Voiko näin erilaiset "arvot" yhteensovittaa?
Minulla ja miesystävälläni molemmilla on korkeakoulutus, mutta se ei tarkoita että sivistyksen taso olisi sama. Minua häiritsee se että emme voi nauttia yhdessä kulttuurielämyksistä. Vaikka mies tulee mukanani näyttelyihin ja teatteriin, hän "ei ymmärrä" taidetta samalla tavalla kuin minä. Hän ei lue kirjoja. Hänellä ei ole tyylitajua, vaan esimerkiksi vaatetuksen ja sisustuksen suhteen käyttömukavuus on hänelle tärkeintä. Minä sijoitan taiteeseen ja kulttuuriharrastuksiin, mies taas laskee jokaisen euron tuskaillen miten kallista kaikki on. Voinhan minä harrastaa näitä menoja myös ystävieni kanssa, mutta en tiedä, pidemmällä tähtäimellä, miten yhteiselo onnistuisi. Tämä on oikeastaan kynnyskysymys kun mietin onko suhteella tulevaisuutta. Toisaalta pidän siitä että hän on miehekäs mies, toisaalta juuri se vaivaa.
Kommentit (23)
sinun taholtasi.
Meillä ainakin homma toimii hemmetin hyvin, kun on selkeä "työnjako". Minä hoidan sisustushommat ja stailaamiset, mies huolehtii, että tönössä tekniikka pelaa (oli se sitten oikutteleva digiboxi tai tukkeutunut viemärinputki) Samoin esim. tietokonehommissa. Mies hallitsee kaikki matemaattisiin juttuihin liittyvät ohjelmistot, minä kuvankäsittelyn ja vaikkapa webbiohjelmistot. Minä surffaan ja mies sitten tulee hätiin, kun onnistun imuroimaan jonkun pöpön koneeseen :D Kauheen kätevää :P
Ei tuo esim. hevosista tajua heposen hännän vertaa, mutta mikä mua estää tallille menemästä.
Ei tuo esim. hevosista tajua heposen hännän vertaa, mutta mikä mua estää tallille menemästä.
Jos on yhteinen talous ja pihi mies... heppailu on kallista puuhaa
tai nainen voi estää miehen mönkijäharrastuksen samalla verukkeella
Jos toisen kiinnostuksenkohteita ei arvosta.
yhteen (kuin taiteen osalta): oletteko samaa mieltä uskollisuudesta, toimiiko arki, huumorintaju, hellyys ja muu läheisyys, onko teillä samanlaisia tulevaisuudenodotuksia ja toiveita elämäntavalta jne. Osaako ja haluaako mies tukea sinua ja miten hän suhtautuu tunnetarpeisiisi. Nämä jos mitkä vaikuttavat suhteen toimivuuteen.
Tärkeää tietenkin on, että mies arvostaa sinussa sitä että olet kiinnostunutasioita taiteesta, vaikka häntä se ei niikään kiinnostaisi - plus päinvastoin, mitkä nyt ovatkaan miehesi kiinnostuksen kohteet.