan sen kuin joku toinen jonkun muun reitin. Joitain asioita ei voi hallita, toisia voi. Toivotaan kumminkin, että kaikki menee hyvin. :)
heti synnytyksen jälkeen, jos maito nousee todella tuskallisesti.
Siinä vaiheessa mulla ainakin paisuivat tissit koripallon kokoisiksi, normaali koko on B- kuppi.
Pilaako imetys naisen rinnat?
Onko se oikeasti niin? Koska raskausaikana jo rinnat alkaa valmistautumaan niin että ne kohta toimii. Miksi osalla naisista vatsanahka palautuu vaikka olis iso maha?
Mulla on ollut 4 kertaa valtava maha, kaikkia olen imettäny, maitoa on mennyt litroittain myös luovutukseen: ja mulla on hyvä kroppa.
Kyllä mää luulen että saatat tulla katseraksi siitäKIN ettet imetä lastasi, koska pelkäät rintojesi puolesta.
Omalla kohdallani imetys on ihanin asia joka on siteenä lapsiini, muilla ei samaa ole heidän kanssa.
Mutta jos kyse on pelkästään rintojen suojelemisesta, niin itse mieluummin imettäisin rauhassa rinnat lättäniksi ja sitten lasten jälkeen kävisin korjausleikkauksessa. Ei ole edes pakko laittaa silikoneja, voi tehdä vain kohotuksen, tai muistaakseni täytteeksi voi laittaa jopa omaa rasvaa (esim reisistä, pepusta tai vatsasta). En ole itse tehnyt mutta joskus kiinnostuneena selailin rintojenkohotusleikkauksista kertovia sivustoja. Itse en haluaisi mitään vierasta kehooni (silikoneja) mutta voisin tehdäkin tuon pelkän kohotuksen, tai ehkä jopa omaa rasvaa siirtäen.
Vierailija kirjoitti:
imetys vaikuttaa vauvan terveyteen ja omaan terveydentilaasi?
Imetys vähentää sairastumisriskiä diabetekseen, allergioihin, infektiosairauksiin. Ja itse vältyt munasarjasyövältä ja rintasyövältä, kun imetät.
Rintoja voi ja kannattaa hoitaa myös imetysaikana. Lihaksia jumppaamalla vältyt siltä, että rinnat litistyvät.
Sanon vaa että imetit tai et, nii voi lapsi saaha allergiat sun muut. Ja itse voi saaha rintasyövän tai muun vastaavan...
vaikka et imettäisi päivääkään, niin voi ne rinnat rupsahtaa muutenkin! raskaus muutta rintoja, ei pelkkä imettäminen! voi jestas mitä urpoja!