Mitä materiaalia on kihla- / vihkisormuksesi?
Kommentit (31)
Täällä taas yhdet oudot. Titaania on molemmilla.
meillä on mun kihlasormus, miehen vihkisormus ja sitten mun vihkisormus on valkokultaa jossa rubiineja. Jos joku ei tiedä niin palladium on ihan samannäköistä/väristä kuin valkokulta, mutta ihan uusi aine ja kovempi materiaali kuin valkokulta. Ja hippusen halvempi, tietty. Siis vaikka valkokultasormus maksais 200€ niin palladium samanlainen on 170€.
ja timantteja vihkisormuksissa. Miehellä kultaa, hänellä vain kihlasormus.
vihkisormuksessa timantin istutuksessa hieman valkokultaa. Meillä on molemmilla kihlasormuksena sileät keltakultaiset perusrinkulat, ja mulla vihkinä sellainen perusrinkula yhdellä timantilla.
miehellä kihlasormus
minulla kihlasormus ja vihkisormus jossa yksi timantti
Meillä on kummallakin hopeaiset. Mies on kullalle allerginen ja minä en suostu missään nimessä keltakultaa laittamaan päälleni. Jossain vaiheessa kun tajusin miten paljon keltakultaisia koruja on pankkineideillä, kassoilla ja punaniska juntti miehillä päällänsä (ja yleensä nimenomaan näyttämässä muille kanssa eläjille kuinka paljon kantajalla on rahhaa kun kerran on varaa näin paljon kantaa muuten vaan), niin silloin lopullisesti sanouduin irti siitä tavarasta. Hopea on paljon kauniimpaa.
Palladium on alkuaine, joten ei mikään "uusi aine". Palladiumia on käytetty vuosikymmeniä korunvalmistuksessa: se on nimenomaan se aine mitä kultaan sekoitetaan, kun valmistetaan valkokultaa.
mutta ihan uusi aine ja kovempi materiaali kuin valkokulta
En ole ikinä kuullutkaan, että teräksisiä sormuksia ostettaisiin kihloiksi, saatika vihkisormuksiksi!!