Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden neuvolakäynnit

Vierailija
28.06.2010 |

Pitäisikö alkuraskaudessa olla useampiakin neuvolakäyntejä? Tämä on minulle toinen raskaus mutta ensimmäisestä on jo aikaa niin etten muista miten silloin oli..

Olen nyt viikolla 13 ja kävin ensimmäisellä neuvolakäynnillä pari viikkoa sitten. En saanut mitään uutta aikaa enkä myöskään lääkäriaikaa tai numeroa lääkäriin. Pitäiskö lääkärikäynnin olla synnytyssairaalassa vai neuvolassa? Vai siis onko sitä edes aina?

Olen yrittänyt soitella neuvolaan mutten saa ketään kiinni. Olen jotenkin ahdistunut ja tunteet on kokoajan pinnassa, tuntuu tällainenkin asia nyt jotenkin niin vaikealta.. :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ihan loppusuoralla ja 3 kertaa olen käynyt neuvolan terkkarilla ja yksi kerta lääkärissä.

Vierailija
2/9 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menet np-ultraan? sen jälkeen tilaat neuvlasta ajan. meillä kyllä sai viikolla n.8 lapun(eka käynillä) mukaan missä oli arvioitut käyntiajat. siis viikkojen mukaan. olisko sulla just ultran aika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolakäynnit on vedetty ihan minimiin. Täällä Oulussa varasin ekan neuvolan itse viikolle 12, olisin päässyt jo kuukautta aikaisemmin, mutta koin sen turhaksi. Viikolla 14 oli lääkärintarkastus. Tuosta neuvolakäynnit olisivat normaalisti kuukauden välein, itse kävin puoleen väliin asti vain joka toinen kuukausi.

Jos halusit osallistua seuloihin, niin niskapoimu-ultra olisi pitänyt jo tehdä, samoin seerumiseula-näyte olisi pitänyt ottaa ainakin viikko sitten. Jos et halunnutkaan osallistua sikiöseulontoihin, niin mitä siellä neuvolassa koko ajan ravata.

Vierailija
4/9 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisen/kolmannen jne. raskauden aikana neuvolakäyntejä on vähemmän, kuin ensimmäisen kohdalla, ellei jotain erityisiä ongelmia ilmene.

Minä kävin ekan raskauden aikana neuvolassa viikoilla 8+, 13+(lääkäri), 18+ jne. Loppua kohden käynnit tiivistyi.

Vierailija
5/9 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtua, mutta just sen lapun, jonka olin saanut heti alussa, ansiosta tajusin kysyä että tsekataanko alapäätä lainkaan.

Vierailija
6/9 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin unohdin sanoa, että np-ultra on tehty, sinne varasin itse ajan, mutta siis pitäisikö olla vielä joku muukin lääkärikäynti sen lisäksi?

Kun katsoin netistä noita rskauden ajan neuvolajuttuja ja siellä luki että ekan neuvolan jälkeen lääkäri ja sitten taas neuvola. Mutta oliko nyt siis tuo ultra se lääkäriaika?

Vierailija
7/9 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin unohdin sanoa, että np-ultra on tehty, sinne varasin itse ajan, mutta siis pitäisikö olla vielä joku muukin lääkärikäynti sen lisäksi?

Kun katsoin netistä noita rskauden ajan neuvolajuttuja ja siellä luki että ekan neuvolan jälkeen lääkäri ja sitten taas neuvola. Mutta oliko nyt siis tuo ultra se lääkäriaika?

soita huomenna neuvolaan ja sano että olit np:ssä ja koska on seuraava aika ja entä lääkäri.

t:jo vastannut en muista nro

Vierailija
8/9 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli ekassa raskaudessa viikolla 7 neuvola ja sitten viikolla 22 seuraava (toinen) kerta.

Nyt tokalla kerralla oli viikolla 8 ja sitten seuraava viikolla 24.

Siinä välissä oli kaksi ultraa (np ja rakenne). Eka lääkäri on viikolla 27.

Mun piti soittaa rakenneultran jälkeen ja varata aika, koska eivät voineet antaa niin pitkillä.

Vierailija
9/9 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tokassa raskaudessa: eka neuvola rv8+, toka neuvola rv 14+, kolmas tulee sitten 20jotain. Np-ultra oli, lääkäriä ei. Tai siis tokassa raskaudessa on meillä ainakin vain yksi lääkäri tuossa viikolla 25 muistaakseni.

Mutta kuule rauhoitu, soita sinne neuvolaan ja kysy! Ja jos olet huolestunut, niin pääset varmaan aikaisemmin. Ainakin meillä neuvolaan saa ajan jos tuntuu tarpeelliselta, itse en ole kokenut niin tarpeelliseksi että pitäisi lisäaikoja varata.

Mutta jee, mulla on ensi keskiviikkona rakenneultra, jännää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi