Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinistä ja koirasta tuli mieleen (ov)

Vierailija
27.06.2010 |

kun meillä tyttö vonkui ponia tai hevosta niin sitkeästi monen vuoden ajan, että lopulta piti tehdä jotakin. Koska ollaan ihan tavistuloisia ja ratsuhevonen maksaa maltaita, haluttiin kokeilla, jaksaako tyttö edes hoitaa sitä.

Otettiin sitten hevonen vuodeksi ylläpitoa vastaan hoitoon sillä sopimuksella, että voidaan palauttaa se jo 1/2 vuoden päästä jos homma ei toimi - ja hyvä olikin että kokeiltiin ensin! Innokas hevoshullu nimittäin väsyi kahdessa kuukaudessa kun tajusi, että tosiaan hevosenomistajana joutuu hoitamaan itse kaiken. Niin kyllä väsyttiin mekin miehen kanssa sillä hevonen piti tarhata ja karsina siivota viikonloppuisin itse. Se rajoitti perheen menoja melkoisesti. Lisäksi kengityskulut olivat huikeat, kun kengittäjä kävi 100 kilsan päästä.

Ai niin ja sitten oli vielä se ähkyviikonloppu, kun odotettiin eläinlääkäriä ja talutettiin hevosta 20 tuntia putkeen. Hevonen lähtikin meiltä sitten jo sen 1/2 vuoden jälkeen (ei kyllä rahakukkaro olis kestänykään enemmän sairasteluja, ei sen puoleen).

Tytölle valkeni, ettei ehkä jaksakaan sellaista sitoutumista ja on siitä lähtien pitänyt suunsa kiinni ja käynyt kiltisti ratsastustunnilla kerran tai pari viikossa ilman marinaa omasta hevosesta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka tilatkin olis jo olemassa, en ole suostunut. Ihan tasan tarkkaan tiedän kuinka siinä kävisi eli minä saisin hoitaa hevosen.

t. Koirarotua pohtiva mutsi

Vierailija
2/3 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ap:lle hattua! Hienoa että annoitte tyttärelle mahdollisuuden vaikka tiesitte kuinka siinä tulee käymään. Ja mukavaa että hän kuitenkin jatkoi hevosharrastusta.

Herää vain kysymys, että eikö hän käy talleilla hoitamassa hevosia. Monet tytöthän tekevät niin, että käyvät aika ajoin tekemässä töitä ja saavat korvaukseksi ratsastaa. Tosin, mitä muistan serkkutyttöni kertoneen, työn ja ratsastamisen suhde oli aika huono tytön kannalta. Vaan jos se hoitaminenkin on mukavaa, niin mikäs siinä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostin hepan inasen alta nelikymppisenä ja on siinä ollut sumplimista, että ehtii hoitaa kaiken. Terveisiä vaan tytölle, että ehtii sitä sitten myöhemminkin...