Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksi raskausaikana, miten selittää miehelle, ettei ole vaarallista sikiölle?

Vierailija
27.06.2010 |

Meillä on nyt muutama viikko ollut hyvin hiljaista lakanoiden välissä ja kun aloin asiaa oikein pohtimaan, niin seksiä on ollut koko raskausaikana vähän ja sekin vähä loppui ekaan ultrakäyntiin ja alkavaan vauvamasuun. Otin asian miehen kanssa varovasti tuossa puheeksi ja ensin vetosi väsymykseen, mutta sitten hetken päästä sanoi, että johtuu tästä raskaudesta. Ei kuulemma osaa olla miettimättä vauvaa, pelkää että seksi vahingoittaa sikiötä ja sitten vielä pohti, että tajuaako sikiö, että nyt harrastetaan seksiä. Yritin miehelle kovasti kertoa, että seksiä saa harrastaa eikä siitä ole mitään haittaa, mutta ei nyt ainakaan vielä uskonut. Kellään hyviä vinkkejä, miten miehen saisi vakuutetuksi seksin vaarattomuudesta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oilsi pitänyt olla vaikka joka ilta, ja oltiinkin tosi paljon. Tyttö kun syntyi, oli rauhallisin kaikista.

Vierailija
22/29 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajattelevat seksin sijaan vauvaa kun jotain pitäisi tehdä. Ei siinä auta selittäminen, kun juttu on korvien välissä. Kyllä miehet sen tietävät, ettei seksi periaatteessa vaarallista ole, mutta siinä on vähän sama homma, kuin että yleensä äidit eivät juo sitä yhtäkään siideriä tms. koska jos vauvalla ilmenisikin myöhemmin jotain, sitä kuitenkin syyttäisi itseään, vaikka järjellä tietää ettei vaikka yksi alkoholiannos mitään vaurioita.

Miehillä varmaan ihan sama juttu: jos tulisikin ennen aikainen synnytys, jos vaimo saakin jonkun emätintulehduksen ja siitä onkin haittaa jne. Ei sille voi mitään, että se vaikuttaa haluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jo kuukautisten aikaan se saa kohtuni supistelemaan oikein kunnolla. Lisäksi ns. normaaliaikaankin ko. seudulla tuntuu vähän menkkamaiselta toiminnan jälkeen ja alavatsa on tajuttoman pinkeä.

Ehkä kumin kanssa ja ehkä niin, etten itse kiihotu, mutta laitteistoni tuntien en viitsi ottaa pientäkään keskenmenon riskiä nyt kun vihdoin olen päässyt raskaaksi asti. Mielummin näinpäin kuin syyttää itseään turhaan.

Vierailija
24/29 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljättä kertaa raskaana ja aina sama juttu, että kun ollaan n viikoilla 27 ja siitä eteenpäåin, niin mies ei oikein kiinnostu seksistä, vaikka itse haluaisinkin. Maha on kieltämätää helposti tiellä ja supistaakin toisinaan, myös limakalvot saattavat olla hieman kuivemmat, jonka mieskin huomaa.

En usko, että kyseessä on pelkoa, mutta ei vain koe jotenkin kiihottavana tökkiä vauvaa, vaikka se ei suoraan vauvaan osukaan. Mutta kun vauva on syntynyt ja päästään kotiin, niin alkaa mies kiinnostumaan sitäkin hurjemmalla innolla:).

Olen ajatellut, että ollaan sitten rauhallisemmin ja nautiskellaan sitten senkin edestä, kun vauva on syntynyt. Tsemppiä teille!

Vierailija
25/29 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman seksiä on oltu siihen asti kunnes imetys on loppunut (olen imettänyt vuoden kumpaakin lastamme).

Eli molempina kertoina on ollut kyse siitä, ettei mies kykene rakastelemaan raskaana olevan kanssa. Ei kerta kaikkiaan vaan seiso, ei innosta, ei kiinnosta. Sinänsä ironista, että raskausaikana MINÄ olisin ollut kerrankin kiinnostunut seksistä, ennen raskautta ja sen jälkeen, ei kiinnosta. Näin ollen meidän halumme eivät ole koskaan kohdanneet.

Yritän siis oman kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, ettei aina ole kyse siitä, että mies pelkäisi vauvan puolesta vaan kyse on kylmästi siitä, ettei miestä innosta raskaanaoleva nainen.

Vierailija
26/29 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ongemia seksin suhteen ei ole alkuraskaudesta ollut, ei siis ole tullut vuotoja, kipuja tms. Ja miehellä kyllä alkaa seisoa, jos esim. suudellaan, joten vika taitaa tosiaan olla korvien välissä eikä siinä, että ei oikeasti haluaisi seksiä.

Mies on muutenkin aika tunteellinen tän raskauden ja vauvan odotuksen suhteen, joten ehkä ihan normaalia, että ajattelee sitten myös seksin osalta vauvaa ja sen hyvinvointia. Täytyy nyt kuitenkin vielä tolkuttaa faktoja päähän, ettei tarvitsisi olla kokonaan ilman seksiä. Tänään jo "uhkasin", että otan asian seuraavan kerran puheeksi neuvolassa, jos ei mua usko, saa sitten neuvolantäti kertoa, että seksin harrastaminen on turvallista. :)

ap

Vierailija
27/29 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mies teki itse aloitteen ja meillä oli tosi hyvää seksiä. Mutta heti seksin jälkeen tuli veristä vuotoa. Siis ihan pikkuhousunsuojaan ja sitä kesti pari tuntia. :( Säikähdin tietenkin itse kovasti ja samoin mies ja nyt mies sanoi, että loppuraskaus ollaan sitten kokonaan ilman.

Onko tuommoinen vuoto ihan vaaratonta vai pitäisikö soittaa huomenna neuvolaan? Oli siis ihan kirkkaanpunaista verta, ei kökköjä.

ap

Vierailija
28/29 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kysyt terkalta, että onko seksi ihan ok ja voiko siitä aiheutua mitään sikiölle.

Ja terkka vastaa, että go ahead, seksiä niin kuin aikaisemminkin.

Luulisi miehen uskovan ammattilaista!

Vierailija
29/29 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille mitään mahtanut. Miestä se pelotti ja sillä siisti, ja mikä minä olen miehen tunteita arvostelemaan.

Ainut mitä voi yrittää on tuo juttelu, ja sitten ehkä voitte keksiä vaihtoehtoisia seksitapoja yhdynnälle. Tai sitten teette niinkuin me, eli harrastatte harvoin seksiä ja hoidatte useammin asiat itsekseen. Se juttu korjaantui kyllä lapsen syntymän jälkeen, ja tässä tokassa raskaudessa miehen ahdistus on selvästi vähentynyt tai poistunut. Varmaan, koska on nyt nähnyt että elävä lapsi sieltä mahasta tulee vaikka naitiinkin. :)

Jaksamista, se menee ohi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan